Auteur Topic: Chinees-Vietnamese Loempia's  (gelezen 39922 keer)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re: Chinees-Vietnamese Loempia's
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2005, 18:04:51 »
Ik heb vaak nog wel een lege plastic fles staan. Daar giet ik het dan in en dan mik ik het weg in de grijze bak.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #31 Gepost op: december 28, 2007, 13:31:05 »
Nou, ik doe er wel een flinke laag in zodat ze niet aan de bodem kunnen vastplakken maar ook weer niet de hele pan vol. Een paar centimeter olie.
Even een blonde vraag stellen. :oo Hoeveel centimeters is dat bij jou Soes? Bij mij namelijk slechts 2.  :D :D Dat lijkt me erg weinig om een loempia in de wok te bakken. Of zie ik dat verkeerd?
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #32 Gepost op: december 28, 2007, 21:37:10 »
Mogen er ook vast 3 zijn hoor, ik gebruik voor frituren in een koekepan een half litertje ofzo.
En ik bewaar het voor een volgende baksessie (geen manden hoor ;))
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #33 Gepost op: december 28, 2007, 21:41:12 »
3 cm voor zo'n grote loempia of voor kleine Vietnamese loempiaatjes?
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.

natasja74

• Gold Member
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2007, 21:44:10 »
Die grote krijg je toch niet onder gedompeld dus dam is ook dat genoeg.
Anders moet je echt een pan vol met olie zetten, kan ook hoor.
Ik had vandaag een kleine kookpan met olie gevuld voor die chi.. dingen, en gisteren voor de oliebollen ook.
Maar voor een Loempia is dat in principe niet nodig hoor.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #35 Gepost op: december 28, 2007, 21:45:24 »
Oke :D Wat zijn chi....dingen :?:

Liz

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: december 29, 2007, 11:22:59 »
succes met loempia's maken Bontelli
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

natasja74

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: december 29, 2007, 11:34:56 »
Churro's bedoelde ik :oo

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #38 Gepost op: december 29, 2007, 17:55:30 »
Gisteravond toen ik naar een of ander programma keek, dacht ik nog even aan de chi...dingen. Toen dacht ik dat je de Turkse lekkernij. De naam wist ik niet te achterhalen en om daar nu eventjes de pc aan te zetten.