Auteur Topic: teff fingers...??  (gelezen 5325 keer)

gerdien028

• Jr. Member
  • **
  • Ezry xx
teff fingers...??
« Gepost op: december 04, 2012, 08:29:57 »
hey hoi hallo daar,

ik heb een vraag...
ik heb ezry gister weer zo'n pakje met van die choco teff vingers gegeven en binnen het half uur was ze helaas weer niet lekker ...
heeft iemand daar ervaring mee of valt teff in het beginnen niet zo goed? nu ik dit zo typ had ze deze reactie ook bij browny's..???

is van het merk consenza.

ik sinds juni 2012 gv <br />ezry sinds aug. 2012 gv

petraw

• Gold Member
Re:teff fingers...??
« Reactie #1 Gepost op: december 04, 2012, 08:42:52 »
Ja, je schijnt aan teff te moeten wennen, net als aan havermout trouwens.
Als ze ze erg lekker vindt, dan zou ik met eentje per dag beginnen (ik weet niet hoe groot ze zijn) en dan langzaam opbouwen.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2012, 09:54:00 »
Een heel pakje lijkt me sowieso wel erg veel. Ik zou eens beginnen met 1 teff finger.
Teff is wat zwaarder om te verteren dan de meeste andere gv producten.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

gerdien028

• Jr. Member
  • **
  • Ezry xx
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2012, 10:10:10 »
dank voor jullie reactie...
ik dacht het zijn twee kleine koekjes... :(

had ook haar andere snoep al even apart gelegt omdat ze een heeeel kort londje kreeg...
pppfff...lastig

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: december 04, 2012, 22:06:44 »
Ik had ze 2 weken terug ook voor Isabelle en had ook het idee dat ze er last van kreeg. Opvliegerig en inderdaad ook niet lekker voelen. Vorige week niet gegeven, niet opvliegerig of ziekig. Nu ligt er al weer een week een nieuw pakje in de kast, maar ze heeft ze nog niet aangeraakt en dat geeft mij altijd te denken. Ze weet blijkbaar zelf altijd heel goed waar ze niet tegen kan en neemt het dan ook niet meer zo snel.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

gerdien028

• Jr. Member
  • **
  • Ezry xx
« Reactie #5 Gepost op: december 05, 2012, 09:46:58 »
hey hallo...

gister ook maar pepernoten gemaakt... heb tegen ezry gezegt als je iets krijgt op school waar je aan twijfelt neem dan maar je eigen pepernoten.
Nu helemaal omdat dat teff niet zo lekker valt... en ze heeft nu ook twee dagen geen snoep gehad en ze word weer zo veel rustiger en meer geduld... wat een invloed heeft het toch  :'

welk soort snoep geven jullie of passen jullie het af?
ze mag ook even geen lactose en eet van zich zelf geen vlees dus dan word het veel fruit geven, is echt niet erg hoor maar ik zie aan dr bekkie dat ze het niet makkelijk vind om het allemaal te snappen.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #6 Gepost op: december 05, 2012, 09:59:24 »
Tom is ook met een bakje pepernoten naar school. In deze tijd kocht ik in het verleden vruchtenhartjes (Wibra of Kruidvat, merk Tiger/ Fortuin/ Sensora). Bij de Xenos kocht ik vorige week Sint langbeenspekken, het was erg leuk dat Tom weer een keer iets mocht snoepen, dat was lang geleden.

Ik heb alleen snoep zonder glucose en dextrose, dat is niet zoveel. Dextro energy, pepermuntjes (King, Wilhelmina), Stophoest, Lakrisal, Zwartwit rollen Fortuin (salmiaksmaak), Cachou Pure drop, Pez snoepjes (in zo'n koker soms ook bij Wibra).

Op dit moment zorg ik ervoor dat er altijd koekjes zijn of een stukje van een plaattaart als Tom uit school komt.  ;)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

gerdien028

• Jr. Member
  • **
  • Ezry xx
« Reactie #7 Gepost op: december 05, 2012, 10:07:00 »
hoi Tine,

super dat je heb opgeschreven wat je voor tom haald...neem het over en ga straks op zoek.

Ik merk het ook aan mn zelf als ik iets van iets te veel heb gehad dan past het allemaal niet meer in mn hoofd...en nu ik ook voor ezry moet/wil meedenken valt dat soms zwaarder dan ik zou willen.

ik reageer ook op teff merk ik...gatver wat een naar gevoel in de maag ...bbbrrrr

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #8 Gepost op: december 05, 2012, 14:01:06 »
Deze kun je evt. ook proberen: doosje wybert, laurierdrop De Tuinen, Fortuin dropmint, marshmallows Rocky Mountain (Sligro), Yuno Freak Fruits uitdeelzakjes (AH).

Ik kocht bij AH mini Sint lollies (zit geen MDG in maar aardappelmeel) als je geluk hebt, zijn ze er nog.

En als je minder streng wilt zijn (dus "gewoon"glutenvrij) heb je natuurlijk veeeeeeeeel meer keuze! Dit lijstje is alleen voor als je supergevoelig bent....
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: december 06, 2012, 11:43:01 »
Teff moet je lichaam wel aan wennen hoor. Je moet het langzaam introduceren. Ik kreeg er ook een reactie van. Ben een paar dagen erg ziek geweest na het 3 dagen eten van teff brood. Na dat ik hersteld was heb ik eerst af en toe een boterham genomen. bijv. 2x per week. Dit uitgebouwd. Met Haver heb ik dit vanaf het begin het zelfde gedaan. Nu verdraag ik het beide goed en voel me er beter bij zelfs.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

gerdien028

• Jr. Member
  • **
  • Ezry xx
« Reactie #10 Gepost op: december 06, 2012, 16:43:21 »
hoi angela en tine,

dank voor jullie reacties... heb hier zoveel aan.
Ezry en ik hebben het nog maar net en bij sommige dingen ben ik echt ff de draad kwijt.

:x