Auteur Topic: ik vind het moeilijk om er over te praten  (gelezen 4518 keer)

ermstrang

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
ik vind het moeilijk om er over te praten
« Gepost op: juni 05, 2012, 14:01:45 »
hoi ik ben daphne ik ben nieuw ik vind het nog steets moeilijk om er over te praten soms zeg ik wat een rot ziekte heb ik :' sommige mensen begrijpen er niets van, als ik dan op de thee ga dan vragen ze wil je ook een koekje of cake  :<nou zeg dan maar weer nee :nee: das toch nog wel moeilijk hoor ik praat er ook niet zo veel over want het liefst wil ik er niet aan denken, hebben jullie dat ook oja ik ben 16 jaar en heb het 2,5 jaar  :wn: gr daphne

yvonnezet

• Gold Member
Re:ik vind het moeilijk om er over te praten
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2012, 14:21:52 »
 :wkm4:
Volgens mij is er ook een forum voor jongeren, misschien dat je daar leeftijdsgenootjes treft die daar ook tegenaan lopen. Misschien te vinden via de site van de NCV??
Begrijp wel wat je bedoelt. Mijn dochter van 11 jaar vindt het ook nog steeds moeilijk om het er over te hebben of te zeggen en zegt dan ook gewoon nee. Succes!!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

leentje

• Jr. Member
  • **
  • Een top forum !
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2012, 19:58:20 »
Ik snap dat je dit lastig vind. Je wil juist geen uitzondering zijn. Maar hoe meer je erover praat, hoe bekender coeliakie wordt en hoe meer rekening er met deze groep gehouden gaat worden. En je zult zien dat er dan ineens veel mensen ook iemand kennen die gv eet. Bekijk het van de positieve kant. Veel sterkte!! :duimop:
Leentje,
Moeder van een gv-dochter(1993), gv sinds 1998.

Jolandaaa

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2012, 10:04:02 »
Ik begrijp je heel goed!
Zelf ben ik ook 16 jaar en ik heb het sinds vorig jaar!

Ik vind het ook heel erg moeilijk om er over te praten! Maar ik geef je een tip: praat er toch met iemand over. Iemand die je kan vertrouwen!

Ik doe het ook. Als je het gedaan heb ben je echt heel opgelucht! (Dat heb ik altijd in iedergeval!) Dat koekje of iets lekkers bij de thee is inderdaad heel vervelend! Maar hier kunnen mensen natuurlijk niet veel aan doen. Want veel mensen weten echt niet hoe en wat deze ziekte is! Probeer ze het gewoon uit te leggen en neem zelf iets lekkers mee wat jij wel mag!

Succes ermee!

annick.

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2012, 15:56:11 »
Heei daphne

Ik snap je als ze er bij mij om vragen als ze bijvoorbeeld zien dat ik ander brood heb dan zeg ik het wel maar dan vind ik het wel weer genoeg want ik denk ook dat ze het toch niet snappen...
Ik ben zelf ook 16 jaar en ik vind het wel leuk om met leeftijdgenoten te kletsen om ervaringen te delen als je dat ook leuk lijkt of iemand anders :? mij e-mail is aannick-@hotmail.com

Moony

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2012, 20:22:00 »
ik ben zelf 12, bijna 13, en het is wel irritant om het de hele tijd uit te leggen.
ik zeg gewoon dat ik het niet mag, als ze vragen waarom zeg ik dat ik niet tegen gluten kan. las ze dan nog doorvragen, leg ik het uit.

Coeliakie is gewoon een stomme ziekte.....

Moony

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2012, 20:27:37 »
Heei daphne

Ik snap je als ze er bij mij om vragen als ze bijvoorbeeld zien dat ik ander brood heb dan zeg ik het wel maar dan vind ik het wel weer genoeg want ik denk ook dat ze het toch niet snappen...
Ik ben zelf ook 16 jaar en ik vind het wel leuk om met leeftijdgenoten te kletsen om ervaringen te delen als je dat ook leuk lijkt of iemand anders :? mij e-mail is aannick-@hotmail.com

ehm...
mag ik jou ook mailen? of wil je dat niet?
eerlijk antwoorden!
 :hallo:

annick.

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2012, 21:04:54 »
ehm...
mag ik jou ook mailen? of wil je dat niet?
eerlijk antwoorden!
 :hallo:

Ja dat mag:)