Hallo,
Sinds een maand of 5 geleden loop ik in en uit het ziekenhuis. Het begon bij de huisarts, ik kwam daar met darmklachten, ontstekingen (zoals blaasontsteking en wormen --> is ook een ontsteking) en lusteloosheid. De huisarts liet mij geprikt worden op darm, lever, nier, maag ontstekingen, hier kwam niks uit, ook werd ik geprikt op mijn schildklier, deze waarden bleken te hoog te zijn, dus werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Bij het ziekenhuis gingen ze vooral in op mijn darmklachten, deze waren dan ook het ergst, de rest was 'bijzaak', dus werd ik geprikt op mijn schildklier (2e keer), voor glutenintolerantie en pfeiffer. Mijn schildklier was inmiddels weer normaal, maar daar moet ik nu wel weer voor gecontroleerd worden. Antistoffen voor gluten daarin tegen waren er wel. Ik moest een lijst bijhouden voor mijn ontlasting en ik mocht over een maand terugkomen. Na die maand werd ik voor de 2e keer geprikt op gluten. Nog een keer positief. Dit betekende dat ik een scopie moest ondergaan. Dit is inmiddels ook gebeurt en de dokter zei wel dat het begin van mijn dunne darm een 'coeliakie beeld' had, mijn darmvlokken lagen dus in het begin van de dunne darm plat.
Nu moet ik wachten op de uitslag, maar ik word dus binnenkort ook weer geprikt op mijn schildklier. En nu weet ik dat niet zelf het doktertje moet spelen, maar als ik zo kijk op google lijkt het alsof ik veel meer klachten van hypothyreoïde heb, dan van coeliakie.
Stel je voor, de uitslag van de coeliakie wijst negatief (wat ik overigens wel apart vind want bij het bloedprikken waren er 2x veel antistoffen gevonden), moet ik dan met de dokter weer beginnen over mijn schildklier? Of denken jullie dat mijn klachten dan in een andere hoek liggen?
Mijn klachten (voornamelijk): vermoeidheid, lusteloosheid, veel ontlasting, opgeblazen buik (ernstig, dagelijks), humeurigheid, depressieve gevoelens, duizeligheid, pafferig gezicht, moeite met concentreren en dingen onthouden, hoge bloeddruk, overgewicht (zonder enige reden, eet kerngezond, ben alleen tè moe om te sporten), veel boeren en benauwdheid. Dit zijn mijn klachten waar ik echt dagelijks last van heb.