Auteur Topic: coeliakie en enkelproblemen  (gelezen 1195 keer)

dietju

• Newbie
  • *
coeliakie en enkelproblemen
« Gepost op: augustus 11, 2012, 16:35:12 »
Al meer dan 10 jaar ga ik steeds door mijn linkerenkel. Het gaat dan soms jaren goed en dan ineens gebeurt het weer achter elkaar. Ik ben in de kliniek van Roy Martina geweest en bij een acupuncturist. Beiden zeiden dat het probleem in mijn darmen zat en dat ik problemen had met voedingsstoffen opnemen. Er was toen nog geen link gelegd naar coeliakie ( had namelijk ook al jaren darmklachten, aften, als kind pijn in mijn benen, etc. )

Via een natuurgeneeskundige ben ik achter mijn coeliakie gekomen en ik eet sinds mei 2011 glutenvrij.
Nu ben ik vorige week ineens door mijn rechterenkel gegaan. Op de foto's was geen breuk te zien, maar ik ben er wel 5 weken mee zoet.
Nu vraag ik mij af of  mijn enkelproblemen verband houden met coeliakie, wellicht osteoporose of reuma of heeft iemand een idee?

alvast bedankt voor alle reacties.

MirjamH

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Ik ben glutenvrij
Re:coeliakie en enkelproblemen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:05:18 »
Ik ben ook 2 keer flink door mijn enkel gegaan: 10 jaar geleden midden in het amazone-gebied en vorige maand op de camping. De eerste keer heb ik er meer dan een half jaar last van gehad. De tweede keer waren de ergste klachten gelukkig na een week al weer verdwenen.

Maar of dat te maken heeft met coeliakie? Ik denk het niet...
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

Annikka

• Gold Member
Re:coeliakie en enkelproblemen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2012, 13:05:10 »
Van kind af aan heb ik last van mijn enkels. Ik zwikte heel snel met mijn enkels toen ik kind was en ik had zwakke enkels en polsen.
Nu zwik ik niet zo vaak met mijn enkels, maar moet wel zorgen voor goede schoenen met veel steun. In de koudere maanden draag ik altijd een soort 'bergschoenmodel'. Omdat die hoger aansluit krijg ik daar ook meer steun van. Als ik ga wandelen dan doe ik nu sportschoenen aan. In huis zijn sandalen prima, maar iets verder weg en ik krijg pijn in mijn enkels/voeten.
Dat van die slechte voedselopname lijkt me idd een logische verklaring.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.