Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 326419 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #525 Gepost op: april 09, 2014, 20:33:39 »
Verkeerde pot gekocht....

Afgekeurd: pastasaus Basilico Bertolli (ik was in de war met die van Grand'Italia, die wel goed ging... ik moet mijn eigen 'goede lijst' beter raadplegen...)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

kakikarin

• Full Member
  • Coeliakie marsh 3b feb 2007 gv, hypothyreoidie
« Reactie #526 Gepost op: april 10, 2014, 21:38:01 »
Hallo allemaal
Allemaal heel erg bedankt  voor dit zeer informatieve deel van het forum.
Sinds een week weet ik dat ik na 6 jaar gv en toch steeds klachten weer platte vlokken heb marsh 3b,Vitamine waarden ed allemaal ok, maar  nu moet ik lv en mgd vrij. Ik ben dus een beetje aan het speuren waar bij mij de verborgen gluten in kunnen zitten, want ik doe het dus blijkbaar ernstig fout.. Heb veel pijn in de bovenbuik, geen diarree, eerder wat obstipatie, wel erg moe, brainfog, slaperig.
Nu even op een basisdieet, ik eet nog wel de eat natural muesli, kent iemand deze? Verder muffins van boekweit en rijstmeel, 1 ei en gewoon aardappels vlees en groente. Ik maak ook groene shakes, vandaag met amandelmelk,spinazie en appel. Ik heb ook de lv yochurt en melk gekocht.
Ik zie dus al jus d orange van de lidl niet, ah tomatenblokjes niet, gehakt dan maar biologisch, vlees haal ik eigenlijk altijd bij AH. Ik drink koffie van bonen, ik zag dat de ah excellent niet goed is , welke nog meer niet? en waarom niet?
Ik dronk altijd cola, nu maar ook niet meer dus.
Mijn honden heb ik vanaf vandaag op glutenvrij voer.
De bakpoeder van dr Oetker, kan die nu wel of niet?
Zo een heel verhaal, hoop dat t niet teveel is : :? :z
groeten Karin
KArin, sinds Febr. 2007 coeliakie, marsh 3b
hypothyreoidie. En RA

Annikka

• Gold Member
« Reactie #527 Gepost op: april 11, 2014, 09:00:42 »
Even wat dingen die mij opvallen:
Glutenvrije boekweit is het meest besmette glutenvrije meel (weet ik ook pas sinds vandaag)
Amandelmelk kan besmet zijn. Maak je het zelf?
Bakpoeder van Oetker kan ook besmet zijn. Ik gebruik liever wijnsteenbakpoeder bij de natuurwinkel vandaan.

Het is echt uitzoeken als je tot de gevoeligen hoort. Hopelijk ga je je snel weer beter voelen!
Voor mij is het ook nog steeds een puzzel. Ik eet sinds anderhalve week paleo en dat lijkt beter te gaan.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #528 Gepost op: april 11, 2014, 09:30:09 »
Ik zou het iets anders aanpakken.

Je ziet hier dit of dat kan niet.maar dat zou ik even achterwege laten.

Ga eerst op een basis zitten.groente, fruit, puur vlees, rijst, aardappels.
Probeer zo min mogelijk iets te pakken wat kant en klaar is.ga zelf kruiden mengen en eet geen.pakjes meer.

Ik vind zelf het brood en beleg moeilijk.probeer producten te pakken met zo min mogelijk ingredienten.
En ga zelf brood bakken.volgens mij is dove farm een goeie om te beginnen.maar zelf moeten we extremer en kopen we rijstmeel bij de toko.je kunt zelfs het helemaal even schrappen als je dat red.dus fruit yochurt in de ochtend en middag ei met groente, zoiets.

Kijk eerst of je op een beter dieet kan komen waar het goed mee gaat.daarna uitbreiden en vooral veel pure ingredienten.

