Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
augustus 22, 2014, 21:37:18
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Glutenvrij kopen, koken/bakken en eten
| | |-+  vleesmes
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: vleesmes  (gelezen 1547 keer)
tine
Gold Member

Geslacht: Vrouw

Nulglutendieet

« Gepost op: augustus 14, 2012, 09:24:00 »

Ik zoek een goed vleesmes. Waarmee ik dus heel dun kan snijden, omdat ik zelf vleeswaren wil maken, zoals rosbief, kipfilet etc. Heeft iemand een tip? Ik heb een broodmes waar ik heel tevreden over ben, van Fissler, al jaren in gebruik. Dus ik dacht, even kijken wat een vleesmes kost van dat merk. Nou, van die prijzen word ik niet vrolijk! Meer dan 100 euro, dat is toch te gek... Ik weet bv. dat het broodmes van Ikea ook heel goed is (en heel wat goedkoper). Maar soms is goedkoop duurkoop. Ik wil er graag jaren mee doen en ik wil het niet met een aanzetstaal scherp houden. Dus voordat ik een aankoop ga doen: heb jij een goed vleesmes, wat is het merk dan?  vraag

Mijn zoon (14) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.
Adreg50
Gold Member

Lachen is gezond

« Antwoord #1 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:35:47 »

Ik heb een heel groot vlees mes, weet niet wel merk het is, in Duitsland gekocht..

Tine heb je wel eens een gehaktbrood gebakken, dat kan je ook snijden als vleeswaar.

Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.
orionne
Gold Member

« Antwoord #2 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:41:12 »

Ik gebruik voor deze vleessoorten een elektrisch mes, dunner kan ik het niet met een gewoon mes knipoog

Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)
tine
Gold Member

Nulglutendieet

« Antwoord #3 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:54:15 »

Kun je daar plakjes mee snijden zoals gewone vleeswaren dan?  vraag

Mijn zoon (14) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.
Jelly
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:43:36 »

Laguiole is een mes uit Frankrijk, ik heb hem al jaren en hij snijdt geweldig. Ook heb ik een snijmachine waar je echt hele dunne plakjes mee kan snijden. Daar snij ik ook het brood mee. Wel eerst afwassen natuurlijk.

jelly
Lirio
Gold Member

« Antwoord #5 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:45:31 »

Het geeft toch ook niet als het iets dikker is dan gewone vleeswaren?
Een goed vleesmes is duur.
Ik heb nog nooit een goed goedkoop mes gehad, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Een aanzetstaal is overigens niet om een mes weer scherp te maken, maar om de onregelmatigheden mee te verwijderen en het mes in goede conditie te houden.

Ik heb ook een messenset uit duitsland. Weet het merk even niet, maar ook duur.  

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"
orionne
Gold Member

« Antwoord #6 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:46:47 »

Kun je daar plakjes mee snijden zoals gewone vleeswaren dan?  vraag

Ja, dat lukt me met rosbief wel, als het is afgekoeld in de koelkast. Heel toevallig heb ik afgelopen week een groot stuk gebraden en had de eerste keer een gewoon vleesmes gebruikt. Daarna hele dunne plakken met het elektrische mes smile
Die van mij is een ouder exemplaar dan deze afbeedling op de volgende link (ik heb een opbergdoos grijns)
http://www.keukenmesshop.nl/product/158318/moulinex-djac41.html

ik had het mes zeker 10 jaar niet gebruikt. grijns

en natuurlijk zijn er genoeg andere merken knipoog

en een snijmachine is natuurlijk helemaal handig

Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)
Vlearmoes
Gold Member

Geslacht: Man

gluten-free warrior

« Antwoord #7 Gepost op: augustus 14, 2012, 11:14:12 »

Een keramisch mes is blijvend scherp  ogenrollen

Coeliakie diagnose eind 2003
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #8 Gepost op: augustus 14, 2012, 11:56:55 »

Ik gebruik al jaren een zelfslijpend mes van Tefal om vlees mee te snijden. Toen we trouwden heb ik er een gekregen en daar heb ik dik 25 jaar mee gedaan. Het heft begon destijds los te zitten en dat vond ik niet meer veilig. Dus een nieuwe gekocht, bij de Kijkshop was dat, voor Euro 15,00. Of ze dat nog hebben weet ik niet.
Voor de rest heb ik een koksmes, dat was best wel duur trouwens.

http://www.buyway.nl/images/products/c/gif/fe68194c72938a078c288d18c657c61c_0.gif

Mijn lief T. heeft al 30 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
Jelly
Sr. Member

« Antwoord #9 Gepost op: augustus 14, 2012, 13:34:05 »

Het Franse mes wat ik heb kreeg ik gratis bij vlees en als je het even langs de buitenmuur heen en weer haalt kan je maar oppassen want dan is het echt flijmscherp.

jelly
Bren
Gold Member

« Antwoord #10 Gepost op: augustus 14, 2012, 13:36:41 »

ik heb een elektrische snijmachine waar ik zowel brood, kaas en vlees mee doe.

Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ
Lieske
Gold Member

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

« Antwoord #11 Gepost op: augustus 14, 2012, 16:01:26 »

ik heb een vleesmes van BK,wat het gekost heeft weet ik niet,heb er een paar jaar geleden voor gespaart bij C1000,een snijmachine is ook ideaal alleen heb ik een hekel aan apparaten schoonmaken,een mes kan zo in de vaatwasser.

Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.
Jelly
Sr. Member

« Antwoord #12 Gepost op: augustus 14, 2012, 17:46:29 »

Meestal snij ik het brood erop en veeg de snijmachine schoon met een droge doek, maar als er vlees op wordt gesneden dan moet hij echt uitelkaar. Of je neemt er 2. grijns

jelly
Lieske
Gold Member

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

« Antwoord #13 Gepost op: augustus 14, 2012, 19:50:59 »

Meestal snij ik het brood erop en veeg de snijmachine schoon met een droge doek, maar als er vlees op wordt gesneden dan moet hij echt uitelkaar. Of je neemt er 2. grijns

lachen

Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.
Angela76
Gold Member

« Antwoord #14 Gepost op: augustus 15, 2012, 21:27:12 »

Ik heb ook een snijmachine. Ik heb hem van de lidl. Ik doe het zelfde dan Jelly. Ik heb hem gekocht omdat ik echt een ramp ben in fatsoenlijke plakken snijden.

Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte