Auteur Topic: Toenemende klachten sinds niet eten van gluten?  (gelezen 1228 keer)

Dore

• Jr. Member
  • **
Toenemende klachten sinds niet eten van gluten?
« Gepost op: september 02, 2012, 12:32:21 »
Ik heb al heel lang diverse (vage) klachten, heb me en b12 tekort. Jaren terug kwam uit 2 bloedtesten naar voren dat ik teveel auto-immuun reactie heb (geen idee wat dat inhoudt en of dat uberhaupt wat betekent). Mijn zoon heeft coeliakie weten we inmiddels en uit familieonderzoek is gebleken dat ik de genen 2.2 en 2.5 bezit. Geen antistoffen gevonden. Maar omdat ik er zo klaar mee ben me zo te voelen ben ik een week geleden als test begonnen met glutenvrij eten. Maar ik voel me er eigenlijk slechter onder. Veel vermoeider, veel meer watten in mijn hoofd en verwardheid en meer buikkrampen. Is dit normaal, kan dit? Je zou toch verwachten dat als het inderdaad de gluten zijn je er beter van zou gaan voelen.

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toenemende klachten sinds niet eten van gluten?
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2012, 12:36:11 »
Hoi Dore,

Van een glutenvrij dieet ga je je niet meteen beter voelen. Dat kan even duren. In het begin worden de darmklachten eerst erger. Je darmen moeten wennen aan het veranderde eetpatroon.
Mocht je coeliakie hebben, dan herstellen je darmen waardoor de opname van voedsel en medicatie ook beter wordt (maar wel anders dan het lichaam gewend was, dus dat kan ook gewenning geven).
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.