Auteur Topic: kalknagel (blijkt psoriasisnagel) verdwenen na dieet  (gelezen 50571 keer)

Loekie

• Jr. Member
  • **
Re: kalknagel (blijkt psoriasisnagel) verdwenen na dieet
« Reactie #45 Gepost op: augustus 05, 2018, 21:10:45 »
Dat van die blauwe plekken heb ik nog niet eerder gehoord, ik ken het alleen bij mensen met net ontdekte coeliakie die een tekort aan vitamine K hebben. Zal inderdaad wel samenhangen met een glutenfout, of je motoriek moet dermate slechter zijn na een glutenfout dat je je makkelijker stoot aan dingen.

Nee, beslist niet! De blauwe plek ontstaat vanzelf. Ik denk dat het komt doordat de darm gifstoffen doorlaat oid.

Je hoeft niet iedereen te screenen, maar het lijkt me geen overbodige luxe om mensen met depressiviteit, neurologische en/of darmproblemen te screenen. Ook op glutenintolerantie. Zet ze op een glutenvrij dieet en kijk of het resultaat geeft.
Sinds februari 2012 glutenvrij dieet.

Ewok

• Newbie
  • *
Re: kalknagel (blijkt psoriasisnagel) verdwenen na dieet
« Reactie #46 Gepost op: augustus 05, 2018, 22:03:09 »
Nee, beslist niet! De blauwe plek ontstaat vanzelf.

Dat van die blauwe plek(ken) heeft mijn dochter ook. Als ze een glutenfout heeft gehad zijn haar schenen altijd helemaal blauw. Gemiddeld 20 tot 25 blauwe plekken per onderbeen. Ze ziet er dan uit of ze zwaar is mishandeld. (Ik heb dit op school voor de gymles maar ook even aangegeven :z) Ze stoot haar onderbenen echt niet 40 keer op één dag dag na elke glutenfout zelfs al is haar coördinatie ook altijd iets verminderd.

De kinderarts had hier ook nog nooit van gehoord. Fijn te horen dat ze niet de enige is die deze reactie heeft, hoe vervelend ook voor jou Loekie.