Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 248388 keer)

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
producten die goed/slecht gaan
« Gepost op: januari 21, 2013, 20:04:08 »
goed: ah bio rijstwafels
groente behalve champignon
st dalfour jam
orthica calcium magnesium zinc
biotics vitamine D druppels

fout: hema calcium magnesium zinc
gewone eieren
rijstwafels: consenza, euroshopper, lima
chocola

ik heb op dit moment een heel beperkt lijstje

Mischien kunnen jullie dingen neerzetten, wat voor soort rijst, meel, olie, honing, siroop..etc :)

orionne

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2013, 19:18:32 »
Goed gaat:
gerookte zalm van Smit vis, MSC zalm, gekocht bij de Sligro..3 keer gegeten een geen reactie :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2013, 13:00:33 »
Door mij goedgekeurd:
- Nature Crops quinoa meel zak 280 g. biologisch, gekocht bij De Tuinen, zie www.kokenmetnaturecrops.nl
- Zalmfilet AH gerookt 100 g. koeling

Nu mag Tom deze proberen. ;)
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2013, 12:49:10 »
2 repen van NAKD : Ginger bread and pecan pie  :duimop:
geen last gehad (besteld bij de glutenvrije markt )
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

nynke79

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2013, 15:47:17 »
Tine: zalm? Hoe kan dat nou???
Glutenvrij sinds september 2010, categorie 'extreem gevoelig'.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2013, 18:30:12 »
Vorige week in de aanbieding bij AH... en ik dacht, het is toch te gek dat zalm niet goed gaat? Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken... 2 pakjes gekocht en 1 ervan opgegeten, en ik had er geen merkbare last van, wel DH uitslag... maar dat kan door de jodium komen. Hij proefde minder zout dan in het verleden. En nu mag Tom het eens testen, dat wil hij graag (bovendien is de proefwerkweek voorbij en ik wacht altijd tot hij een week niet ziek is geweest, begin deze week was hij nog 3 dagen thuis omdat hij spekkies at met een beetje gluten, hij mag het eind volgende week eten.)
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2013, 21:59:50 »
Martijn eet al maanden van Ola de twister 3 D ik steek er bijna mijn hand voor in het vuur dat ze goed zijn.

Ook kan hij de doublies van de Heer ook verdragen( bruin wit), pindarotsjes gaan niet goed trouwens.
De heer gemaild maar ze zouden beiden vrij van sporen moeten zijn. Nu verdraagt Martijn wel vaker pinda's niet dus??
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2013, 20:55:49 »
Vanmiddag at Tom de zalmfilet van AH, vanavond diarree  :z dus toch niet goed voor hem. :P

Ik heb nu brood gebakken van alleen maar rijstmeel. Op basis van mijn recept voor teff-rijstmeel, maar dan alleen maar rijstmeel. Eerst met Doves Farm. Het werd een mooi broodje en ook lekker, dat viel me alles mee. Tom heeft het afgelopen vrijdag mee naar school genomen om te testen en hij heeft het gelukkig goedgekeurd, hij is zelfs verbaasd dat hij nu bruin brood en wit brood heeft. :D Maar goed, het bruine brood (van teff) is nu echt bijna op...

Ik eet zelf al een poos andere dingen, om het teff/rijstbrood zo lang mogelijk voor Tom te bewaren en om nieuwe dingen te testen. Eerst brood van kikkererwtenmeel en rijstmeel. Maar 2 keer op een dag viel te zwaar. En ik werd ook hoe langer hoe vermoeider. Toen ben ik gewoon rijst gaan koken en heb dat gegeten, soms alleen 's ochtends, soms 's ochtends en 's middags. En eerlijk gezegd, leefde ik daar wat van op, ik werd een stukje fitter. Dus of er zit iets in dat rijst/ kikkererwtenbrood wat niet goed gaat, of er zit iets in de rijst wat wel goed is voor mij. Tom wil het rijst/kikkererwtenbrood niet eten, hij vindt het vies.

Dus wat heb ik gedaan. Ik heb een koffiemolentje gekocht voor 15 euro. Ik heb daar rijstkorrels in gestopt en dat gemalen. Wel even doormalen, dat het heel fijn wordt. En daar heb ik brood mee gebakken. Mijn nieuwe rijstbrood. Ook lekker. Maar nog niet zo luchtig en hoog als ik zou willen (er zaten in de korst nog wat mini harde stukjes, Tom proefde het niet, maar ik wel). Het meel moet eigenlijk nog iets fijner. Nu ga ik op zoek naar een betere molen om rijst mee te malen, deze wordt ook te heet bij grotere hoeveelheden.  

bennl1

• Full Member
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2013, 23:03:08 »
Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar van rijstmeel kun je stoomcake maken.
Kun je dan niet ook stoombrood maken?

