Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291462 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #60 Gepost op: mei 17, 2013, 08:25:36 »
Dus de tonijn van de Lidl is bij jullie goed gegaan? Fijn :)

Die amandelmeel, waar heb jij die gekocht? Ik heb het idee dat ik de amandelmeel van de Nieuwe Band goed verdraag of het heeft wellicht te maken met de hoeveelheid die ik neem. Met bakken doe ik graag 1/3 deel amandelmeel en van koek eet ik maar ťťn plakje of stukje per dag. Ik maak er geen brood of pannenkoeken van.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #61 Gepost op: mei 17, 2013, 08:57:41 »
Nee, ik at de tonijn op brood en moest daarna naar bed, ik kon niet meer overeind blijven, zooooooooooo moe.  :P Daarna at ik een stukje chocola, ik had er zo'n zin in, maar ik weet dat het niet goed gaat. Volgende dag ontlasting fout, maar dat kan van beide zijn. Maakt voor mij niet uit, ik neem het niet meer. Bij John West en Princess blikjes kreeg ik ook verkeerde ontlasting, ik weet zeker dat er een miniem beetje gluten in zit, hoe dat erin komt is me een raadsel, maar zo'n vis zal ook wel bewerkt worden, die gaat er niet rauw in. Gelukkig is het vandaag vrijdag, dan is de visboer er, en kan ik haring en makreel gaan halen.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #62 Gepost op: mei 17, 2013, 09:02:37 »
Is een keer een item over geweest bij keuringsdienst van waarde geloof ik.
Blikjes tonijn bevatten vaak ook andere dingen als tonijn, soms zelfs zeehond.
dus dan zal er ook wel andere troep in zitten.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Pallas

• Full Member
« Reactie #63 Gepost op: mei 17, 2013, 14:27:26 »
Uitgeprobeerd van lipton piramids:
green tea
green tea jasmine petals
Russian earl grey
White tea

Die gaan niet goed helaas. Ik verdenk het aroma en de lijm op het zakje. Zou dat kunnen?? Ik vind het wel lekkere thee, nou ja totdat ik misselijk wordt natuurlijk... Zal ik het zakje openknippen  :? of is 'aroma' 10% al verdacht genoeg?

Wel goed gaan :

De tuinen
China jasmijn mao feng, losse thee in plastic zakje, witte thee.
China bai long white dragon thee, losse thee in plastic zakje, witte thee.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #64 Gepost op: mei 17, 2013, 14:45:42 »

Die gaan niet goed helaas. Ik verdenk het aroma en de lijm op het zakje. Zou dat kunnen?? Ik vind het wel lekkere thee, nou ja totdat ik misselijk wordt natuurlijk... Zal ik het zakje openknippen  :? of is 'aroma' 10% al verdacht genoeg?

In het principe is het meestal niet de lijm, meestal is het de matodextrine die gebruikt wordt om de smaak te "plakken" aan de thee, de maltodextrine hoeft niet vermeld te worden op het etiket, heel vaak is de matlodextrine van tarwe

Ik neem geen "smaakjes" thee meer, wil wel die van biorganic proberen omdat ze alleen drie pure soorten thee hebben en haast geen kans op besmetting

Van de tuinen had ik het onderstaande bericht gekregen:

Allereest hartelijk dank voor uw geduld. Onderstaand treft u het overzicht van de theesoorten welke glutenvrij zijn:
55668 DT THEE CEYLONTHEE 100
55735    DT THEE ROOIBOS 250
55737    DT THEE ROOIBOS MET EARL GREY
55738    DT THEE ROOIBOS VAN THEE
55739    DT THEE ROOIBOS THEE 100
74960    DT THEE ROOIBOS CRANBERRYTHEE
76416    DT THEE ROOIBOS AVONDTHEE 100G
76417    DT THEE ROOIBOS LEMON LOVE 100
76418    DT THEE GROENE ROOIBOS 100G
55707    DT THEE GROENE THEE EARL GR
55737    DT THEE ROOIBOS MET EARL GREY
55868    DT THEE EARL GREY THEE 100
55870    DT THEE EARL GREY THEE 250
76413    DT THEE LADY EARL GREY 100G

Alle bovenstaande thee varianten zijn glutenvrij.
55738 DT THEE ROOIBOS VAN THEE  bevat geen maltodextrine.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #65 Gepost op: mei 17, 2013, 15:38:07 »
Alle bovenstaande thee varianten zijn glutenvrij.
55738 DT THEE ROOIBOS VAN THEE  bevat geen maltodextrine.