Succes

kakikarin

• Full Member
« Reactie #529 Gepost op: april 11, 2014, 11:45:26 »
Even wat dingen die mij opvallen:
Glutenvrije boekweit is het meest besmette glutenvrije meel (weet ik ook pas sinds vandaag)
Amandelmelk kan besmet zijn. Maak je het zelf?
Bakpoeder van Oetker kan ook besmet zijn. Ik gebruik liever wijnsteenbakpoeder bij de natuurwinkel vandaan.

Het is echt uitzoeken als je tot de gevoeligen hoort. Hopelijk ga je je snel weer beter voelen!
Voor mij is het ook nog steeds een puzzel. Ik eet sinds anderhalve week paleo en dat lijkt beter te gaan.
van de amandelmelk kreeg ik inderdaad buikpijn. Dus die doe ik weg... hoe is t met rijstmelk?
Gr. Karin
hypothyreoidie. En RA

kakikarin

• Full Member
« Reactie #530 Gepost op: april 11, 2014, 11:51:06 »
anders aanpakken.

Je ziet hier dit of dat kan niet.maar dat zou ik even achterwege laten.

Ga eerst op een basis zitten.groente, fruit, puur vlees, rijst,

-Ik bak nu dus zelf muffins met pure free boekweit en rijstmeel volgens recept van de dietiste. Met
 banaan. Inderdaad zonder pakjes ed.

Kijk eerst of je op een beter dieet kan komen waar het goed mee gaat.daarna uitbreiden en vooral veel pure ingredienten.
-groenten aardappels vlees. S middags evt, groene shake.
-De muesli houd ik nog even aan, alsde buikpijn blijft gaat die er ook af:(

Succes
[/quote]
hypothyreoidie. En RA

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #531 Gepost op: april 11, 2014, 15:08:30 »
Goedgekeurd:

* witte en bruine jasmijnrijst uit Thailand, via slager vd Geer (Veenendaal)

De witte rijst is geschikt om rijstepap mee te maken (wel een half uur koken).
De bruine rijst is ws. voedzamer, maar ik vind hem ook een beetje muf ruiken en smaken (dus heb je een saus nodig die dat verhult).

ik heb nu een kilo bruine jasmijnrijst van hem. Op het pak staat 20 minuten koken. Lijkt me kort. Hoelang heb jij de rijst gekookt?
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #532 Gepost op: april 11, 2014, 16:07:13 »
Een half uur.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #533 Gepost op: april 11, 2014, 18:21:13 »
orionne, hoe is de reŁnie gegaan, heb je kunnen gaan?

Ik hoop dat het die griep is, die ik heb. Anders heb ik hoogstwaarschijnlijk gereageerd op een ander merk eieren dan normaal, en dat vind ik nogal heftig. Eigenlijk voel ik me behoorlijk begluut, inclusief duizeligheid en slechte motoriek. Maar ik probeer mezelf nog wijs te maken dat dat een gevolg is van de griepvermoeidheid  ;)
Ik kan bijna niet geloven dat ik zů gevoelig ben, ik weet niet zo goed hoe ik mezelf serieus kan nemen hierin.

Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #534 Gepost op: april 11, 2014, 21:54:27 »
Ik heb ook moeite om mezelf serieus te nemen. :D Had je mij 5 jaar geleden verteld dat ik nu zelf kippen zou houden omdat gewone eieren ons ziek maken, dan zou ik daar hard om moeten lachen... Maar de praktijk is, dat we ziek worden van een meergranenei. Dat we 1 maisei kunnen eten, maar niet 2. En dat we onze glutenvrije eieren (van onze kippen die glutenvrij eten) onbeperkt kunnen eten....

Toch hoop ik voor jou dat het de griep is.  :D

orionne

• Gold Member
« Reactie #535 Gepost op: april 12, 2014, 10:52:43 »
leuk Steleto, dat je ernaar vraagt..
ik ben de halve dag geweest, kon pas om elf uur weg, omdat ik nog buikkrampen had, maar heb bij de koffie en gebak gekookt water gedronken..
daarna de lunch in het restaurant van Piet Hein Eek..
daar vliegen de gluten je om de oren (is bij elke lunch, waar dan ook)

maar de plankjes met brood stonden al klaar..
en ik heb mn kaiserbroodje met leverpastei gegeten..

ze doen daar helemaal niet moeilijk over, ze hebben zelf ciabattini's in de aanbieding, maar ik heb uitgelegd, dat ik erg gevoelig ben voor besmetting..

Grappig was, ik nam verse muntthee, zegt het meisje, dat bedient, o...een koekje, ze pakte het op, deed het weg, wilde het glas geven en bedacht onmiddellijk, dat ik dat niet meer mocht hebben..dus nieuw glas.. :D

ik ga nu mijn lijstje sturen, om er een keer te dineren, ben beniwud, wat voor voorstel er komt..

oja en ik heb ook gezegd, dat ik best graag een kijkje in de keuken met instructie zou willen doen.. :D

daarna was ik totaal uitgeblust en ben naar huis gegaan, het diener had ik al afgezegd..

en ja, het was de buikgriep, nu gaat het weer goed..

ik hoop, dat het de situatie van de darmen verbetert heeft ..

mijn gewicht is gedaald met 1 kilo, minder :duimlaag:

mijn hoofd functioneerde zo slecht, dat ik heel erg bewust heb moeten autorijden donderdag, en dat dus ook gisteren nog niet heb gedaan
Gisteren was ik zo koud(heb ook al de hele week overdag ondertemperatuur)

Vandaag voelt het beter.

dus deze verschijnselen waren van de griep en lijken heeeel veeel op begluut zijn. :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #536 Gepost op: april 12, 2014, 11:04:23 »
Wat fijn dat je in elk geval eventjes hebt kunnen gaan, zij het met wat aanpassingen. Ik vind het dapper hoe je je toch nog in de horeca begeeft, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe ik dat zou moeten doen.
Het maakt vast ook uit in wat voor eetgelegenheid je bent... Stonden ze open voor een keukeninstructie? :D

Ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt bent :)
(Wil je een kilo van mij? Ik heb er nog wat over...)

Wat voor leverpastei eet je eigenlijk, als ik vragen mag?
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

orionne

• Gold Member
« Reactie #537 Gepost op: april 12, 2014, 14:03:38 »
Wat fijn dat je in elk geval eventjes hebt kunnen gaan, zij het met wat aanpassingen. Ik vind het dapper hoe je je toch nog in de horeca begeeft, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe ik dat zou moeten doen.
Het maakt vast ook uit in wat voor eetgelegenheid je bent... Stonden ze open voor een keukeninstructie? :D

Ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt bent :)
(Wil je een kilo van mij? Ik heb er nog wat over...)

Wat voor leverpastei eet je eigenlijk, als ik vragen mag?

zie foto en info
http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=20385.msg604583#msg604583

en die keuekeninstructie aanbieding zal ik herhalen in de mail ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

orionne

• Gold Member
« Reactie #538 Gepost op: april 12, 2014, 14:07:02 »
Voor Tine..als je nog een sligro pas hebt..nu, voor Pasen is de wilde Alaskazalm van Smit vis te koop in 250 gram en 500 gram verpakkingen..
het MSC teken staat er niet meer op, wel : Alaka seafood..wild, natural and sustainable  ;)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #539 Gepost op: april 12, 2014, 20:33:17 »
van de amandelmelk kreeg ik inderdaad buikpijn. Dus die doe ik weg... hoe is t met rijstmelk?
Gr. Karin

Rijstmelk kun je vrij gemakkelijk zelf maken, net als notenmelk. Op internet is er veel info over te vinden. Rijstmelk van Alpro of Provamel kun je beter niet proberen ivm glutenbesmetting.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.