Auteur Topic: Glutenvrije taart in Scheveningen!  (gelezen 7746 keer)

Pronk25

• Newbie
  • *
Glutenvrije taart in Scheveningen!
« Gepost op: september 06, 2012, 22:54:31 »
Op de Westduinweg 193 in Scheveningen, vlakbij de haven, t.o. de Jumbo en het BP tankstation is een winkel geopend.
Een soort engelse bakkerij is geloof ik de bedoeling, dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Wel is me duidelijk dat je glutenvrije bruids / feest / gewone taarten, maar ook brood kan kopen. Je kan er ook koffie drinken met iets er bij.
Ook lactose vrij is mogelijk

Het assortiment in totaal moest geloof ik voor een deel nog geleverd worden, want er stonden niet overdreven veel producten in de winkel, maar de keuze uit een vitrine vol glutenvrije stukken taart maakte mij wel vrolijk. Goede koffie erbij. Ik ga nog wel een keertje terug.
Er wappert een Welshe vlag ( met draak erop) voor de winkel. De naam was  The Welsh.......( nog iets).

Boompje

• Newbie
  • *
Re:Glutenvrije taart in Scheveningen!
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2012, 21:56:18 »
Ik had de taart daar geproefd in de 'Welsh Bakestone'. Had niet eens door dat het stukje 'velvet cake' in mijn mond glutenvrij was. Een fijn textuur, volle smaak en 'moist'. Dat ben ik niet gewend van glutenvrij.
Blijkbaar was het gemaakt met rode bieten sap voor de rode kleur van de cake. Ik houd niet eens van bieten en toch was het nog lekker!

berthe

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2012, 10:10:29 »
Hi,
ben nu al een paar keer bij 'the welsh bakestone' geweest. Ik heb mijn diagnose sinds 6 maanden en alhoewel ik me redelijk red, mis ik echt lekker brood en vooral gebakjes. Maar nu niet meer!!! Heb het geluk binnen 10 minuten op de fiets bij the Welsh Bakestone te kunnen zijn. Wat een heerlijkheid. Tot nu toe heb ik geproefd: shortbread (ook lactosevrij heel goed), chocoladegebak met vleugje sinaasappel (zalig), wortelcake, en nog twee heerlijkheden waarvan ik de naam niet weet.
Ook heb ik al haar brood geproefd en dat maakt me heel blij.
Kortom een echte aanrader!!! Naast alle lekkers ook nog eens een super aardige dame en een gezellig zithoekje. Voor ons allemaal hoop ik dat dit een succes wordt, dan is het minder zoeken naar heerlijk gv-gebak.
Bezoeken zou ik zeggen!

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2012, 11:51:47 »
Deze bakkerij is vorige week geopend, de mw. uit Wales die alle glutenvrije taarten, gebakjes en brood maakt heeft zelf coeliakie vanaf haar 2e jaar en 4 van haar 6 kinderen ook. Hier vind je voorbeelden van haar taarten en gebakjes:

http://thewelshbakestone.nl/contact.html

Ze maakt ook dingen op bestelling, verjaardagstaarten en bruidstaarten, naar wens ook lactosevrij, eivrij. Er is een vitrine met gebakjes om uit te kiezen (een groot deel lactosevrij). En klanten die binnenlopen hebben helemaal niet in de gaten dat ze een glutenvrij product eten, of het nu een appeltaartje is of een "Welsh pie".  Misschien komen ze op het idee als ze het Glutenvrij Magazine op tafel zien liggen.... Elke dag staat er iets anders op het menu (vandaag "meatpies", quiches, sodabrood bv.).

Ze is open van dinsdag tot en met zaterdag van 9.30 tot 16.30 uur.

