Auteur Topic: Glutenvrije horeca onderneming  (gelezen 8445 keer)

kaatje3

• Newbie
  • *
Glutenvrije horeca onderneming
« Gepost op: december 02, 2012, 08:03:36 »
Hallo Allemaal,

Sinds juni 2011 heb ik Coeliakie.
Nu loop ik al een aantal maanden met de vraag "Is er behoefte in Nederland aan een glutenvrije horeca onderneming".
Het idee wat ik heb is een lunchroom waar je overdag tijdens het winkelen/dagje weg terecht kunt.

Ochtend -> koffie met gebak
Middag -> lunch met warm en koude gerechten
Namiddag-> kleine hapjes

Wat wil ik graag te weten komen van jullie!

Zou u behoefte hebben aan een onderneming waar alleen glutenvrij wordt geconsumeerd?

Wat is de belangrijkste reden waarom u hier wel/of geen behoefte aan heeft?

Ik merk dat er steeds meer mensen zijn met Coeliakie en wil een dagje weg makkelijker maken alleen is dit relevant en is er behoefte aan!
Bent u wel of niet enthousiast over dit idee laat het me in beide gevallen weten wie weet komt hier iets moois uit voort.

Groetjes Karin

toensie

• Full Member
    • Mijn Blog
Re:Glutenvrije horeca onderneming
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2012, 10:07:50 »
Ik zou het idee wel aanmoedigen hoor, zou leuk zijn als je weer eens gewoon tijdens het winkelen ergens kan gaan zitten om wat te eten. Wel denk ik dat je goed moet kijken naar hoe je jezelf in de markt zet, want als je het alleen van GV etenden moet hebben, weet ik niet of het kans van slagen heeft.  Ben benieuwd naar je plannen.
Groetjes Jose,  Mama van Firyel (4jaar) die sinds eind nov. 2010 de diagnose Coeliakie heeft gekregen. Kijk hier voor ons hele verhaal http://levenzondergluten.blogspot.com/

Ellie

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: december 02, 2012, 11:25:38 »
Lijkt me super ^_^ Als je zoiets gaat opzetten, is het wel handig om te denken aan meerdere diëten. Denk bijvoorbeeld aan mensen die ook geen lactose of tarwezetmeel mogen.
()_()
(^.^)
'(")(")'

leentje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Een top forum !
« Reactie #3 Gepost op: december 02, 2012, 16:42:59 »
Leuk initiatief, maar of je klantkring groot genoeg is betwijfel ik. Je wilt uiteindelijk wel je boterham ermee verdienen. Zelf reis ik amper om voor een gv restaurant, er is tegenwoordig veel meer bekendheid en mogelijkheden voorhanden.
Een gewoon bedrijf met goede aandacht voor glutenvrij lijkt me eerder haalbaar.
Leentje,
Moeder van een gv-dochter(1993), gv sinds 1998.

Sterrenmunt

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: december 03, 2012, 15:49:22 »
Lijkt me erg leuk en ik zou het zeker aanmoedigen. Zeker als alles glutenvrij is, dan kan je ook gerust zijn over de kans op kruisbesmetting. Maar inderdaad zoals anderen ook zeggen enkel neerzetten als glutenvrij horecaonderneming is misschien lastig. Ik zou me richten op lekker eten en drinken voor iedereen wat met aandacht en vers is gemaakt, alleen is alles ´toevallig´ glutenvrij (en eventueel melk/lactosevrij)

Je kan ter inspiratie kijken naar wat er al is. Ik moet bijvoorbeeld denken aan de Welsh Bakestone in Scheveningen: http://thewelshbakestone.nl/ Ben er nog niet geweest, maar volgende keer als ik in Scheveningen ben wil ik daar zeker langs.  Ik ga vaak een weekendje weg, of een stad bezoeken. Tot nu toe ben ik vooral bij Bagels en Beans‎ in verschillende steden geweest en ik Leiden bij Jacketz (gevulde aardappel). Het lijkt me gewoon heerlijk om keuze te hebben. Nu moet je uitzoeken waar je heen kan en van de menukaart blijven dan vaak maar een paar dingen over. En als je gewoon ergens wat gaat drinken moet je altijd het koekje weggeven aan iemand anders. :p Ik heb wel zin ook in ander lekkers. Succes!
Glutenvrij sinds begin 2012.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #5 Gepost op: december 03, 2012, 16:07:46 »
Daar wil ik ook een keer naar toe in Scheveningen en ook naar dezehttp://www.eet.nu/deventer/restaurant-jackies-nyc
Lijkt me super en misschien kan je wat ideeën op doen bij andere  restaurants die ook glutenvrij serveren :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Kees Jan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2012, 16:29:54 »
Kijk anders eens hier http://www.livaad.nl/Horeca.htm voor ondernemingen in je omgeving.