Waarom maal je de rijst zelf?
Het meel uit Thailand is echt glutenvrij.
gv sinds diagnose april 2012
Happy to be fully "Thaid"-up by now :)

Angela76

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2013, 23:42:18 »
In het boekje van de lidl staat een recept van wafels met gekookte rijst en rijstmeel. Heb je dit boekje?
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2013, 01:17:15 »
Martijn eet ook al maanden de kaiser broodjes uit de vriezer van DS een enkele keer twijfel ik aan een zak maar over het algemeen gaan die echt goed, en veel dingen van Schar gaan gingen niet goed dus wellicht een tip.

Maar verder eet hij heel saai hoor, frikandellen van Consenza gaan ook meestal goed kipnuggets van schar ook. Tonijn diepvries. Op zijn brood hagelsalg  of ketchup (heinz) (elke gek zijn gebrek  :P).
Verder de frietjes diepvries van AH .

Lidl heeft soort fruitella heet FRITT  die heb ik op de gok aan Martijn gegeven aardbeien smaak gaat ook goed. Maar hij eet dat soort dingen te weinig om het heel goed te kunnen beoordelen.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2013, 07:39:39 »
Waarom maal je de rijst zelf?
Het meel uit Thailand is echt glutenvrij.

Wil je voor mij eens kijken welk merk er op jouw zak staat en hoe het meel heet? Ik heb toch zo'n vermoeden dat het meel van Doves Farm (uit GB) licht besmet raakt. En waar koop je het? Dan ga ik dat eerst maar eens proberen, goeie tip.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2013, 07:42:24 »
In het boekje van de lidl staat een recept van wafels met gekookte rijst en rijstmeel. Heb je dit boekje?

Ja die heb ik gezien, staat ook op mijn lijstje om te maken (nadat ik geschikt brood heb gevonden).  ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2013, 07:47:15 »
Martijn eet ook al maanden de kaiser broodjes uit de vriezer van DS een enkele keer twijfel ik aan een zak maar over het algemeen gaan die echt goed, en veel dingen van Schar gaan gingen niet goed dus wellicht een tip.

Maar verder eet hij heel saai hoor, frikandellen van Consenza gaan ook meestal goed kipnuggets van schar ook. Tonijn diepvries. Op zijn brood hagelsalg  of ketchup (heinz) (elke gek zijn gebrek  :P).
Verder de frietjes diepvries van AH .

Lidl heeft soort fruitella heet FRITT  die heb ik op de gok aan Martijn gegeven aardbeien smaak gaat ook goed. Maar hij eet dat soort dingen te weinig om het heel goed te kunnen beoordelen.

Die Kaiser broodjes staan op mijn onveilige lijst maar dan met 1 ster, wat betekent dat ze een heel klein beetje fout gaan. Op het moment eet ik dat soort dingen niet, maar als ergens een etentje is of zo zou het kunnen (en als Tom daarna geen proefwerk heeft oid).

Ik heb geen geschikte hagelslag en chocopasta, maak het laatste nu zelf van roomboter + cacao + suiker.

Friet eten we haast niet, van de ovenfriet van AH werden we de laatste keer erg ziek, dus nu durf ik dat helemaal niet meer, misschien was het een eenmalig verkeerde zak, maar dat weet ik dus niet, de VWA wilde het niet ophalen en onderzoeken (ik word te duur :D).

En ik maak zelf wel eens frikandellen met een recept uit het archief. ;)

Die tonijn is wel een goed idee, die ga ik eens kopen. :duimop:

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2013, 08:05:24 »
Die Kaiser broodjes staan op mijn onveilige lijst maar dan met 1 ster, wat betekent dat ze een heel klein beetje fout gaan. Op het moment eet ik dat soort dingen niet, maar als ergens een etentje is of zo zou het kunnen (en als Tom daarna geen proefwerk heeft oid).

Ik heb geen geschikte hagelslag en chocopasta, maak het laatste nu zelf van roomboter + cacao + suiker.

Friet eten we haast niet, van de ovenfriet van AH werden we de laatste keer erg ziek, dus nu durf ik dat helemaal niet meer, misschien was het een eenmalig verkeerde zak, maar dat weet ik dus niet, de VWA wilde het niet ophalen en onderzoeken (ik word te duur :D).

En ik maak zelf wel eens frikandellen met een recept uit het archief. ;)

Die tonijn is wel een goed idee, die ga ik eens kopen. :duimop:

Waarom maak je zelf geen frites Tine,is ook nog veel lekkerder  :?
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.