Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 23, 2013, 06:54:30
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Vakantie, kamperen, hotels en diverse landen
| | |-+  Lommel Belgie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Lommel Belgie  (gelezen 863 keer)
Diuz
Sr. Member
Geslacht: Vrouw

« Gepost op: juni 27, 2012, 21:31:23 »

Wij gaan van de vakantie naar het parelstrand in Belgie en nu ben ik heel benieuwd of we in Lommel en/of op het park ook glutenvrij eten kunnen kopen. Scheelt brood,koekjes enz meenemen.

Bren
Gold Member

« Antwoord #1 Gepost op: juni 29, 2012, 18:51:21 »

ben er nog niet geweest maar zou op voorhand eens mailen. En anders eens zoeken waar er dichtbij een supermarkt is waar je iets kunt halen, maar er ook van uit gaan dat vele kleine supermarkten enkel rijstwafels zullen hebben. Damhert komt in sommige winkels op, maar niet zo héél veel.

Let vooral op vleeswaren (gehakt en worst enzo zijn hier standaard met gluten en/of ei toevoegingen)

Het is een deel van de Nederlandse oostappengroup, dus kans is wel groter dat ze iets op het domein zullen verkopen. (Centerparcs heeft ook meer dan een grote supermarkt)

Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit België
yvonnezet
Gold Member

« Antwoord #2 Gepost op: juni 29, 2012, 18:57:39 »

Wij gaan ook op vakantie naar Belgie, een ander park van de Oostappengroep. Maar ik neem geen risico en neem alles mee  grijns Isabelle hangt ook erg aan haar eigen merk (Proceli) en dat is niet overal te koop. Wij zitten vlak bij de grens met Nederland, dus als we niets vinden, kunnen we altijd even Nederland in wippen.

Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.
Bren
Gold Member

« Antwoord #3 Gepost op: juni 29, 2012, 19:05:17 »

vind ik slim hoor om vanalles mee te nemen. En als je daar toch net een goede winkel treft kan je nog dingen kopen en die uitproberen. Doen wij ook hoor.

Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit België
yvonnezet
Gold Member

« Antwoord #4 Gepost op: juni 30, 2012, 00:28:55 »

vind ik slim hoor om vanalles mee te nemen. En als je daar toch net een goede winkel treft kan je nog dingen kopen en die uitproberen. Doen wij ook hoor.
Wij ook  duim omhoog

Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.
Diuz
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: juni 30, 2012, 22:43:33 »

Bren bedankt voor je info. Ik had gehoopt op een supermarkt bij jullie die veel verkocht Delhaize of zo. Ook fijn dat je waarschuwd voor vleeswaren. Hier bij de AH is bijna al het vlees en vleeswaren gv, dus dat is wel opletten dan. Wij zitten niet heel ver vd grens geloof ik, maar zullen toch veel dingen meenemen voor de zekerheid.
Diuz
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: juni 30, 2012, 22:44:20 »

@yvonnezet. Wat leuk dat jullie ook naar belgie gaan en ook naar een park van ooststappen. Veel plezier.
yvonnezet
Gold Member

« Antwoord #7 Gepost op: juli 01, 2012, 00:02:12 »

@yvonnezet. Wat leuk dat jullie ook naar belgie gaan en ook naar een park van ooststappen. Veel plezier.
Jullie ook veel plezier. Over 3 weken zitten we er al 2 dagen en we blijven 2 weken  grijns

Bren
Gold Member

« Antwoord #8 Gepost op: juli 01, 2012, 20:25:00 »

Bren bedankt voor je info. Ik had gehoopt op een supermarkt bij jullie die veel verkocht Delhaize of zo. Ook fijn dat je waarschuwd voor vleeswaren. Hier bij de AH is bijna al het vlees en vleeswaren gv, dus dat is wel opletten dan. Wij zitten niet heel ver vd grens geloof ik, maar zullen toch veel dingen meenemen voor de zekerheid.
Wij springen regelmatig de grens over om bij AH te halen. Bij delhaize bevat het ei of gluten, maar weet het niet uit het hoofd. Mag voor ons niet, maar voor jullie mss wel.
Delhaize heeft enkele producten van allergo, maar de meeste bevatten ei en zijn voor ons dus niet mogelijk. Jammergenoeg geen enkele supermarkt die schar verkoopt

Groetjes uit België
ebbo
Jr. Member
**
Geslacht: Man

« Antwoord #9 Gepost op: juli 04, 2012, 08:57:14 »

Als je in Lommel zit, dan zit je ook niet zover van Bocholt:

http://www.la-petite-gastronomie.be/nl/index.php
(ik heb er geen ervaring mee)

Enne Bergeijk en Valkenswaard zijn niet zover van Lommel...

Ik heb ook wel eens begrepen dan apotheken in Belgie wettelijk verplicht zijn bepaalde dieet producten in hun assortiment te hebben. Zou je ook eens kunnen proberen!
Bren
Gold Member

« Antwoord #10 Gepost op: juli 04, 2012, 10:31:14 »

sorry maar heb nog nooit in de apotheek GV producten gezien. wsl wel op bestelling maar zou er niet op rekenen.

En bocholt is SUPER! maar kijk eens hun verlofperiode na en kan geen kwaad om op voorhand te bestellen. Hebben niet altijd alles liggen.

Groetjes uit België
Diuz
Sr. Member

« Antwoord #11 Gepost op: juli 04, 2012, 10:48:55 »

bedankt ebbo

en bren hier mag ze gewoon ei.

Dat van die apotheek meen ik idd ook ergens gelezen te hebben. Zal dan misschien op bestelling gaan vraag
Angela76
Gold Member

« Antwoord #12 Gepost op: juli 06, 2012, 14:19:47 »

Als je in Lommel zit, dan zit je ook niet zover van Bocholt:

http://www.la-petite-gastronomie.be/nl/index.php
(ik heb er geen ervaring mee)

Ik wilde het net schrijven. Ik ben er voor 2 jaar terug geweest, en het is echt een aanrader om heen te gaan. Ze hebben van alles. Ik heb er lekkere verse krentenbollen gekocht Gewoon gesneden brood en lekkere bananen soezen. Het is een glutenvrije bakkerij. Kijk maar eens op de site.

Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!
Uit het Zuiden
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: juli 06, 2012, 20:18:56 »

En net aan de andere kant van de grens, Jumbo in Luyksgestel met een groot GV assortiment

Coeliakie vastgesteld bij dochter (geb 15-12-2000) op 19-3-2012
Diuz
Sr. Member

« Antwoord #14 Gepost op: juli 12, 2012, 16:03:31 »

Ik wilde het net schrijven. Ik ben er voor 2 jaar terug geweest, en het is echt een aanrader om heen te gaan. Ze hebben van alles. Ik heb er lekkere verse krentenbollen gekocht Gewoon gesneden brood en lekkere bananen soezen. Het is een glutenvrije bakkerij. Kijk maar eens op de site.

:'ze zijn gesloten in de periode dat wij er zijn.  duim omlaag Zag er wel goed uit verder.
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte