Auteur Topic: Eat natural repen bij ah  (gelezen 2708 keer)

Astridlotus

• Newbie
  • *
Eat natural repen bij ah
« Gepost op: september 26, 2012, 06:35:49 »
Heb van de week bij de kassa van ah eat natural repen zien liggen. Omdat ik graag mijn voeding eet zonder allerlei geur kleur en smaakstoffen was dit een presentje.
Ze zijn er in twee heerlijke smaken en kosten 1,40,zit vol met noten,gepofte rijst,fruit en 1tje heeft een laagje yoghurt.
Helaas zit er voor mij teveel suiker in ,en kan ook dat het toegevoegde suikers zijn,want de reep was veel te lekker.
Er staat helaas niet per onderdeel op hoeveel er van alles in zit,maar voor de meeste van jullie zal dit waarschijnlijk ook niet nodig zijn.

Juffie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eat natural repen bij ah
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2012, 07:14:33 »
Bij de AH hebben ze deze repen (bij ons in 3 smaken) ook per 3, dan kosten ze 2,99. Ze liggen in het schap bij de sultana enz.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2012, 10:57:27 »
Ze zijn er in 6 smaken en in tegenstelling tot wat je misschien zou denken zijn ze helemaal niet zo gezond want ze zitten ramvol suiker en glucosestroop.
(Maar ze zijn wel lekker ... ;) )
Je kunt de ingrediŽnten en voedingswaarden bekijken op de site van Eat Natural: http://www.eatnatural.nl/
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2012, 11:12:22 »
Er zijn sinds kort ook "fruitrepen"van AH zonder suiker, in 2 smaken, apart verpakt dus handig om mee te nemen. Ook doosjes gedroogd fruit (net zoals rozijntjes).

De Eat Natural repen eet ik niet omdat de glucose afkomstig is van tarwe (het is wel glutenvrij), ik heb het nagevraagd omdat ze overal verkrijgbaar zijn en dan zou het voor onderweg ook makkelijk zijn als ik ze kon eten, maar helaas pindakaas.

Maar de biologische notenrepen van AH eet ik wel, dat is 1 van de weinige (bewerkte) dingen die ik kan eten.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2012, 13:31:17 »
Ik vind deze repen ook erg lekker, hoef niet glutenvrij, maar wel handig met een dagje weg en alles in 1 tas zonder besmetting.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Juffie

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2012, 18:56:56 »
zijn nu in de langloopbonus bij de AH

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2012, 20:16:24 »
Fruitrepen deze week 25% korting. ;)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #7 Gepost op: oktober 02, 2012, 08:11:29 »
Verzot op eat natural repen vooral die met het yoghurtlaagje  :duimop:

ik vind die ook erg lekker  :P
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.