Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 315504 keer)

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #750 Gepost op: januari 20, 2015, 13:22:40 »
Alsnog afgekeurd:
Ongezouten paranoten van Meray
Witte pandanrijst van slagerij vd Geer

het duurde ff voordat ik merkte dat het fout ging doordat mijn glutenreactie verandert. Ik had wel klachten maar herkende het niet direct als gluten terwijl het dat toch is.

Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #751 Gepost op: januari 24, 2015, 12:59:58 »
Dank Annikka  :), dat is een fijn supplement als straks mijn waarden weer goed zijn als basisdosis te nemen.

Hier gaan aalbessen (Hollanse) fout, vorige keer dacht ik ligt vast aan de noten die ik erbij heb gegeten. Maar ook nu weer een glutenreactie  :(. Weet iemand of er op fruit wat houdbaar dient te worden gehouden toevoegingen worden gedaan? In de zomer heb ik kilo's aalbessen van de plaatselijk bio moestuin gegeten, toen heb ik niks gemerkt (al was ik toen nog niet zo gevoelig).

Pallas

• Full Member
« Reactie #752 Gepost op: januari 24, 2015, 16:54:20 »
Hoe bedoel je houdbaar maken? Als in: ingevroren, ingeblikt, in pot?

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #753 Gepost op: januari 27, 2015, 20:33:21 »
Hoe bedoel je houdbaar maken? Als in: ingevroren, ingeblikt, in pot?

Nee, houdbaar in de vorm van koelcel vanaf de zomer dat ze geplukt zijn, en nu in de winter verkocht worden.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #754 Gepost op: januari 28, 2015, 11:09:29 »
Ik bedacht me net iets. Jullie supergevoeligen moeten vaak moeite doen om geschikt vlees te vinden. Hoe zou het zitten met wild vlees? Die dieren zullen toch geen of nauwelijks tarwe te pakken krijgen? Ik moest er aan denken, doordat ik gisteren kangoeroe gegeten heb (en je kunt dat ook in Nederland krijgen, onder andere bij de Makro).
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

orionne

• Gold Member
« Reactie #755 Gepost op: januari 28, 2015, 13:25:53 »
Ik bedacht me net iets. Jullie supergevoeligen moeten vaak moeite doen om geschikt vlees te vinden. Hoe zou het zitten met wild vlees? Die dieren zullen toch geen of nauwelijks tarwe te pakken krijgen? Ik moest er aan denken, doordat ik gisteren kangoeroe gegeten heb (en je kunt dat ook in Nederland krijgen, onder andere bij de Makro).

wild vlees wordt tegenwoordig ook op een andere manier gehouden, laat ik het voorzichtig uitdrukken..
dus of die beesten dan ook niet afgemest worden met krachtvoer..geen idee.

Ik kan onderhand vertellen of een dier tarwe heeft gegeten, mijn keel knijpt ervan dicht :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Pallas

• Full Member
« Reactie #756 Gepost op: januari 30, 2015, 13:22:03 »
De boer van de zuivelboerderij hier schiet de ganzen op zijn land. Tegen kerst kun je dan ganzenborstfilet kopen uit de diepvries, met schot hagel en recept. :D Ik heb er alle vertrouwen in dat ze alleen gras hebben gegeten tot hun dood  ;). "Zeven ganzen eten net zoveel gras als een koe", aldus het beklag van de boer. Het zal hem vast extra lekker smaken met de kerst   :D wraak is zoet.

Het wild dat rond kerst te verkrijgen was, is meestal niet heel 'wild' en ook in "wild van ver" uit de diepvries van de supermarkt heb ik minder vertrouwen. Er is vaak van alles aan toegevoegd. Lees voor de lol de ingrediŽnten eens van de kangoeroesteak in de diepvries van de Lidl. Daar staat meer dan alleen "kangoeroe". Of hebben ze dat niet meer? Ik sla dat diepvriesvak al heel lang over. Toch jammer dat het zo wordt bewerkt.

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #757 Gepost op: januari 30, 2015, 15:37:50 »
Afgekeurd Kokosolie van Aman Prana.

