Auteur Topic: 8 vragen over coeliakie op msn.lifestyle  (gelezen 3103 keer)

petraw

• Gold Member
8 vragen over coeliakie op msn.lifestyle
« Gepost op: juli 09, 2012, 16:33:10 »
Vandaag zag ik acht vragen over coeliakie beantwoord worden op msn.lifestyle.
http://lifestyle.nl.msn.com/gezondheid/8-vragen-over-glutenintolerantie-(coeliakie)

Marrianne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • 'k hoop veel op te steken!!!
Re:8 vragen over coeliakie op msn.lifestyle
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2012, 13:47:37 »
Je link klopt niet, tenminste ik krijg een 404 melding

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2012, 13:57:58 »
Ik ook  :P
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2012, 16:11:42 »
ik ook.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2012, 16:20:44 »
Gisteren kon ik het wel lezen maar nu ook niet ???
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

petraw

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2012, 21:39:25 »
Na even zoeken heb ik het artikel weer gevonden bij msn.com. De link gekopieerd:

http://lifestyle.nl.msn.com/gezondheid/8-vragen-over-glutenintolerantie-coeliakie

en nu uitproberen of hij werkt.......
........Ja, hij doet het weer!
Vreemd, want het lijkt toch echt dezelfde link te zijn als eerst!
Maar ja: Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van! ;)

Marrianne

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2012, 21:56:43 »
Deze doet het wel :D
De andere link heeft coeliakie tussen aanhalingstekens staan, dat is volgens mij het verschil.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

bennl1

• Full Member
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2012, 00:08:53 »
De andere link heeft coeliakie tussen aanhalingstekens staan, dat is volgens mij het verschil.
Tussen haakjes bedoel je.

OK, de nieuwe link doet het. Maar de informatie is wel heel basaal.
Kan me niet voorstellen dat iemand die al de weg naar dit forum gevonden heeft, in deze 8 antwoorden iets nieuws vindt. De simpele zoekopdracht in google "coeliakie wat is het" levert veel betere resultaten.
gv sinds diagnose april 2012
Happy to be fully "Thaid"-up by now :)

petraw

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2012, 09:22:13 »
Toch blijven er ook altijd mensen bestaan die behoefte hebben aan heel basale informatie, Bennl1! Betreft het niet jezelf, dan kun je er misschien wel een ander mee helpen! ;)

bennl1

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2012, 09:37:50 »
Toch blijven er ook altijd mensen bestaan die behoefte hebben aan heel basale informatie, Bennl1! Betreft het niet jezelf, dan kun je er misschien wel een ander mee helpen! ;)
Sorry als het kennelijk wat hard overkwam. Had meer te maken met de belangstelling die werd gewekt (zonder enige vermelding wb de inhoud) en het dus erg tegenviel.
Maar ik gaf ook een advies van een google zoekopdracht waarmee ik denk dat mensen meer geholpen zijn.

Ben

petraw

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2012, 10:01:40 »
Het kwam inderdaad een beetje hard over, Ben. Dat is - lijkt me - op dit forum helemaal niet nodig  :nee:. Ik 'ken' je ook nog onvoldoende om de toon van je woorden goed in te schatten.
Ik begrijp van jouw kant ook dat de inhoud van het artikel je tegenviel, omdat je er kennelijk al heel veel van weet. Dat is trouwens prachtig, want dan kun je ons hier ook weer met je kennis helpen! :duimop:

Toch bestaat er ook echt een categorie mensen die weinig kunnen met een google zoekopdracht. Voor hen zou je deze link in een mail kunnen zetten (die ze dan nog wel net zouden moeten kunnen openen met hun beperkte kennis over 'de computer' ;)): aanklikken.....en lezen maar! :D

bennl1

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2012, 10:30:45 »
Het kwam inderdaad een beetje hard over, Ben. Dat is - lijkt me - op dit forum helemaal niet nodig  :nee:. Ik 'ken' je ook nog onvoldoende om de toon van je woorden goed in te schatten.
Ik begrijp van jouw kant ook dat de inhoud van het artikel je tegenviel, omdat je er kennelijk al heel veel van weet. Dat is trouwens prachtig, want dan kun je ons hier ook weer met je kennis helpen! :duimop:

Toch bestaat er ook echt een categorie mensen die weinig kunnen met een google zoekopdracht. Voor hen zou je deze link in een mail kunnen zetten (die ze dan nog wel net zouden moeten kunnen openen met hun beperkte kennis over 'de computer' ;)): aanklikken.....en lezen maar! :D
Nogmaals sorry - het was niet hard bedoeld, alleen iets te kort door de bocht om iets over de inhoud te melden.
Hierbij de link naar de google zoekopdracht "coeliakie wat is het"
Klik hier.

Marrianne

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 12, 2012, 14:02:57 »
Tussen haakjes bedoel je.

Haha ja dat bedoelde ik idd ;)

petraw

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: juli 12, 2012, 18:15:03 »
Bedankt voor de link, Ben. Er bestaat waarschijnlijk geen betere info dan die van de NCV! ;)