De meeste producten worden gemaakt met Doves Farm meel(mix). De marsepein is zelfgemaakt en bevat geen sporen van gluten (MDG). De fondant bevat glucose van mais dus ook voor erg gevoeligen geschikt. De kleurstof is van Squires Kitchen, ik kon de ingredienten op hun site niet ontdekken, uiteraard is het wel glutenvrij. Naar horen zeggen is het erg lekker en niet duur... maar geproefd heb ik het nog niet, jammer dat ik niet in de buurt woon! 

Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annemie Zwart

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 21, 2012, 22:11:47 »
Welsh Bakestone (Westduinweg 193, Scheveningen) is een absolute aanrader. Het was super leuk om hier met mijn dochters heerlijke taart te eten. Gezellig, authentiek, geheel glutenvrij koffiehuis op een leuke locatie (vlak bij het strand), met een bijzonder vriendelijke gastvrouw, die ons ook nog eens tipte dat de visboer aan de overkant glutenvrij gebakken vis verkoopt (glutenvrije bakmeel, aparte oliepan en bekend met procedure). Mark-Jan Zwart
Annemie, moeder van Rosa, Luke, Timo, Sara, Sem . Bij Rosa en Sara is het sinds januari 2009 duidelijk dat ze coeliakie hebben, diagnose Marsh 3c. gestart met gv dieet met succes!

Syl

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2012, 16:45:31 »
Wij werden helemaal blij van deze zaak. Gezellige dame die van wanten weet. :duimop:
Van alles mogen proeven en het smaakte prima. Voor ons is het ook nog redelijk dicht bij.
Ze vertelde ons dat ze naar de glutenvrije markt in Hoofddorp gaat, als je daar toch naar toe
gaat zou ik zeker even bij haar langs gaan om te proeven!

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #6 Gepost op: september 23, 2012, 20:14:37 »
Wij werden helemaal blij van deze zaak. Gezellige dame die van wanten weet. :duimop:
Van alles mogen proeven en het smaakte prima. Voor ons is het ook nog redelijk dicht bij.
Ze vertelde ons dat ze naar de glutenvrije markt in Hoofddorp gaat, als je daar toch naar toe
gaat zou ik zeker even bij haar langs gaan om te proeven!
Dat is leuk  :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: september 23, 2012, 21:52:18 »
Oh leuk, ga ook naar de glutenvrijemarkt in Hoofddorp, ga het zeker opzoeken met Isabelle.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2013, 21:46:54 »
Ik ben benieuwd of er al meer mensen inmiddels ervaring hebben?
Hier een ingewikkeld dieet maar zo te lezen hoeft dat daar geen probleem te zijn.
Zouden we echt zomaar langs kunnen en dan is er echt keuze uit taartjes die vrij zijn van allergenen.

Wij moeten er een eind voor rijden maar een middagje strand met na afloop keuze uit een echt taartje zou wel een wonderlijke dag zijn :D.

Annemie Zwart

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2013, 10:19:57 »
Ja, je kunt hier gewoon kiezen...wat een genot.
Je kunt ook even van te voren bellen, ze heeft namelijk nog meer dingen die ze
voor je kan maken als je dit zou willen.
Annemie, moeder van Rosa, Luke, Timo, Sara, Sem . Bij Rosa en Sara is het sinds januari 2009 duidelijk dat ze coeliakie hebben, diagnose Marsh 3c. gestart met gv dieet met succes!

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2013, 13:36:51 »
Ik ben benieuwd of er al meer mensen inmiddels ervaring hebben?

Leuk en lekker voor 'gewone' mensen met coeliakie, maar niet voor supergevoeligen (ik heb ze getest en Tom ook). ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Marlous

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2013, 14:14:15 »
Er is zeker keus, maar ik ben nu een paar keer aan het eind van de dag geweest en dan is de keuze wel beperkt. Dus misschien is even bellen handig, vooral als je ook andere allergenen hebt.
Zie ook een andere topic wat ik een tijdje terug heb aangemaakt over Den Haag en glutenvrij eten.
Febr 2013 Diagnose Coeliakie Marsh 3C.