Auteur Topic: Zoontje 3jr bijna zo goed als zeker Coeliakie  (gelezen 6486 keer)

ylaisa

• Newbie
  • *
Re:Zoontje 3jr bijna zo goed als zeker Coeliakie
« Reactie #30 Gepost op: september 21, 2012, 10:49:26 »
Hoi Mirjam! Bedankt! Gister de eerste dag en ik moet zeggen..het gaat me goed af tot nu toe..Inderdaad zoals Tine zeď: kijk naar de dingen die wel mogen....en dat is best veel..t is alleen het ontbijt en lunch..maar zoals vanmorgen hebben beide kids lekker yoghurt met rozijnen gehad..en vanmiddag dan een boterham en die afwisseling is volgens mij helemaal niet verkeerd.

Maar Mirjam..ik vraag me dan af hoe jij er tegenover staat..wel of geen gen-onderzoek doen bij ons en ons dochtertje?

MirjamH

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Ik ben glutenvrij
Re:Zoontje 3jr bijna zo goed als zeker Coeliakie
« Reactie #31 Gepost op: september 21, 2012, 13:01:46 »
Ik zou het wel laten doen:
Als je het niet laat doen denk je bij elk klachtje: zou het coeliakie zijn?
Want het is niet uitgesloten.

Als je het wel laat doen, en jullie hebben het niet, kan je coeliakie in de toekomst uitsluiten. Als jullie dochtertje dan toch weer eens te vaak op de wc zit, kan je in ieder geval denken: Gelukkig is het geen coeliakie!

Snap je?
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl