Auteur Topic: 1 dag gluten vrij aan het eten en meteen al motivatie kwijt  (gelezen 17171 keer)

_Chantal

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Chantal is glutenvrij
Re:1 dag gluten vrij aan het eten en meteen al motivatie kwijt
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2012, 16:24:29 »
Vandaag mijn eerste gluten vrije afbakbroodje gegeten. Ik kreeg drie kwart weg. Echt geweldig was het niet, maar beter dan dat spul van Damhert. Morgenochtend poging 2 en dan lekker maken met plakken brie en veel thee erbij. Ik moet er maar aan wennen.

Jullie hebben het over crackers van wasa die gluten vrij zijn, maar op elk pak wat ik zie, staat dat er gewoon tarwe in zitten. Geen 1 pak is gluten vrij. Dat snap ik niet helemaal?
Ik heb nu de cracotte crackers van Schšr gehaald en die zijn erg lekker! Vanavond staat er pizza op het menu, met de bodem van Schšr en de rest van mijn creatieve zelve ;) Ik begin weer een beetje moed te krijgen, gelukkig :)
Chantal || 26 jaar || Sinds juni 2012 officieel coeliakie patiŽnt. Marsh 3-C || Ik blog over mijn glutenvrije leven op http://chantalisglutenvrij.wordpress.com/

_Chantal

• Full Member
    • Chantal is glutenvrij
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2012, 16:25:17 »
Oh! En morgenmiddag ga ik de BkB's bakken :D Ben heel benieuwd! Wel met een muffinvorm want die bakjes kon ik niet zo snel vinden, maar volgens mij komt dat ook wel goed :D
Chantal || 26 jaar || Sinds juni 2012 officieel coeliakie patiŽnt. Marsh 3-C || Ik blog over mijn glutenvrije leven op http://chantalisglutenvrij.wordpress.com/

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2012, 16:47:10 »
Die gv crackers van wasa kan je kopen bij bijna alle webwinkels zie de eerste hulp
De tuinen verkoopt ze ook de Jumbo en Dekamarkt ook denk nog wel meer winkels.
Ze zien er zo uit.
http://www.detuinen.nl/glutenvrij/glutenvrije-crackers.html

De bakjes voor de BKB,s koop ik bij de Dekamarkt en de Blokker verkoopt ze ook.
Succes er mee we horen het wel  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

_Chantal

• Full Member
    • Chantal is glutenvrij
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2012, 16:53:39 »
Oh top! Dan weet ik nu waar ik de crackers kan halen. Dank je wel!

Annikka

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2012, 22:09:00 »
Ik maak de bkb'tjes in een lasagnevorm. Ik maak dan tweederde van het recept. Daar snijd ik 6 stukken van.
Helaas kan ik ze zelf niet meer eten (problemen met dierlijke eiwitten), maar mijn glutenvolle huisgenoten zijn er ook gek op  ;)
Net gemaakt zijn ze het lekkerst. Ik doe er geen melk in maar water, vinden we hier lekkerder.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: juni 09, 2012, 23:11:36 »
De gv Wasa crackers staan bij het reformgedeelte in de supermarkten, dus niet bij alle andere gewone crackers!!
Hoe vond je de pizza. Isabelle eet hem ook sinds kort, ik merk wel dat je hem niet te lang moet bakken anders worden de randen erg hard. Ik heb een combi-magnetron met crisp knop voor pizza en dan doe ik hem maar 5 minuten bakken.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

lennart

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2012, 00:02:54 »
na 20 jaar glutenvrij te eten en veel dingen te hebben geprobeerd vind ik persoonlijk de producten van schar het lekkerst. als ik bijv. eters heb en ik maak spaghetti vinden ze dit niet anders smaken dan glutenvolle producten.
en je kan het gewoon bij de appie kopen dus makkelijk en lekker. of mijn idee van lekker is in die 20 jaar een beetje vervreemd  ;)
en voor ontbijt werkt cornflakes of choco pops vaak beter dan die musli mixes die gortdroog zijn.