Hij stond al tijdje op de verdenking, maar het ene potje gaat goed en andere fout. Vorige week ten einde raad maar helemaal overgestapt op olijfolie, en nu afgelopen 3 dagen sinds een maand goede ontlasting :). Nu kunnen we hopelijk het testlijstje verder afwerken. Gisteren een wereldreis naar Inge voor melk en eieren ondernomen :D, net een eitje op. Spannend... voor de zekerheid alleen nog eigeel op, was wel hťeťeuuuul lekker :D

Iemand anders ervaring met ander merk kokosolie? Ik mis de smaak wel met gebakken aardappelen.

orionne

• Gold Member
« Reactie #758 Gepost op: januari 30, 2015, 15:45:11 »
als lunch vanmiddag een kaiserbroodje met pitten gegeten(zonnebloempitten en lijnzaad..
heerlijk..., weer eens iest anders als de witte kaiserbroodjes.
en tot nu tot nergens last van
ben helemaal verbaasd...
nu de 24 uurs reactie nog afwachten.. ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #759 Gepost op: februari 01, 2015, 10:23:23 »
Afgekeurd Kokosolie van Aman Prana.

Hij stond al tijdje op de verdenking, maar het ene potje gaat goed en andere fout. Vorige week ten einde raad maar helemaal overgestapt op olijfolie, en nu afgelopen 3 dagen sinds een maand goede ontlasting :). Nu kunnen we hopelijk het testlijstje verder afwerken. Gisteren een wereldreis naar Inge voor melk en eieren ondernomen :D, net een eitje op. Spannend... voor de zekerheid alleen nog eigeel op, was wel hťeťeuuuul lekker :D

Iemand anders ervaring met ander merk kokosolie? Ik mis de smaak wel met gebakken aardappelen.

Ik gebruik die van Royal Green van De Tuinen en dat gaat goed bij mij. Ik gebruik het niet dagelijks, maar wel graag bij het bakken van aardappeltjes. In de zomermaanden gebruik ik het wel vaker en smeer ik het op crackers. Tot nu toe geen klachten gehad. Aman Prana heb ik al in geen jaren gebruikt. Die vind ik te duur.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #760 Gepost op: februari 07, 2015, 19:16:54 »
Tonijn van de markt afgekeurd..ik had al zo mijn intuÔtieve reserves, en dat bleek maar al te waar.. :s
Na de eerste hap (gebakken in roomboter) was mijn slokdarm dicht
begon slijm op te boeren..
zo erg, dat ik weer heel veel slijm heb moeten overgeven..
dus iets is er mis

ga volgende week vragen, waar die tonijn vandaan komt..
de geluksvogel is de hond :duimop:

de tonijn smaakte als echt heerlijk vlees..
ik was heftig teleurgesteld, maar merk, dat mn intuÔtie klopt :ja:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #761 Gepost op: februari 21, 2015, 19:33:54 »
Inmiddels heb ik al heel wat soorten vis gegeten van de vismarkt in Den Oever (zeeversevis). De vis is lekker en we hebben er geen klachten van (in tegenstelling tot vis uit de supermarkt). De enige soort vis die niet goed ging is de zalm. Vandaag heb ik het nog eens nagevraagd, toen ik er was om een nieuwe lading vis in te slaan. En wat blijkt: alle vis komt uit de Noordzee, behalve de zalm, dat is een kweekvis. Weten we dat ook weer. :lol:

En ik heb een pepermolen van drogheria alimentaria. Met de vorige had ik geen problemen. Maar peper uit de nieuwe pepermolen gaat hier fout. http://drogheriaenalimentari.nl/site/#

Goedgekeurd: Paleo jodium druppels

Goedgekeurd: Edeka bio bloemenhoning (Duitsland)

Afgekeurd: bio honing van De Traay (ik weet niet meer precies welke soort)

Afgekeurd: paranoten van Meray
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #762 Gepost op: februari 22, 2015, 16:38:44 »
kwam mijn tonijn zeker ook uit een kweek.... :z

de zalm van de markt hier gaat gelukkig nog steeds goed.. :duimop:

en voor ik het vergeet..
filet americain, bio, van AH is al 2 keer goed gegaan..is gluten en lactosevrij.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #763 Gepost op: februari 22, 2015, 18:17:26 »
Tine, koop een mooie pepermolen van Peugeot en dan peperkorrels bij de toko.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #764 Gepost op: februari 23, 2015, 15:17:41 »
Tine, koop een mooie pepermolen van Peugeot en dan peperkorrels bij de toko.

Hadden wij ook gedaan, tot dat je er peperkorrels in doet die besmet zijn en je een peugeot molen niet in de vaatwasser kan doen  :s.

Ik heb tot op heden nog geen zout of peper gevonden waar ik niet op reageer, Blauwe huis, Verstegen en AH gaan allemaal fout. De zwarte korrels van AH gaan nog beste, maar op moment gebruik ik het niet. Nog te vaak andere onverklaarbare glutenreacties...