Auteur Topic: Bij Pauw & Witteman vandaag  (gelezen 4447 keer)

Andrew

• Newbie
  • *
Re:Bij Pauw & Witteman vandaag
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2012, 14:20:48 »
Men mag volgens mij pas iets glutenvrij noemen als het glutengehalte minder is dan 20 ppm. Volgens de kerk moet het glutengehalte van een hostie minimaal 100 ppm bedragen, anders is het geen geldige materie.
De kerk noemt dit wel glutenvrije hosties, maar dat mogen ze niet volgens de Europese richtlijnen. De kerk maakt zich dus schuldig aan valse voorlichting.

margrieta

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • sinds sept 2009, gluten, melk en sojavrij.
    • http://harmamargrieta.wordpress.com/
Re:Bij Pauw & Witteman vandaag
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2012, 16:23:03 »
nou een interessante reactie van de kerk, of je het nu mee eens bent of niet, het is in ieder geval wel duidelijk. Ik heb nooit geweten dat gluten zo'n "essentiel" onderdeel waren van het rooms katholieke geloof, net als de alcohol in de wijn.

En als ik dit lees, dan denk ik, wat heeft dit (in godsnaam) met de essentie van het christelijke geloof te maken :? :? :? (ik verwacht niet dat iemand het antwoord weet, slechts een retorische vraag met een cynische ondertoon)

"As the sense of identity shifts from the imaginary person to your real being as presence awareness, the life of suffering dissolves like mist before the rising sun

natasja74

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Heerlijk zo veel info!!
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan