Auteur Topic: Vage uitspraak arts..  (gelezen 1236 keer)

ylaisa

• Newbie
  • *
Vage uitspraak arts..
« Gepost op: december 05, 2012, 22:22:59 »
Hoi..sinds september is bij ons zoontje de diagnose vastgesteld..dmv klachten/het gen en antistoffen met een waarde van 98. Sindsdien zit hij aan GV dieet..en het gaat eigenlijk hartstikke goed. Wat ik me wel afvraag is de opmerking van de arts destijds " als hij klachten blijft houden ondanks GV dieet..moeten we ons toch even achter de oren krabben " ..Ik vraag me af wat hij daarmee bedoeld..
Iemand enig idee..?
Zou er een andere oorzaak kunnen zijn...zijn de antistoffen echt alleen bepalend voor Coeliakie of kunnen ze ook met iets anders te maken kunnen hebben?

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:Vage uitspraak arts..
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2012, 23:14:49 »
Ik zou zo niet weten waar de arts op doelde. Dat kun je het beste aan hem zelf vragen lijkt me.
Maar bij deze hoeveelheid antistoffen in combinatie met zijn klachten kun je er donder op zeggen dat het coeliakie is om eerlijk te zijn.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: december 06, 2012, 09:37:57 »
het is een wat als....

maar er is geen als als ik jouw begrijp? hij voelt zich toch beter nu???!! :duimop:
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

petraw

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2012, 10:27:48 »
Ik zou inschatten dat de arts bedoelde dat hij - als je zoontje niet zou opknappen - het niet zo een-twee-drie zou weten wat voor een andere oorzaak het zou kunnen hebben dan coeliakie.
Hij knapt gelukkig op, dus ja, dan is de diagnose waarschijnlijk toch wel de juiste geweest ;)