Auteur Topic: Zou mijn zoontje ook gevoelig voor gluten kunnen zijn!  (gelezen 1129 keer)

Illetje

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Zou mijn zoontje ook gevoelig voor gluten kunnen zijn!
« Gepost op: januari 03, 2013, 23:32:24 »
Hallo,
Ik had onderstaand bericht bij "even voorstellen" gezet, maar wilde het hier ook nog plaatsen. Benieuwd of jullie mee willen denken.
Alvat edankt!

Hallo allemaal,
Ik ben Linda en moeder van 2 geweldige kinderen.
Ons zoontje T. is net 1 jaar geworden en daar hebben we flink wat getob mee. Met 2 weken leeftijd begon hij te huilen en ik wist direct dat het door de voeding kwam. Maar (overbezorgde moeder als ik was) kreeg ik pas 2 maanden terug de bevestiging door een natuurarts, dat hij inderdaad niet tegen lactose, wei, caseÔne, soja en aardappel kan. Eindelijk, want ik wist zeker dat er iets niet klopte.
De klachten die T. Heeft zijn: erg onrustig, heel veel huilen tot hij een maand of 6 was (mede veroorzaakt door relux), darmkrampen, obstipatie, stinkende en onverteerde ontlasting, overstrekken, zeer slecht slapen (we hebben al een jaar niet meer doorgeslapen). Vooral de huilbuien zijn echt heel zielig, dan overstrekt hij zich volledig en is helemaal overstuur. Vaak zijn het de nachten dat hij deze aanvallen heeft.

We zijn nu sinds een maand of 2 met een aangepast dieet bezig en het gaat echt veel beter. De kinderarts heeft ook bloedonderzoek gedaan naar allergieŽn (ook coeliakie). Daar kwam wel een verhoogde IgE uit maar geen specifieke allergie voor nu. Goed nieuws natuurlijk, maar voor het 2e jaar zegt het nog niet alles.
Ik twijfel over de gluten. Hij blijft regelmatig onverteerde ontlasting hebben, darmkrampen en ik denk ook echt buikpijn dan en die huil aanvallen. Dus is mijn vraag aan jullie of jullie klachten herkennen en/of is willen meedenken met mij. Kan ik hem een glutenvrij dieet gaan geven om het te testen? Hij is nog maar net 1 en ben al aardig aan het puzzelen met koken.
Misschien staat mijn vraag verkeerd, maar dat hoor ik graag.

Groetjes van Linda
Groetjes van Linda.

MirjamH

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Ik ben glutenvrij
Re:Zou mijn zoontje ook gevoelig voor gluten kunnen zijn!
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2013, 11:24:14 »
Wat vervelend Linda! Ik kan me voorstellen dat je alles probeert om hem gezond te krijgen...

Weet je zeker dat T. is getest op coeliakie? Coeliakie is namelijk geen allergie. Bij een normale allergie-test komt coeliakie er niet uit.
Zie voor de test ook mijn antwoord aan Rinske: http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=20257.msg570332#msg570332

Als je zeker weet dat hij getest is op coeliakie, kan je mijns inziens inderdaad een glutenvrij dieet proberen. Het kan zijn dat hij geen coeliakie heeft, maar wel reageert op gluten.
Maar misschien hebben andere forum-genoten daar een ander idee over?

Ik wens je heel veel succes!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl