Auteur Topic: de start  (gelezen 5168 keer)

zoekende mama

• Sr. Member
Re:de start
« Reactie #15 Gepost op: augustus 06, 2012, 21:30:54 »
Daar past niet veel in dan :P

Hij is leeg

Barbara0608

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • life is what you make of it
« Reactie #16 Gepost op: augustus 07, 2012, 00:05:23 »
Hallo zoekende mama,  de oudste vond het gluten brood al helemaal niet lekker en het was altijd een strijd een haar te laten eten, de jongste vond glutenvol brood wel lekker en mist het nu ook nog wel eens. mijn meiden vonden het glutenvrije brood ook niet lekker in het begin, om verschillende redenen dus.Ik heb het dus de 1e maand uit het dieet geschrapt en allerlei alternatieven gezocht zij vonden rijstewafels wel lekker en beschuit ook en cornflaks. Na een tijdje ben ik weer brood gaan proberen en nu gaat dat de ene x heel snel en de andere keer helemaal niet het blijven kinderen ook heb ik wel een stuk of 10 mixen uitgebrobeerd en ze vinden de mix b van schar lekker en ook de brood mixen van doves farm (te bestellen via Glutenvrijemarkt.com) lekker al wil de een graag wit brood en de ander bruin brood. van de misbaksels of het brood wat ze niet lekker vonden maakte is wentelteefjes die gaan erin als koek. Mijn kinderen moesten dus enorm wennen aan de smaak van glutenvij brood maar dat gaat inmiddels goed.
Merel heeft in november 2012 de diagnose coeliaki gekregen en kiki in maart 2012 beide hebben een biopt gehad ze hebben march 3B.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: augustus 07, 2012, 18:02:02 »
Ik ga hier even verder met vragen.....

Nogmaals we zijn nog miet bij een dieetist geweest.

Kunnen jullie ons vertellen wat de leef regels zijn behalve geen gluten binnen krijgen.

Bv handen wassen voor elk eten of drinken?

Ik heb gelezen dat sommige elkaar na het ontbijd geen kus meer geven, hoe doen jullie dit dan met kusjes aan de kids?

Kun je gewoon van de chips bak van tafel mee eten?

Dat soort vragen zitten nu in ons hoofd, hopelijk kan iemand hier duidelijkheid over geven.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #18 Gepost op: augustus 07, 2012, 19:02:13 »
Handen wassen voor het eten vind ik sowieso normaal dus dat doe je ook als je gv moet eten...
T. en ik kussen elkaar de hele dag dus ook na het ontbijt. Als een gezicht vol kruimels ed. zit dan even met een snoetenpoetser oid afpoetsen en dan kan er weer gezoend worden. ;)
Als je gewone naturel chips hebt en er staat verder niets met gluten op tafel dan kan je gewoon met de rest uit de bak graaien.
Maar staat er bv. ook een bak (niet gv) paprikachips naast dan kan er dus besmetting optreden door handjes met kruimels paprikachips. In dat geval kan degene met coeliakie beter een eigen gv bakje chips krijgen waar verder niemand aan mag komen.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: augustus 07, 2012, 19:20:12 »
Geef Isabelle geen zoen op de mond na het eten van iets glutenvols, veeg het dan eerst goed af met een nat doekje.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #20 Gepost op: augustus 08, 2012, 08:31:50 »
hier worden ook handjes gewassen voor eten. maar doen we zowiezo want ze zijn nogal vuil soms onze jongens.
Thuis staan er geen glutensnacks op tafel. Op verplaatsing neem ik altijd kommetje en zakje zout chips mee die dan speciaal voor hem zijn. Kommetje vul ik met zijn chips, of met andere dingen van de tafel VOOR anderen iets genomen hebben.
Kusjes worden hier constant gegeven maar niet aan tafel. Eerst wassen. En tussendoor word hier niet gesnackt ofzo dus geen gevaar.
Drinken doen ze bij ons elk uit hun drinkfles, dus die staat gans de dag in hun handbereik en nemen ze zoals ze willen.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #21 Gepost op: augustus 09, 2012, 09:17:09 »
Kunnen jullie aangeven wanneer een kind geen buikpijn meer zou moeten hebben?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #22 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:07:04 »
Hoe bedoel je? Heeft jouw kleine nog buikpijn, ondanks het dieet? Ik zou zeggen dat er geen buikpijn meer is als:

