Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291726 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #45 Gepost op: april 29, 2013, 12:45:48 »
verdacht: pompoenpitpasta van Monki, na 10 minuten heftige diarree :roll:

moet het nog en keer herhalen..
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #46 Gepost op: april 29, 2013, 15:33:23 »
. Er zijn namelijk meerdere personen op dit forum die net zo gevoelig zijn als ik en voor hen is mijn ervaring zeer wenselijk.

Ik waardeer het idd dat je het meteen meldt :)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #47 Gepost op: mei 10, 2013, 18:53:48 »
Omdat de rijstwafels van AH Puur en Eerlijk nog steeds niet in de schappen liggen heb ik de rijstwafels van Zonnatura geprobeerd. Eergisteren kreeg ik na een kwartier/halfuur jeukende bultjes op mijn gezicht en in mijn hals.
Ik wilde het toch nog een keer proberen en vanochtend heb ik weer een zo'n rijstwafel genomen. Na een halfuur weer bultjes en helaas bleef het hier niet bij. Ik werd extreem draaierig en lig nu al vanaf het begin van de middag op de bank. Ook misselijk als ik me bewoog. Nu ben ik minder draaierig maar wel erg moe en suf in mijn hoofd.
Voor mij geen rijstwafels meer van Zonnatura en ik durf ook geen andere producten meer van dit merk te nemen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #48 Gepost op: mei 10, 2013, 19:45:05 »
Bah, wat vervelend, Annikka. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat.

Knoppie heeft een keer de rijstwafels genoemd die veilig waren, misschien kun je er daar 1 van proberen? Knoppie!? :zoek:

Op de Zonnatura rijstwafels staat 'kan sporen bevatten van gluten' en dat is kennelijk niet voor niets... (ze hebben ook granenwafels en dan wordt het riskant). Op hun notenrepen staat die waarschuwing niet, dus misschien hoef je niet meteen alles af te schrijven?  :?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #49 Gepost op: mei 10, 2013, 20:30:40 »
Volgens mij gaan bij Knoppie ook alleen de rijstwafels van AH Puur en Eerlijk goed. Dus weinig keus als ik deze niet kan kopen.
Ik heb de indruk dat ik sterker reageer op een besmetting als die komt door een product van koolhydraten. Bij vleeswaren bv blijft het bij huiduitslag. Of daar is de besmetting kleiner van.
Wel een leermoment dat ik toch echt bij de gevoelige types hoor en leuk is anders.
Ik heb vroeger die repen wel geprobeerd, maar daar zit me teveel suiker in.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #50 Gepost op: mei 10, 2013, 21:13:46 »

Hier ben ik!! :D

Vervelend dat je je niet goed voelt
Zonnatura is idd niet veilig
Ik eet op dit moment helemaal geen rijstwafels meer, maar hier degene die je echt niet hoeft te proberen:

C1000 rijstwafels :duimlaag:
lidl rijstwafels :duimlaag:
Hema :duimlaag:
zonnatura rijstwafels :duimlaag:
Lima rijstwafels :duimlaag:
consenza :duimlaag:
brinkwas (dacht ik) ook niet goed

Toen ik had gemaild hoorde die van euroshopper goed te gaan maar dat was (denk ik) niet zo
Consenza reageerde ik licht op

Van zoelen leek me toen wel wat(alleen die rijstwafels en ze zeiden dat er geen kruisbesmetting plaats kon vinden)
Van wat ik zelf heb gemerkt is dat merken die ook rijstwafels met chocolade coating of zo hebben, reageren de supergevoelige meestal, toeval? ik denk het niet

Bambix rijstwafels garanderen <20 ppm maar verder niet omdat het in een ruimte met gluten wordt verwerkt, idem ekoland rijstwafels
Lima garandeers alleen onder de 20ppm

Die van de aldi kon ik niet online vinden
De nieuwe band heeft helemaal geen veilige producten

Als je iets gaat proberen zou ik van zoelen proberen
er zijn ook rijstwafels van fairtrade maar ik heb nooit met ze gemaild en ook niet geprobeerd
Bio+ is ook een merk

Ik hoop dat je je snel beter voelt

Annikka

• Gold Member
« Reactie #51 Gepost op: mei 11, 2013, 07:28:02 »
Dankjewel voor je uitgebreide info :duimop:
Ik voel me nog steeds niet lekker. Nog steeds draaierig en erg moe.
Dit bio+ rijstwafels zie ik nergens meer. Waren een tijdje te koop bij Jumbo. Ik ga voorlopig geen rijstwafels uitproberen.

