Auteur Topic: Student in Nijmegen? korting  (gelezen 114324 keer)

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Student in Nijmegen? korting
« Reactie #30 Gepost op: april 04, 2013, 08:06:53 »
Ik ga het onthouden voor de volgende keer dat ik in het centrum ben :D.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

jojanneke

• Sr. Member
  • With or without gluten, that is the question
« Reactie #31 Gepost op: april 04, 2013, 23:48:47 »
Leuk, had ik niet gedacht! Zit op het koningsplein en ziet er leuk en open uit.
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

koekie8

• Gold Member
« Reactie #32 Gepost op: april 05, 2013, 12:57:42 »
Ik had voor de zekerheid gemaild en kreeg het volgende bericht terug:

Citaat
wij zijn inderdaad bezig met het opzetten van een assortiment waarin er allerlei allergievrije produkten zullen zitten; glutenvrij, lactosevrij, suikervrij, vegetarisch, etc. Maar op het moment hebben we ze nog niet. Houd onze facebookpagina in de gaten (Mugs & Muffins Nijmegen), daar zullen we het posten!!

Wat we wel al kunnen aanbieden als glutenvrije produkten zijn macarons (gemaakt met amandelmeel ipv tarwemeel) of nougats. De nougats zijn ook lactosevrij, maar er zitten wel suikers in.

Groeten

Team Mugs & Muffins Nijmegen
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #33 Gepost op: april 05, 2013, 12:59:05 »
 :duimop:
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

jojanneke

• Sr. Member
« Reactie #34 Gepost op: april 06, 2013, 23:30:59 »
Dan wachten we nog maar even.
Wel leuk dat ze dat willen opzetten!  :duimop:

Hopelijk ook voor gevoelige mensen veilig, dat zou echt top zijn!
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

koekie8

• Gold Member
« Reactie #35 Gepost op: april 21, 2013, 21:48:49 »
Heeft een van jullie al eens geluncht bij bagels&beans in Nijmegen? Ik trakteer mijn broer binnenkort op een lunch en vroeg me af of je leuk kunt zitten bij b&b. Zo niet, dan zullen we ergens anders heen gaan (en ben ik weer veroordeeld tot een salade..).

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #36 Gepost op: april 21, 2013, 21:54:44 »
Als je je alleen afvraagt of je daar leuk kunt zitten is het antwoord: ja!
Heb er zelf ook al wel eens geluncht en ik vind het wel leuk binnen. Heb er alleen nog nooit glutenvrij gegeten, maar dat schijnt wel mogelijk te zijn daar.
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: april 21, 2013, 22:11:51 »
Mooi! Dan ga ik daar binnenkort mijn eerste glutenvrije bagel ooit eten! :D

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: april 21, 2013, 22:28:15 »
Ik ben er een tijd geleden geweest, lekker gegeten! Kan je inderdaad leuk zitten! Wat ik wel jammer vond is dat ze alles weghalen waarvan ze niet zeker weten of het kan, bij mij was dat zonder dat te melden. Maar er bleef genoeg voer hoor! Ik vind het een aanrader!
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

Elize_91

• Full Member
« Reactie #39 Gepost op: april 22, 2013, 19:54:18 »
Ik vond het ook wel een succes daar :) :duimop:
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

jojanneke

• Sr. Member
« Reactie #40 Gepost op: april 22, 2013, 23:30:37 »
Ik heb daar onlangs gegeten. Leuke plek, lekkere glutenvrije bagels. Ik ben echter wel ziek geworden daarna en heb toen gelijk gebeld. Ze zijn wel op de hoogte van hoe het moet maar hadden de komkommer, die ook op mijn bord lag, niet apart gesneden. Ook hield de serveerster mijn bord onder dat van mijn vriendin waardoor er een kruimel kan zijn gevallen. Diegene aan de telefoon zou aan haar collegas doorgeven dat ze beter moeten opletten.
Ik wil je dus meegeven dat je hun de oren van het hoofd zeurt over alles zodat ze het precies goed doen.
En veel plezier

jojanneke

• Sr. Member
« Reactie #41 Gepost op: april 22, 2013, 23:36:35 »
Oja, als je zekerder wilt zijn kan je ook pannenkoeken eten bij t Hoogstraatje. Ik kan je verzekeren dat zowel de bediening als de keuken als de barmedewerker goed op de hoogte zijn. Alles wordt apart gehouden, bestek wordt extra afgewassen, bediening wast hun handen voordat ze jouw pannekoek serveren zodat er onderweg niets fout kan gaan, pannenkoek wordt met een servetje eroverheen naar je tafel gebracht apart van de overige bestelling, aparte pan, aparte ingredienten etc.
De keuze is heel ruim, slechts enkele ingredienten (gebakken uitjes bijv) bevatten gluten.
Dat zou je dus ook kunnen doen als je iets anders dan salade wil. Bovendien is het een gezellig en betaalbaar restaurant :)

Elize_91

• Full Member
« Reactie #42 Gepost op: april 23, 2013, 18:39:21 »
Leuk om te horen dat 't Hoogstraatje inderdaad goed is! Wilde ik nog erg graag een keer heen :)
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #43 Gepost op: april 23, 2013, 18:47:02 »
Leuk om te weten!
De pannenkoekenboot in Nijmegen is teleurstellend. Ik had ge´nformeerd of ze daar ook glutenvrije pannenkoeken serveren, zodat ik misschien een keer met mijn neefje(s) daar kon gaan eten. Maar dat doen ze niet. Wat je wel mag doen, is je eigen beslag meenemen en dan maken ze daar een pannenkoek van. Beetje jammer, dat is niet wat ik in gedachten had..

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #44 Gepost op: april 26, 2013, 16:30:28 »
Jammer dat de pannenkoekenboot tegenvalt! Maar op zich is 't Hoogstraatje ook heel leuk voor kinderen, dus een goed alternatief.

Ik had even een vraagje, naar welke restaurantjes gaan jullie vaak en hebben jullie nog nooit last van gehad? Ik heb namelijk redelijk vaak dat het niet goed gaat dus ik vroeg me af wat jullie als veilige optie kunnen aanraden. En natuurlijk het liefste voor een studentenprijsje!

Ik ga zelf regelmatig (we hebben een traditie met vriendinnen dat we welke 6 weken / 2mnd uit eten gaan) naar de Dormaai en dat gaat altijd goed en is lekker en betaalbaar!

Waar ik erg ziek van geweest ben zijn Donatello's (italiaan, was er al een beetje bang voor maar ze beloofden glutenvrij te serveren...)  en De Gelachkamer, daar heb ik twee keer echt heel goed gegeten maar de laatste twee keer echt ziek van geworden...
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.