1. de darmen hersteld zijn

2. er geen gluten meer binnenkomt

Als er dan nog steeds buikpijn is, dan moet je verder kijken, misschien verdraagt je kind geen lactose of tarwezetmeel of is er iets anders aan de hand. Kinderen geven al snel buikpijn aan, ook als ze een oorontsteking hebben, vertelde een arts mij eens. Je kunt ook het "totaalplaatje" bekijken, hoe gaat het met slapen, spelen, stress, eten, ontlasting, daar kun je veel aan aflezen. En je moet natuurlijk leren hoe je kind reageert op kleine foutjes. Mijn zoontje gaat dan zweten, kan niet inslapen, ligt te draaien en kreunen in bed (precies 10 uur na het verkeerde product), gaat hoesten, hoort slechter, heeft jeuk, zere handen/ polsen/ knieen, zit verstopt, heeft een dikke buik, is moe, gaat hangen op de bank ipv buitenspelen, zijn ontlasting blijft drijven, etc. Bij hem ligt het er duimendik bovenop als hij iets met te veel gluten heeft gegeten. Maar ieder kind is anders en reageert anders. Observeren en leren, dat is het enige wat je kunt doen, jij kent je kind het beste; een kind bij wie net coeliakie is vastgesteld heeft tijd nodig om weer gezond te worden en jij hebt tijd nodig om te leren hoe je kind reageert, dat leer je alleen met vallen en opstaan.

Ben je zo een beetje verder?  :? Of bedoelde je het anders?
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #23 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:23:45 »
Volgens mij is jouw zoon pas een week of twee op dieet zoelende mama? Meestal heeft het nog wel wat langer nodig hoor voordat de buikpijn weg is. En daarnaast, je krijgt pas ergens in september de uitslag van het biopt meen ik onthouden te hebben.
Eerst nog maar even afwachten. Ik besef dat het moeilijk is, je wilt je kind graag zo snel mogelijk weer gezond zien maar het heeft echt een beetje meer tijd nodig.
Sterkte!
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:39:07 »
wij merken het vooral aan zijn humeur die paar uur na iets verkeerd totaal omslaat van  :lach5:  naar :regen:

Marek heeft vroeger nooit aangegeven dat hij buikpijn had, pas na dik half jaar dieet heeft hij gezegd dat hij geen spaghetti wil eten (ook al is die nu GV) omdat hij daar altijd veel buikpijn van heeft.
Dus ik vermoed dat het toch wel zo'n paar maand nodig gehad heeft eer hij besefte dat hij nu geen buikpijn had ivm vroeger. Hij is natuurlijk erg jong en dan is het moeilijk om zich goed uit te drukken hť.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #25 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:42:00 »
@Tine Ja dat bedoelde ik inderdaad!Bedankt voor je antwoord

@soezepoes ik heb inderdaad geen geduld meer, ben er zooo vreselijk klaar mee.

Maar "fijn' dat het niet al direct effect zou moeten hebben, mijn zoontje is wel iets minder moe en poept minder(weinig zelfs misschien...tis ook nooit goed haha).Maar de rest van de klachten zijn er nog steeds dus het is niet echt dat ik het zou afschrijven op het dieet zeg maar.

:z houd verder even der mond en probeert het ff los te laten :oo:

Lizette

• Full Member
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2012, 19:53:00 »
Heb je al geprobeerd om de broodjes of boterhammen in de magnetron te doen? Wordt het wat zachter en smeuÔger van.
Moeder van Matthijs (2000) en Julius (2002) (coeliakie bekend sinds sept. 2005)