Auteur Topic: Sporten is zwaar  (gelezen 14433 keer)

olliehoops

• Newbie
  • *
Re:Sporten is zwaar
« Reactie #15 Gepost op: september 14, 2013, 20:34:12 »
Ik zou het ook rustig aan doen, zeker als je darm nog aan het herstellen is.

Als je darm echter weer verder hersteld is, is het misschien interessant om een Paleo eetpatroon te proberen.

In een Paleo dieet eet je minder granen, en meer groenten, fruit, vlees en zaden.

Ikzelf ben nadat ik 4 jaar geleden met coeliakie ben gediagnosticeerd, samen met mijn familie, heel veel glutenvrij varianten van gewoon voedsel gaan eten. Maar nog steeds grote hoeveelheden koolhydraten. Hierdoor merkte ik ook dat ik weinig energie had.

Ik ben nu iets langer dan een maand bezig met minder koolhydraten eten, en de hoeveelheid extra energie is opmerkelijk.

Lien

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sporten is zwaar
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2013, 12:16:13 »
Toen ik nog niet wist dat ik coeliakie had sportte ik al veel, op vrij hoog niveau, en de dokter vroeg zich dan ook af hoe het haalbaar was dat ik met een HB van 5,3 5x per week meer dan 2 uur sportte :P

Maw ik herken me niet helemaal in het zware sporten, ik ben altijd door blijven gaan ook toen ik net met het dieet begon..maar ik was toen nog wel redelijk jong, 9 jaar. Nu heb ik nooit ergens last van behalve dat ik hypermobiel ben wat weer andere problemen met zich meebrengt..wandelen en zwemmen doen het voor mij goed, hardlopen is sowieso funest voor je knieen en ik geloof dat een goede houding erg belangrijk is: pilates werkt bij mij goed om het middenrif te versterken en daardoor stabieler te sporten.
Sinds mei 2000 glutenvrij, diagnose op negenjarige leeftijd