Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
oktober 25, 2014, 01:06:35
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Archief
| |-+  Coeliakie en Lactose
| | |-+  lactoseintolerantie(huisarts)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: lactoseintolerantie(huisarts)  (gelezen 1612 keer)
truce
Newbie
*

« Gepost op: oktober 05, 2012, 21:42:08 »

Mijn zoon (28j) een maand geleden 2 dagen ziek geweest in Egypte, vnl diaree waterdun,durfde zelfs niet terug te vliegen. Hem aangeraden actimel te gaan drinken om het herstel vd darmen te bevorderen. Wat gebeurd er, nog meer buikpijn en diaree, dan weer een paar dagen wel dan weer niet.
Bezoek huisarts, ontlasting controlle.
Uitslag samonella, en zeer waarschijnlijk lactoseintolerantie.
Samonella konden ze niks meer mee na 2/3 weken,maar aan ontlasting konden ze zien dat er wat anders aan de hand was.
Huisarts zei,bestel maar test op internet en ga maar maand lactosearm eten,als je verschil merkt dan is het dat.
Lekker makkelijk, je wordt gewoon weggetuurd.
Zelftesten lactoseintolerantie zijn niet te koop,alleen voor koemelkallergie en gluten.
Koemelkallergie is heel wat anders dan lactoseintolerantie.
Onze zwager die drogist was, zei ik heb zelf zo`n lactoseintolerantietest gehad en dan wel met 80ml lactose drinken en na een uur test en dan weer uur later testen.
Hoorde vd week ook iemand, huisarts zei ook ga maar 2 mnd lactosevrij eten.
Wat heb je nu aan deze artsen??

Manlief heeft Coeliakie March 3c
orionne
Gold Member
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: oktober 06, 2012, 13:52:53 »

't ja, ik denk, dat je snel merkt, of je gevoelig bent voor lactose.
Zelf kan ik neit tegen lactose en hoef daar echt geen test voor te doen: lactose is borrelende buik, stinkende winden en diarree.
Geen lactose: geen sinkwinden.
Nu is het even slikken, om geen jonge kaas te eten(oude kan wel, is lactosevrij/arm.en je zou lactasetabletten kunne gebruiken, wanneer je niet zeker bent van lactose in een produkt (kerutabs of disolut)
Verder wordt er veel melk toegevoegd aan levensmiddelen, dus zo puur mogelijk eten is het beste.

Waterdunne diarree kan ook een teken van voedselvergiftiging zijn (salmonella is daar een onderdeel van) Het middel Okugest van VSM wekt prima in die gevallen, gewoon te koop bij de etos.

Beterschap met je zoon

groetjes, Orionne

Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)
missmimmy
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: oktober 21, 2012, 15:11:46 »

Ik heb ook zo'n lactosetolerantietest gehad in 't ziekenhuis. Het gekke is dat daaruit blijkt dat ik geen lactose-intolerantie heb hoewel ik het heel duidelijk aan m'n darmen merk als ik iets met lactose heb gegeten. Het gaat direct heel erg rommelen en als ik vrij veel binnen heb gekregen moet het er ook gelijk weer uit.
Voor de zekerheid zou zo'n test in 't ziekenhuis wel heel handig zijn om te doen maar weet dus niet of je dat 100% moet geloven.
margrieta
Gold Member

sinds sept 2009, gluten, melk en sojavrij.

« Antwoord #3 Gepost op: oktober 21, 2012, 15:40:10 »

ik ben ook zo'n zelfontdekker lactose intolerantie, zoals al eerder geschreven het is intolerantie die erg gemakkelijk zelf uit te proberen is. Laat alle zuivel een paar dagen staan, merk je verschil, nou dat zegt al iets. Dan ga weer zuivel eten, de oude klachten komen terug, nou zo kun je dat nog een paar uitproberen, nou toen was het mij wel duideijk.

Van zelftesten voor lactose heb ik nog nooit gehoord.

Wel heb ik vaker gehoord dat de testen in het ziekenhuis niet altijd zaligmakend zijn, soms is er een zeer duidelijk link nuttigen van zuivel en klachten (en het weglaten) terwijl de uitslag negatief is.

Ik zou zeggen probeer het eens een poosje en kijk of het verschil maakt. Een lactosevrij (arm) dieet is niet zo heel erg ingewikkeld en er bestaan tegenwoordig heel veel vervangende producten van (lactosevrij melk, chocolademelk, slagroom etc.)

"As the sense of identity shifts from the imaginary person to your real being as presence awareness, the life of suffering dissolves like mist before the rising sun
koekie8
Gold Member

« Antwoord #4 Gepost op: oktober 21, 2012, 17:08:25 »

Ik ben ook zo'n zelfontdekker. Weet nog niet of het komt door de lactose of koemelkeiwit. Ga binnenkort mijzelf testen. Niet door een of andere kant-en-klare thuistest, die bestaan geloof ik niet, maar ik koop volgende week gewoon een pak Minus-L melk (melk zonder lactose). Krijg ik daar geen klachten van, dan reageer ik overduidelijk op de lactose in melk. Krijg ik daar wel klachten van, dan is het iets anders dat in de melk zit.

Mijn huisarts vertelde me dat ze zelf niet mag/kan testen op lactose-intolerantie. Alleen de internist zou dat kunnen volgens haar.

Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte