Auteur Topic: Interview Vitalia  (gelezen 1260 keer)

Chelsey

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Interview Vitalia
« Gepost op: september 20, 2012, 13:49:22 »
Door het LUMC zijn wij gevraagd een interview te geven voor het blad "de Vitalia".
Dit blad wordt een paar keer per jaar uitgebracht en naar de donateurs van de Maag Lever Darm Stichting gestuurd.
Dit is het resultaat (het is de Vitalia zomer 2012);

http://www.mlds.nl/nieuws/publicaties/vitalia/

Ellie

• Gold Member
Re:Interview Vitalia
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2012, 14:35:25 »
Wat goed dat jullie dit hebben gedaan, het is een leuk interview :duimop:
()_()
(^.^)
'(")(")'

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2012, 15:31:53 »
Wat leuk om te lezen al weer aandacht voor Coeliakie, top  :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2012, 15:34:59 »
Ik kreeg het blad thuis, erg leuk interview, veel aandacht voor coeliakie, top! Klein minpuntje: alleen de klassieke vorm van coeliakie wordt belicht (afvallen, diarree etc.) en die vorm is nou juist op z'n retour, bij de meeste mensen die de diagnose coeliakie krijgen zijn de klachten niet zo heftig. Het heeft natuurlijk een dubbel doel: wil je geld inzamelen, dan moet je laten zien hoe ziek mensen ervan worden. Maar wil je mensen vinden die ook coeliakie hebben, dan zijn ook andere verhalen nodig. Maar ik klaag niet, ik vind elke keer dat coeliakie in het nieuws is meegenomen! (p.s. en erg leuke foto!!!)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2012, 19:20:08 »
Door het LUMC zijn wij gevraagd een interview te geven voor het blad "de Vitalia".
Dit blad wordt een paar keer per jaar uitgebracht en naar de donateurs van de Maag Lever Darm Stichting gestuurd.
Dit is het resultaat (het is de Vitalia zomer 2012);

http://www.mlds.nl/nieuws/publicaties/vitalia/

:duimop:
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.