Auteur Topic: na een half jaar opnieuw gluten eten was de bloeduitslag negatief  (gelezen 1184 keer)

sonjarichard

• Newbie
  • *
na een half jaar opnieuw gluten eten was de bloeduitslag negatief
« Gepost op: oktober 23, 2012, 22:14:29 »
ik heb vandaag de bloeduitslag gekregen ,en de uitslag was NEGATIEF ,dat was super nieuws....,dus mag ik zo verder gaan met gluten eten ,heerlijk .............verder heb ik ook geen klachten ,raar maar waar,
nov 2005 was bij mij coeliakie geconstateerd ,maar voor zo ver ben ik genezen verklaard
wie heeft hier ervaring mee ???

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:na een half jaar opnieuw gluten eten was de bloeduitslag negatief
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2012, 15:32:45 »
Fijn! Wel een felicitatie waard! En nu zijn wij allemaal jaloers hihi....

Zowel vals-positieve als vals-negatieve uitslagen komen voor, al is het heel sporadisch. Dus het verbaast me niet echt.

Persoonlijk zou ik niet afgaan op een negatief bloedonderzoek. Omdat mensen met coeliakie niet allemaal antistoffen tegen gluten in hun bloed hebben. Dus ik zou pas overtuigd zijn dat ik geen coeliakie heb/had, als mijn darmen goed zijn na een half jaar gewoon gluten eten (en dat ook zo blijft). Dus: zou ik het zeker willen weten met een darmonderzoek.... Maar misschien vindt jouw arts dat niet nodig als je geen klachten meer hebt. Ben je niet meer moe, geen vervelende buikpijn, rommelingen etc?? Daar had je het in het verleden over ... 
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

sonjarichard

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 24, 2012, 16:50:05 »
nee ,ik heb verder geen klachten ,moe was ik ook met het dieet ,dus voel me verder ok ,mijn bloedwaarde was
1.4 ,dat is net niks ,toch ??

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: oktober 24, 2012, 17:13:55 »
Dat zijn normale waardes, lijkt me. Neemt niet weg dat het niet alles zegt. Daar heb je echt een darmbiopt voor nodig...   :s  Want er zijn wel meer volwassenen met normale bloedwaardes maar beschadigde darmen... Dus ben ik nog niet helemaal overtuigd, om eerlijk te zijn. Maar ik gun het je natuurlijk wel! Dus hoop ik dat het goed blijft gaan.  :duimop:
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.