_Chantal

• Full Member
    • Chantal is glutenvrij
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2012, 07:43:30 »
De pizza vond ik heerlijk! Heb echt zitten smullen. Ik was bang dat de bodem net zo gort droog zou zijn als het brood wat ik tot nu toe heb geprobeerd (van andere merken dan. Van Schšr ga ik vandaag bij familie uitproberen), maar het viel me alles mee. Werd er helemaal blij van :D

En oh! Dan ga ik woensdag nog eventjes kijken bij de Appie voor die crackers. Dank je!

En ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Schar. In de winkel waar ik gister weer lekker in sloeg vertelde de eigenaresse me dat ze zelf ook de producten probeert, omdat ze wil weten wat ze haar klanten voorschotelt (om het zo maar even te zeggen). Zelf is ze niet gluten vrij, maar ze vond het bij de service horen. En kreeg meteen te horen dat als ik speciaal iets wil, ik het gewoon even moet aangeven, want dan gaat ze er voor zorgen dat het in de winkel komt. Vond het zo lief!

petraw

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: juni 10, 2012, 09:22:06 »
http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=7057.0
Hier vind je ook nog een ander recept met bkb'tjes, maar dan in de bolletjesvorm, met minder kaas en eieren. Je hebt hierbij ook geen vormpjes nodig, want je legt gewoon hoopjes deeg op de bakplaat en dan krijg je vanzelf deze prachtige bolletjes! Warm uit de oven zijn ze op z'n lekkerst en daarna heb je helaas wel altijd een magnetron nodig om ze minder droog te doen aanvoelen in je mond.

_Chantal

• Full Member
    • Chantal is glutenvrij
« Reactie #24 Gepost op: juni 10, 2012, 16:27:47 »
Oh top! Die ga ik onthouden!
Ik ga binnenkort eens gewoon wat recepten opslaan, uitprinten en in een map stoppen. Dat werkt vaak toch wat gemakkelijker dan constant de computer erbij te moeten houden :D

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #25 Gepost op: juni 10, 2012, 16:40:14 »
Oh top! Die ga ik onthouden!
Ik ga binnenkort eens gewoon wat recepten opslaan, uitprinten en in een map stoppen. Dat werkt vaak toch wat gemakkelijker dan constant de computer erbij te moeten houden :D

Dat vind ik ook  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: juni 10, 2012, 20:15:24 »
De wasa glutenvrije crackers vind ik persoonlijk niet de lekkerste hoor. Zeker niet als je net begint. Zou dan lekker die maiscrackers eten zoals van Schar.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: juni 10, 2012, 22:12:10 »
Smaken verschillen Lirio, ik eet juist die van Wasa het liefst ook al hoef ik niet gv!!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

_Chantal

• Full Member
    • Chantal is glutenvrij
« Reactie #28 Gepost op: juni 12, 2012, 18:31:32 »
ik moet zeggen dat het brood van Schar me 100% mee valt. Dat is goed te doen. Ik wil alleen nu van Schar de broodmix voor de bakmachine hebben, maar weer geen idee welke ik moet hebben.
Wat een uitzoekwerk is dit dieet zeg ;) Maar heb er duidelijk baad bij, dus ik vind het allang prima :D

MarijeF

• Jr. Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: juni 12, 2012, 18:43:55 »
Ik at het eerste half jaar een thermoskan vol met yoghurt op stage. Daar was ik op een gegeven moment zo flauw van dat ik toch maar besloten had om de kaiser broodjes van DS te gaan kopen. Ik eet er twee per pauze en ik vind ze prima! Het idee dat ik weer een gewoon broodje eet  :duimop: Nadeel.. ze kosten duur :(

De crackers van wase eet ik vaak als ontbijt :D Heerlijk :D Je hebt naast die crackers ook vaak de crackers van pure en free staan, maar die zijn vaak duurder! (ik heb die crackers nog niet bij de AH gezien, koop ze bij jumbo, gezondheidswinkel of tuinen)

Verder bak ik vaak de kwarkbroodjes van dit forum. Lekker veel rozijnen of een beetje appel erdoor, beetje warm maken en heeeerlijk! Eet ze vaak allemaal gelijk op hahaha. Maak dit recept ook wel eens in een grotere vorm en maak er dan een brood van.

Succes met het uitzoeken allemaal
Glutenvrij sinds 14-06-11, March 2