Auteur Topic: gv brood in de flair  (gelezen 3942 keer)

Juffie

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
gv brood in de flair
« Gepost op: januari 02, 2013, 21:46:19 »
deze week in de flair glutenvrij brood belegt met gerookte zalm en avocado
tsja even blij...., want het gaat alleen om het beleg en hoe je aan het brood komt????
en wie weet is de boterham wel niet eens gv.....
en als tip....., "tijdnood? snijd een halve avocado in plakjes en beleg er een paar haverkoekjes mee"  :z

petraw

• Gold Member
Re:gv brood in de flair
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2013, 22:32:21 »
Hahaha, de Flair...... bestŠŠt dat blad nog steeds? :lol:

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2013, 09:18:48 »
Rare tip.

Zal staks eens kijken. Heb h'm nog niet open gemaakt (loop een beetje achter).
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

Annikka

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2013, 13:39:48 »
Dat is gewoon glutenvrij voor degenen die 'glutenvrij' willen eten om af te vallen of omdat het zo hip is tegenwoordig :D
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

petraw

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2013, 17:43:18 »
Annikka, ik dacht niet dat avocado bedoeld was om af te vallen, of heb ik het mis?  :s;)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2013, 08:36:05 »
Nee, en die zalm is ook niet slank te noemen. Daar heb ik overheen gelezen :roll:
Maar het viel me gewoon op de laatste tijd dat glutenvrij en afvallen vaak samen genoemd worden.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tantenaatje

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2013, 09:27:23 »
Laat ik nou net mijn abo hebben opgezegd... Ik liep ook altijd achter met lezen van de flair en de viva die ik ook had en vond op een gegeven moment van 3 kwart jaar de tijdschriften nog in folie. Zonde van het geld dus... Maar ik ga in de winkel even kijken naar het recept. Is het de moeite waard om het te kopen ook?

Juffie

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2013, 10:10:43 »
Laat ik nou net mijn abo hebben opgezegd... Ik liep ook altijd achter met lezen van de flair en de viva die ik ook had en vond op een gegeven moment van 3 kwart jaar de tijdschriften nog in folie. Zonde van het geld dus... Maar ik ga in de winkel even kijken naar het recept. Is het de moeite waard om het te kopen ook?

nee....

Renate48

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2013, 10:43:36 »

Bij de bieb liggen ook veel tijdschriften om in te kijken of te lenen, maar ik weet niet met zekerheid of daar de Flair ook ligt. Burda, Knip en Delicious kijk ik daar regelmatig in.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2013, 10:58:43 »
Ik zal h'm dit weekend inscannen. Kan je alnog lezen!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

_Chantal

• Full Member
    • Chantal is glutenvrij
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2013, 18:36:53 »
Het hele blad staat deze week in het teken van afvallen, dus waarschijnlijk hebben ze het daarom er in gezet.
Chantal || 26 jaar || Sinds juni 2012 officieel coeliakie patiŽnt. Marsh 3-C || Ik blog over mijn glutenvrije leven op http://chantalisglutenvrij.wordpress.com/

Renate48

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2013, 19:13:51 »
Het hele blad staat deze week in het teken van afvallen, dus waarschijnlijk hebben ze het daarom er in gezet.

Zou inderdaad kunnen. ;)
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Angela76

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2013, 22:51:45 »
Annikka, ik dacht niet dat avocado bedoeld was om af te vallen, of heb ik het mis?  :s;)

dr frank laat je wel afvallen met avocado, hij gebruikt daarbij geen koolhydraten. Zalm staat ook in zijn boek. Je valt bij hem alleen al af van de stress. Tjonge wat moet je veel koken op een dag. Snap niet dat iemand dit lukt. :roll:
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

petraw

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2013, 08:11:22 »
Wie weet zit daar toch wel wat in: bepaalde hoeveelheden en soorten vet eten om een verzadigd gevoel te krijgen.
Ik neem mijn eerdere bewering die jij hierboven citeerde hierbij terug, Angela en Annikka! :)

Angela76

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: januari 05, 2013, 19:01:16 »
Ik geloof dat het zo werkt Petra, maar ik weet niet hoe het in dit recept gebruikt wordt. Hij wil dan dat je verzadigd raakt door eiwitten, ik weet het effect niet hoor, ik heb het nooit geprobeerd. Ik heb uit nieuwschierigheid het boek uit de bieb geleend, en hij had een tv programma op tvoost dat ik een aantal keren heb gezien.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!