Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 295140 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: producten die goed/slecht gaan
« Reactie #1230 Gepost op: mei 25, 2018, 10:00:52 »
wat super Tine, dat hij geen examen heeft gemist..ook felicitatie aan jou, wat zal dat en inspanning gekost hebben.
En nu de uitslag!
Vast positief. :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1231 Gepost op: mei 25, 2018, 16:46:10 »
We wachten het af. Vandaag heeft hij in de hangmat gelegen (vitamine D bijtanken) :zomer2: met een glaasje appelsap binnen handbereik, ook al zo'n ongekende luxe; hij heeft de afgelopen maanden alleen water en melk gedronken omdat hij zo weinig mogelijk ziek wilde zijn. Eens kijken of we kleur op zijn armen en benen kunnen krijgen. :D

Vanavond staat tafeltennis op het programma, voor het eerst in tijden dat hij niet hoeft over te slaan om energie te sparen en zijn toetsen te leren, hij heeft er enorm veel zin in, het is daar altijd heel gezellig met andere jongeren, komt-ie ook weer eens buiten de deur. :duimop:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1232 Gepost op: mei 25, 2018, 16:51:23 »
Goedgekeurd: Fertilia appelazijn.

Ik maak er kaas mee. Als je azijn door de melk roert zodra die kookt, gaat de melk schiften. Ik giet het door een doek en het dikke deel blijft over, dat is onze kaas (paneer), beetje zout erover en klaar. Eerder gebruikte ik bio citroenen, maar daar werden we ziek van. Zoon vindt de kaas lekker op zijn pannenkoeken. De kaas is ook lekker gemengd met tomaatjes en basilicum, ik hoop dat de biologische kas-tomaatjes binnenkort goed zijn! 

Gewone azijn wordt gemaakt van tarwe en/of rogge en is in principe glutenvrij, maar ik gebruik liever azijn van wijn of fruit (van rijstazijn werden we ziek).
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1233 Gepost op: juni 07, 2018, 11:34:31 »
Afgekeurd: bio cherry-tomaatjes van AH !!! Deze gingen eerder wel goed bij zowel Tine als mij, maar inmiddels niet meer helaas!!  :duimlaag:

Wat fijn van die appelazijn Tine!! Ik heb nog een ander merk staan om te testen, maar als die niet goed gaat is het fijn te weten dat ik deze kan kopen :duimop:.
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1234 Gepost op: juni 16, 2018, 15:22:49 »
Ik drink nu koffie van Simon Levelt, de smaak heet dolce: https://www.ekoplaza.nl/producten/product/cafe-organico-dolce-snelfiltermaling

Er zit(ten) minder gluten(sporen) in dan in de koffie van Café Intencion die ik eerst dronk (ik kreeg daar steeds vaker last van, het wisselde per pak).

Even afwachten of het volgende pak koffie van Simon Levelt ook goed bevalt. ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1235 Gepost op: juni 17, 2018, 14:08:11 »
De bananen met de sticker 'eco Friendly' van Ekoplaza lijken goed te gaan (er zijn ook bananen met een andere sticker er staat CANA of CASA op, die gaan niet goed bij ons).

Zoon vindt de bananen lekker, gebakken in een beetje boter in de koekenpan samen met een paar walnoten, en als het warm is buiten maak ik banaanijs (in schijfjes snijden en invriezen, daarna met de staafmixer pureren, het is dan lekker romig). 

orionne

• Gold Member
« Reactie #1236 Gepost op: juni 18, 2018, 10:00:38 »
Ik drink nu koffie van Simon Levelt, de smaak heet dolce: https://www.ekoplaza.nl/producten/product/cafe-organico-dolce-snelfiltermaling

Er zit(ten) minder gluten(sporen) in dan in de koffie van Café Intencion die ik eerst dronk (ik kreeg daar steeds vaker last van, het wisselde per pak).

Even afwachten of het volgende pak koffie van Simon Levelt ook goed bevalt. ;)

Ik maal nu koffiebonen van Organico...gaat prima. :D
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1237 Gepost op: juni 18, 2018, 10:22:14 »
Welke bedoel je precies? Ik kon alleen de snelfilterversie vinden bij Ekoplaza. Ik voel me veel beter met deze nieuwe koffie. Gebruik je koffiebonen van Simon Levelt?

orionne

• Gold Member
« Reactie #1238 Gepost op: juni 18, 2018, 20:19:30 »
sorry, ik bedoelde de bonen van Cafe Intencion eko.
Ik zal de Simon Levelt ook eens proberen. :ja:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1239 Gepost op: juni 22, 2018, 12:51:18 »
Afgekeurd: Griekse Olijfolie, extra vergine, Ekoplaza, merk: Het Dichtste Bij.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1240 Gepost op: juli 26, 2018, 13:28:48 »
Goedgekeurd:

- perziken geteeld in een kas in NL, Oike's fruitkraam in Tiel http://oikesfruit.nl/

- tomaten, komkommers, aubergines, sperziebonen en meloenen uit de kas van bio-dynamisch bedrijf Deeli in Ophemert http://www.deeli.nl/ verder ook bramen, blauwe bessen en pruimen (later in het seizoen appels, peren en druiven)

- bio dadels van Puur Natuur (AH). Ook de hazelnoten van dit merk bevatten 0 ppm gluten (maar ik verdraag ze niet om andere redenen).

Edit: zoon werd ook ziek van de hazelnoten van Puur Natuur. Alsnog afgekeurd dus. Hazelnoten van een boom uit NL gaan bij ons goed.

Henk87

• Newbie
  • *
« Reactie #1241 Gepost op: september 14, 2018, 06:17:58 »
Was je die dadels voor het eten?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1242 Gepost op: september 14, 2018, 07:17:33 »
Nee.  ;)

Henk87

• Newbie
  • *
« Reactie #1243 Gepost op: september 14, 2018, 09:10:47 »
Echt niet? :?

Henk87

• Newbie
  • *
« Reactie #1244 Gepost op: september 14, 2018, 09:26:10 »