Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291471 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #30 Gepost op: februari 26, 2013, 14:37:35 »
Zulke verdrietige dingen maken idd al snel dat je minder verdraagt.
Hier gaat zuurkool goed, maar worst gaat nooit goed. Mijn darmen worden wel iets aktiever van zuurkool.

Gewone koffie gaat denk ik ook wel goed, maar ik vind oploskoffie makkelijker aangezien ik heel weinig koffie drink. Misschien ga ik die van Lidl proberen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #31 Gepost op: maart 11, 2013, 08:55:10 »
We hebben een paar keer chocoladedruppels van Callebaut gegeten... en ik moet bekennen dat het toch niet helemaal goed gaat. Dus mag Tom het nu alleen 1 keer in het weekend eten, jammer genoeg  :s

Dit ging goed:
- kibbeling van Hilvis. :duimop: (saus heb ik niet geprobeerd)
- kabeljauw koeling AH (geen toevoegingen)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #32 Gepost op: maart 11, 2013, 09:13:08 »
kan het ook niet zo zijn,dat Tom niet tegen chocolade kan??

Ik heb gemerkt, dat ik altijd rare ontlasting krijg na chocolade..en ik leg geen verband met gluten ,maar met de lecithine, die gebruikt wordt... :s

ik heb nu pure chocolade druppels van het merk Belchocolade...dat gaat bij mij niet goed
ingredienten: cacaomassa, suiker, cacaoboter: sojalecithine, natuurlijk vanille
cacaomassa minstens 55 %

Kaoka, bio- chocolade puur, 70 %.
een paar stukjes(in 1 keer) gaan goed bij mij,  :ja:
ingredienten:cacaomassa,, rietsuiker, lecithine van zonnebloemen, vanille extract
KAN sporen bevatten van gluten, melk en schaalvruchten.

Ik heb nog een tablet liggen van Bonvita, waar geen sporen van gluten worden aangegeven, wel noten en melkproducten
. Cranberry, met 71 % pure chocolade en ZONDER lecithine.
Binnenkort proef ik en breng ik wel verslag uit :P
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #33 Gepost op: maart 11, 2013, 09:32:41 »
Ik heb jaren gedacht dat Tom niet tegen cacao kan, maar dat is niet de oorzaak, het ligt aan gluten bij ons.

Wij kunnen niet tegen Bonvita chocola.

En we verdragen allebei cacao (dat gaat in cakejes en chocopasta).
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #34 Gepost op: maart 11, 2013, 09:37:58 »
soms is de soja heel erg besmet, kan het daar aan liggen dat er dan toch gluten binnenkomt?

MLK

• Jr. Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: maart 23, 2013, 12:45:44 »
Martijn eet al maanden van Ola de twister 3 D ik steek er bijna mijn hand voor in het vuur dat ze goed zijn.

Natasja, ik heb gezocht bij de AH en C1000, maar kan alleen de Twister mini vinden. Waar koop jij de 3D?
Moeder van Sebastiaan (9) en Maarten (7). Bij Maarten is in 2007 coeliakie geconstateerd. Hij is zeer gevoelig en mag dus ook geen MDG o.b.v. glutenbevattende granen.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #36 Gepost op: april 11, 2013, 01:05:50 »
Ik bestelde ze bij Ah, maar monenteel is hij weer van de hero peren ijsjes..... dus diet eet hij nu dagelijks .

Trouwens de Kipnuggets van DS en de frikandellen van Consenza gaan ook al heel lang goed.
Consenza hanteert zonder gluten maar ook zonder tarwe, de produkten met alleen zonder gluten die krijgt Martijn niet, die zonder tarwe dus wel en die gaan goed..
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

natasja74

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: april 11, 2013, 01:13:14 »
Nibbit staafjes gaan hier ook goed ringetjes weet ik niet.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #38 Gepost op: april 11, 2013, 10:31:44 »
Van de nibbit staafjes ben ik al een keer ziek geweest, dus die zijn niet voor iedereen veilig
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #39 Gepost op: april 11, 2013, 12:01:24 »
ik reageer op consenza, hun rijstwafels gingen niet goed

MLK

• Jr. Member
  • **
« Reactie #40 Gepost op: april 11, 2013, 23:16:57 »
Ik bestelde ze bij Ah, maar monenteel is hij weer van de hero peren ijsjes..... dus diet eet hij nu dagelijks .

Ik heb ze inmiddels gevonden bij de Plus. Maarten vindt ze geweldig lekker en hij zou deze het liefst elke dag eten, maar daarvoor vind ik ze een beetje te groot, dus helaas...
Moeder van Sebastiaan (9) en Maarten (7). Bij Maarten is in 2007 coeliakie geconstateerd. Hij is zeer gevoelig en mag dus ook geen MDG o.b.v. glutenbevattende granen.

natasja74

• Gold Member
« Reactie #41 Gepost op: april 25, 2013, 12:33:12 »
TEA CAkes van Kelkin oa te koop bij Jumbo gaan niet goed."
Zijn tarwe vrij glutenvrij en geen kruisbesmetting maar wat dan wel fout gaat? Heb ze gemaild maar of ik reaktie krijg?

natasja74

• Gold Member
« Reactie #42 Gepost op: april 29, 2013, 09:51:57 »
Alexandra, je moet uit kijken met dingen gelijk af te schrijven, reactie kan ook van iets anders komen, als je herhaaldelijk ziek wordt van iets dan kun je zeker zijn, anders niet. Zo schreef ik hier dat Martijn ziek werd van de cakejes (was ook maar ťť'n keer gegegten en gelijk ziek, dus dan trek ik ook conclusies) nu bleek dat in de schapenmelkpoeder die ik een lammetje voed ook tarweproteine en tarwe in zit, Martijn heeft ze ook gevoerd en ik ben best schoon maar achter melk zocht ik niets. Wellicht dus dat daar besmetting heeft plaats gevonden.
En ik vind sowieso zeker voor kinderen moet je af en toe iets proberen, het is niet fair van alles te verbieden wat wellicht toch gaat omdat iemand zegt dat het niet kan. Ik geef Martijn dus ook altijd zelf de keuze iets nogmaals te proberen of niet.

MLK, het is waterijs......das niet veel slechter dan limo hoor, ze mogen al bijna niks.......perenijs van Hero gaat hier ook goed, nog gezonder en kleiner ;-) die eet hij nu dagelijks.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #43 Gepost op: april 29, 2013, 10:04:12 »
Ik schrijf alleen producten af waar ik een typische glutenreactie op krijg. Tevens probeer ik nooit meer dan 1 ding per keer, zodat ik zeker ben van de bron. Kruisbesmetting kan in mijn huis niet voorkomen en is bij voorbaat uitgesloten.
Ik geef een reactie op forum als ik ergens een glutenreactie op krijg. Ben zelf megagevoelig. Een ieder kan vervolgens zelf bepalen of die het wel of niet probeert. Ik verbiedt niemand wat, maar meld puur mijn ervaring. Er zijn namelijk meerdere personen op dit forum die net zo gevoelig zijn als ik en voor hen is mijn ervaring zeer wenselijk. Blijkbaar is jouw zoon  minder gevoelig dan dat ik dat ben.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #44 Gepost op: april 29, 2013, 12:22:27 »
Goedgekeurd: yoghurt mayo in een glazen potje van De Rit.

Nibbit staafjes gingen hier trouwens ook niet goed.