Had je hier specifiek naar gevraagd, of bevatten die andere smaken wel MDG?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #66 Gepost op: mei 17, 2013, 16:07:28 »
In deeerste instantie niet, maar ze wilden precies welke theesoorten weten dus toen heb ik een aantal genoemd, maar volgens mij zijn dit de enige die geen latodextrine hebben, ikheb het alleen gevraagd over de ceylong, rooibos, en earl grey

Ik begreep ervan dat dat de enige waren, maar mischien is hun maltodextrine niet van tarwe hoewel ik het betwijfel :s

Pallas

• Full Member
« Reactie #67 Gepost op: mei 17, 2013, 18:02:32 »
Dank jullie wel. Ik vind het schandalig dat we maar een beetje moeten gokken wat er in voeding zit. Veel ingredienten zitten er wel in maar staan niet verplicht op het etiket, vreemd eigenlijk als je er bij stilstaat.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #68 Gepost op: mei 17, 2013, 20:01:48 »
Nee, ik at de tonijn op brood en moest daarna naar bed, ik kon niet meer overeind blijven, zooooooooooo moe.  :P Daarna at ik een stukje chocola, ik had er zo'n zin in, maar ik weet dat het niet goed gaat. Volgende dag ontlasting fout, maar dat kan van beide zijn. Maakt voor mij niet uit, ik neem het niet meer. Bij John West en Princess blikjes kreeg ik ook verkeerde ontlasting, ik weet zeker dat er een miniem beetje gluten in zit, hoe dat erin komt is me een raadsel, maar zo'n vis zal ook wel bewerkt worden, die gaat er niet rauw in. Gelukkig is het vandaag vrijdag, dan is de visboer er, en kan ik haring en makreel gaan halen.

Sorry, ik had te snel gelezen en/of eroverheen gelezen. Jammer dat de tonijn van Lidl bij jou ook niet goed gaat. Voor mezelf vind ik het fijn om te lezen dat er veel dingen zijn waar jij niet tegen kunt, ik er wel tegen kan wat mij weer leert over hoe gevoelig ik ben.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #69 Gepost op: mei 27, 2013, 12:30:14 »
weet iemand of de van gilse suikerstroop goed is?

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #70 Gepost op: mei 27, 2013, 12:57:49 »
welke boulin gebruiken jullie?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #71 Gepost op: mei 27, 2013, 12:59:17 »

weet iemand of de van gilse suikerstroop goed is?

Naturel schenkstroop is volgens fabrikant veilig, smaakjesstropen niet.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #72 Gepost op: mei 27, 2013, 13:00:09 »
welke boulin gebruiken jullie?

Ik heb bouillonblokjes van Natur Comapgnie (reform), daar zit geen MDG in en ook geen E621 (vet-sin is vaak ook van tarwe).

http://www.glutenvrijemarkt.com/heldere-groentebouillon-blokjes-8-stuks.html

petraw

• Gold Member
« Reactie #73 Gepost op: mei 27, 2013, 13:33:22 »
Wij hebben bouillonpoeder van Vision. Daar zit wel maltodextrine in, maar geen E621. Te vinden in het glutenvrije schap bij de Jumbo :)

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #74 Gepost op: mei 27, 2013, 16:13:33 »
ik heb boulion van healty planet eko plaza. staat zetmeel op maar waarvan staat er niet op.
maar op dit moment gaat lijkt het hier even niet beter tr willen gaan dus ik ben alles aan hrt uitpluizen.