Auteur Topic: Gaat er iets mis?  (gelezen 1066 keer)

Dore

• Jr. Member
  • **
Gaat er iets mis?
« Gepost op: augustus 17, 2012, 14:03:56 »
De laatste weken, heel toevallig (of niet) sinds het herintroduceren van lactose, heeft mijn zoon steeds wat buikpijn die varieert in heftigheid. Ontlasting wisselt ook, ene keer super hard andere keer wat breiiger. Wel en niet drijvend.. Geen peil op te trekken. Ook zijn humeur en vermoeidheid zijn zeer wisselend.
Zal het de lactose zijn? Een foutje? Misschien is hij wat gevoelig voor mdg (zou dat kunnen hij bezit 2.2 en 2.5 beiden dubbel maar wellicht zegt dat niks).. Komt een foutje harder aan doordat de antistoffen steeds lager worden? Of is het wat anders?

Ik zit even met mijn handen in het haar.. zag hem eerst heel goed opknappen maar dat lijkt me logisch als je van hele hoge antistoffen daalt naar 40.. Arts wil nu bloedprikken om te kijken of het gluten is en zo niet krijgt hij een lactose test..

Ben wel benieuwd naar ervaring van anderen met klachten en het dalen van de antistoffen.. Of heeft iemand tips?

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:Gaat er iets mis?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2012, 16:24:03 »
Het duurde bij ons wel een jaar voordat ik mijn zoontje weer "gezond' vond. In het begin gaat het herstel natuurlijk het snelst.

Ik kan hiervandaan ook niet zeggen of er iets mis gaat en wat dan precies. Er ligt geen briefje bij... was dat maar zo, denk ik wel eens. Wat hier helpt: opschrijven wat je kind eet en drinkt en dan kijken hoe de ontlasting is en of er andere klachten zijn. Eet hij nog producten met glutenvrij tarwezetmeel? Dat kan misschien niet goed gaan. Als zijn darmen goed hersteld zijn, kan hij ws. weer melk verdragen. Maar misschien is het nog niet zo ver? Mijn zoontje kreeg na 2 a 3 maanden weer lactose/ melk. Dat ging toen goed. Maar inmiddels waren we wel gestopt met glutenvrij tarwezetmeel, want hij viel daar opnieuw van af en hield allerlei klachten (astma en onrustig slapen oa).

De antistoffen zijn meestal binnen 2 jaar weer normaal bij kinderen op een glutenvrij dieet. Dat kan zelfs al vanaf 6 weken normaal zijn bij sommige turbokids.

Ik denk dat je arts voor de juiste aanpak kiest. ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.