Auteur Topic: dieetfout, bloed bij ontlasting  (gelezen 1260 keer)

didi

• Jr. Member
  • **
dieetfout, bloed bij ontlasting
« Gepost op: augustus 26, 2012, 19:55:36 »
Heb weer een reactie gehad, flink dubbel van de pijn, misselijk en flinke diarree. Nu zag ik helder bloed bij de ontlasting, heeft iemand dit ook wel eens?
2000: biopt negatief.
2010: opnieuw b 12 tekort, erfelijkheidsbepaling positief en antistoffen
2011: Nov. -> coeliakie marsh 3->glutenvrij
2012: Maart Erfelijkheidbepaling bij eerste-lijns, zoon onmeetbaar hoge antistoffen, erfelijk belast en na biopt in april marsh 3 b, sinds 3 april glutenvrij

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:dieetfout, bloed bij ontlasting
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2012, 20:11:14 »
Mijn zoontje, voordat hij op dieet ging... Weet je waarvan je ziek werd? Anders even langs de huisarts.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

didi

• Jr. Member
  • **
Re:dieetfout, bloed bij ontlasting
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2012, 13:17:19 »
Ik had van zaterdag op zondag weer flink prijs, smorgens ook nog wel last maar beduidend minder, 's avonds uit eten geweest en had met bord gewisseld met partner, voor ik het wist had ik van zijn bord met mijn vork nog wat afgeschraapt en in mijn mond. Stom stom stom...

Maar of het nu dat geweest is of nog nasleep van de nacht ervoor geen idee...wat ik zaterdags verkeerd gedaan had weet ik ook niet. Heb wel vaker reactie's die ik niet thuis kan brengen al ging het stukken beter. Maar na de vakantie, die echt niet gv verlopen is, wel weer echt opknappen. Erg moe weer, reactie op uitlokkende dingen zoals ui weer heftig. Het is en blijft zoeken...
2000: biopt negatief.
2010: opnieuw b 12 tekort, erfelijkheidsbepaling positief en antistoffen
2011: Nov. -> coeliakie marsh 3->glutenvrij
2012: Maart Erfelijkheidbepaling bij eerste-lijns, zoon onmeetbaar hoge antistoffen, erfelijk belast en na biopt in april marsh 3 b, sinds 3 april glutenvrij