Van de Nieuwe Band heb ik amandeleel gehad en dat ging bij mij wel goed. Dat gebruikte ik bij het bakken.
Voorlopig zal ik denk ik pannenkoeken maken van rijstmeel en kleefrijstmeel. Dat gaat wel goed.
Met Lima en Lidl heb ik ook slechte ervaringen. Vooral met de eerste.
Mijn jongste zoon is nog niet zo lang op dieet en hij lijkt niet te reageren de Zonnatura rijstwafels, maar ik heb hem afgeraden om ze te eten. Zo'n heftige reactie heb ik lang niet gehad.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #52 Gepost op: mei 11, 2013, 09:26:51 »
Dankjewel voor je uitgebreide info :duimop:
Ik voel me nog steeds niet lekker. Nog steeds draaierig en erg moe.
Dit bio+ rijstwafels zie ik nergens meer. Waren een tijdje te koop bij Jumbo. Ik ga voorlopig geen rijstwafels uitproberen.

Van de Nieuwe Band heb ik amandeleel gehad en dat ging bij mij wel goed. Dat gebruikte ik bij het bakken.
Voorlopig zal ik denk ik pannenkoeken maken van rijstmeel en kleefrijstmeel. Dat gaat wel goed.
Met Lima en Lidl heb ik ook slechte ervaringen. Vooral met de eerste.
Mijn jongste zoon is nog niet zo lang op dieet en hij lijkt niet te reageren de Zonnatura rijstwafels, maar ik heb hem afgeraden om ze te eten. Zo'n heftige reactie heb ik lang niet gehad.

Maak je de pannekoeken met of zonder ei?

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #53 Gepost op: mei 11, 2013, 10:14:07 »
Mag ik hier even vragen welke frikandellen er gegeten worden, als je dat al doet?

En eten jullie een hamburger bij de mac?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #54 Gepost op: mei 11, 2013, 15:25:23 »
Maak je de pannekoeken met of zonder ei?

Ik maak de pannenkoeken met rijstmeel, ei, bakpoeder, beetje suiker (worden ze toch een beetje bruin), snufje zout en water. Ei gaat gelukkig goed bij mij.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #55 Gepost op: mei 11, 2013, 16:21:05 »
Ik maak de pannenkoeken met rijstmeel, ei, bakpoeder, beetje suiker (worden ze toch een beetje bruin), snufje zout en water. Ei gaat gelukkig goed bij mij.

Ik maak hem zonder ei, met rijstmeel kleevrijstmeel wijnsteenpoeder water/rijstmelk en dat gaat ook prima.

eefje*

• Sr. Member
« Reactie #56 Gepost op: mei 11, 2013, 16:39:14 »
Omdat de rijstwafels van AH Puur en Eerlijk nog steeds niet in de schappen liggen heb ik de rijstwafels van Zonnatura geprobeerd.

Misschien toch is na vragen bij de klantenservice helemaal verdwenen lijken ze niet. Via appie ( http://www.ah.nl/appie/zoeken?rq=rijstwafels ) kan ik ze nog bestellen.
Glutenvrij ;)

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #57 Gepost op: mei 11, 2013, 19:11:09 »
Mag ik hier even vragen welke frikandellen er gegeten worden, als je dat al doet?

En eten jullie een hamburger bij de mac?
Wij eten de frikandellen van de Jumbo.
Ja op je volgende vraag hij eet wel eens de hamburger van de Mac maar meestal gewoon een patatje ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #58 Gepost op: mei 16, 2013, 16:29:15 »
Hamburger van de Mac is 100% rundvlees. Is alleen de vraag hoe het gaat met besmetting. Dezelfde schep wordt gebruikt voor andere hamburgers, die kan in contact komen met gewoon brood. Tom heeft het in het verleden geprobeerd, maar hij lust het niet.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #59 Gepost op: mei 16, 2013, 16:45:25 »
Goedgekeurd:
- roomkaas AH (voor witlofschotel gebruikt)
- rundersaucijs slager vd Geer Veenendaal
- gerookte spekreepjes vd Geer
- viskruiden Smedes Fine Food
- kibbeling Hilvis
- soezen I am glutenfree (2 st.)
- bio weide kaas pittig belegen (markt Geldermalsen)
- goodygoodstuff perziksnoepjes ........ HET EESTE VEILIGE ZACHTE EN LEKKERE SNOEPJE!!!!!!!!!! http://www.detuinen.nl/catalogsearch/result/?q=goody&x=0&y=0
- kipdrumsticks scharrel AH P&E
- dadels de Nieuwe Band
- ribbelchips Lays (soms ook fout?!)

Afgekeurd:
- chipolatataartje I am glutenfree
- oranje tompoes I am glutenfree
- oranje soezen I am glutenfree
- blikje Princess tonijn in zonnebloemolie
- blikje tonijn 'in brine' Lidl
- chocolade cake mix Lhian's Kitchen
- Organix kaaschips
- Jori food pindakaas (reform)
- Arla natura kaas
- nasikruiden slager vd Geer
- amandelmeel Dsl Marsch
- Calve pindakaas (?)