W

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2012, 21:28:05 »
Ik zou dan iig in een iets grotere stad gaan zitten. Daar heb jij de meeste kans op veel klanten denk ik.
Verder denk ik ook dat je iets moet bieden voor de 'gewone' mens. Zou wel voor glutenvol en glutenvrij brood gaan.
Ga er niet vanuit dat iedereen dat glutenvrije brood zo lekker vind en het is een stuk duurder.
Daarnaast kan je het gebak en koekjes etc wel voor iedereen hetzelfde maken, als je tenminste alles zelf maakt.
Aan welke omgeving dacht je zelf dit te doen?

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2012, 22:05:48 »
lijkt mij Geweldig !! ik zou voor helemaal glutenvrij gaan, je kan meestal wel 1 a 2  gerechtje vinden ( na goed zoeken )in "normale" restaurants dat je kan eten,meestal een salade,maar keuze is er nooit,en daar gaat het mij persoonlijk om,niet iets bestellen omdat er anders niets anders is maar iets bestellen waar je zin in hebt net als glutenvolle mensen,en die gerechten kunnen glutenvolle mensen ook eten,ze maken zelf de keus als ze dan naar binnen stappen,als het maar duidelijk aangegeven word,stel je niemand teleur....en idd handig om in een grote plaats te vestigen ;-)
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ééneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

Lirio

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: december 03, 2012, 22:14:54 »
Ben het met aatje eens. Vanavond ook weer zoiets. Ja je kan alles bestellen alleen dan zonder saus. Kan alleen met tomatensaus...
Alsof dat overal lekker bij is.
En aan de telefoon zeggen ze dan dat glutenvrij helemaal geen probleem is.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Kees Jan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: december 03, 2012, 22:37:17 »

:duimlaag:

Heb je dat hier al aangegeven? http://www.livaad.nl/Horeca.htm  :duimop:

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #11 Gepost op: december 04, 2012, 00:30:55 »
Ben het met aatje eens. Vanavond ook weer zoiets. Ja je kan alles bestellen alleen dan zonder saus. Kan alleen met tomatensaus...
Alsof dat overal lekker bij is.
idd Lirio, dat bedoel ik nu dus ....heb ik ook zo vaak gehad,of bij de frietzaak kan je als je geluk heb alleen een frietje nemen,en bij de chinees alleen de mihoen,zonder iets met saus ,of ja je kan vlees,vis,rijst,sla nemen"kaal" , het lijkt me heerlijk om  zo iets simpels als een uitsmijter met brood of soep of pannenkoek te kunnen eten.....dream dream dream ....
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ééneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

Diuz

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: december 04, 2012, 09:31:34 »
Lijkt me een super idee. Ik zou dan niet geheel gv doen aangezien je je dan beperkt qua klantenkring. Ik zou het erg leuk vinden om met te lunchen, maar zij moeten gv en ik en de boys niet.

In Antwerpen zit een lunchroom waar je zowel gewoon als gv kan eten en alles biologisch.
Het was een zelfservice. Bij alles stonden de ingredienten erbij en bij gv stond dit ook duidelijk er op.

Kees Jan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: december 04, 2012, 10:14:11 »
Lekker patatje scoren met glutenvrij snack en sauzen http://www.cafetariademolenhoek.nl/ Staat niet zo duidelijk op de website....maar wel heel duidelijk op de toonbank  :D :duimop: :ja:

Dat kun je ook doen ...patatjes zijn veel mensen gek op... en dan kun je cullinair er iets naast doen.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #14 Gepost op: december 04, 2012, 10:34:29 »
Lekker patatje scoren met glutenvrij snack en sauzen http://www.cafetariademolenhoek.nl/ Staat niet zo duidelijk op de website....maar wel heel duidelijk op de toonbank  :D :duimop: :ja:

Dat kun je ook doen ...patatjes zijn veel mensen gek op... en dan kun je cullinair er iets naast doen.
Woon je daar dicht bij  :lol: :D
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.