Auteur Topic: Nieuw hier, dreumes 1.5 coeliakie  (gelezen 4037 keer)

IQmama

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuw hier, dreumes 1.5 coeliakie
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2012, 07:58:53 »
Hi Sunshine!

Ik keek enorm tegen het brood op. Maar afgelopen vrijdag mogen lunchen bij iemand die ook twee kids met coeliakie heeft. Haar zelfgebakken GV brood smaakte echt prima (rimboe mix van LePoole) en zag er ook uit als brood...:-)

Ook de tip om eigen lade/kast te maken met GVprodukten en alles van een sticker te voorzien zijn erg praktisch...ik 'spaar' nu dingen die mijn dochter lekker vind: opschrijven en dan gaan we na de vakantie 'over'. Omdat het met haar goed gaat kunnen we ons die ruimte veroorloven. Die luxe heb je helaas niet; afgrijselijk dat die kleine van jou zo ziek is!

Sterkte, kan me je ongerustheid voorstellen.....Wat misschien helpt is haar betrekken bij het maken van het brood, het haar uitleggen (ook kleintjes snappen veel....) wat je doet en dat het haar speciale brood wordt...vers, warm brood is echt aantrekkelijk....

Eef
What doesn't kill you, makes you stronger!

mirretje83

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2012, 11:37:17 »
hoi ik snap hoe je je voelt ik zelf heb coeliakie en ben 5 jaar ziek geweest omdat ze niks bij me konden vinden en kreeg het bekende van het kastje naar de muur verhaal ik ben nu zelf moeder van twee kinderen en ben bij hun heel voorzichtig met gluten introduceren bij mijn dochtertje ging het goed maar bij mijn zoontje van nu 7,5 maand niet reageerd zo heftig op brood dat ik er meteen mee ben gestopt na een week gluten hij had alleen maar kramp wou niet meer eten en kreeg grijze ontlasting
ik durf hem nu dus geen gluten meer te geven omdat ik bang ben voor weer die heftige reactie zelf is nu tegen mij gezegt ow de kans dat hij intolerant is is heel klein geef hem maar gewoon gluten hij groeit goed en is niet mager enzo ja ik heb hem glutenvrij te eten gegeven kennelijk moeten ze eerst uitgemergeld zijn voordat ze mij serieus nemen mag nu wel onderzoek gaan laten doen omdat ik het zelf heb maar ja zo'n reactie is en je niet serieus genomen voelen is niet fijn ik leef met je mee
wat bij mijn kleine goed werkt is gierstpap
ik kook gewoon zijn hoeveelheid melk per flesvoeding met gierstvlokken dit is licht van smaak en heel voedzaam hij reageerd er heel goed op

petraw

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2012, 11:57:15 »
Als je zelf coeliakie hebt, dan is de kans dat je zoontje het ook heeft 10%, dus dat is niet heel klein, zoals ze tegen je gezegd hebben. Hartstikke goed van je dat je hebt aangedrongen op verder onderzoek!