Auteur Topic: broodmixen  (gelezen 7386 keer)

Renate48

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:broodmixen
« Reactie #15 Gepost op: mei 30, 2012, 13:01:26 »
Ik bakte al met Soezie toen mijn man nog geen dieet had. Laatst zag ik het adres van een kaasboerderij in de buurt van Oldenzaal maar die konden toen alleen grote zakken van 5 kilo leveren.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #16 Gepost op: mei 30, 2012, 13:10:46 »

iveeke, staan die receptjes van sandwich enzo in het receptenarchief?

Dat zou ik even moeten nakijken en kan ik eventueel wel plaatsen.
Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #17 Gepost op: mei 30, 2012, 13:12:07 »
Renate,
De samenstelling van de glutenvrije melen is kortelings geleden veranderd van samenstelling waardoor deze nu volledig tarwevrij zijn.  Sindsdien hebben ze ook handiger verpakkingen en hoef je geen 5 kilo ineens te nemen (dacht 1 kg of 2,5 kg)
Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #18 Gepost op: mei 30, 2012, 13:32:14 »
Dat zou ik even moeten nakijken en kan ik eventueel wel plaatsen.
Staat nu in het receptenarchief (http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=19039.new#new ) ;-)

Ik ben nog volop in de experimenteerfase met combinaties met andere meelsoorten dus daarover kan ik nog niet veel zinnigs vertellen.  ;-)

Angela76

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: mei 30, 2012, 13:39:28 »
Astrid, bij scala hebben ze ook nogluten. (nooit gehad weet niets van de samenstelling) en lepoole (die koop ikzelf nooit weer) En idd ook de kilo's van conzensa in wit, bruin en meergranen. Ik heb geen ervaring met schar heb hier nog wel een zak mix B staan van de oliebollen. Die lagen niet stroef in de mond. :D

Ik bak op het moment mijn brood met meergranen. En maak bv. pizza van de witte variant.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: mei 30, 2012, 14:08:47 »
dames wat een aandacht!!! k ben druk aan het googlen wat wel en niet mogelijk is in de oven ( sommige broodmixen lukt gewoon echt niet in de oven ) en welke recepten kunnen en mogen en ik heb al een lijstje.... ja ik neem rustig van 4 soorten een kilo mee hoor.... als het niet te eten is dan druk ik het deeg plat op de bakplaat uurtje laten bakken op een hoge temp en je hebt een zak panneermeel ;-) .... van broodmix kun je ook prima pannenkoeken bakken, laag stroop en je proeft t niet meer ;-)
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

nynke79

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: mei 31, 2012, 09:36:34 »
Ik gebruik Schšr B ook vaak als basis voor mijn eigen 'mixen'. Bijv. 1/2 Schšr B, en de andere helft bruin rijstmeel (Doves Farm) + boekweit + teff, ofzo (al werkt het met teff meestal beter met een ei erdoor, dacht ik). Dan leuk nog wat appelvezels en pitjes en je hebt al een heel ander brood dat idd niet alleen maar uit maiszetmeel bestaat... Dat werkt ook best goed.
Glutenvrij sinds september 2010, categorie 'extreem gevoelig'.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: mei 31, 2012, 12:35:13 »
das natuurlijk ook nog een idee!.... mijn dames zijn dol op "vogeltjes brood" ... men neemt een standaard broodmix recept en kiepert er een kopje vol zaadjes doorheen... ( k heb er ooit eens over gedacht om echt vogelzadenmix te proberen ) .... dan heb je een heerlijk brood waar je de pitjes uit kunt peuteren om te knabbelen  :oo:

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #23 Gepost op: mei 31, 2012, 19:00:59 »
het meergranenbrood met chocolade staat te rijzen. Ben benieuwd. Zal het resultaat morgen meedelen (of vanavond laat als ik nog online kom)

http://www.dibro.be/BENL/Recepten/NoRiskMeergranen/tabid/8308/language/nl-BE/Default.aspx
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

Renate48

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: mei 31, 2012, 19:33:46 »
De melen van Soezie/Aveve wil ik graag nog een keertje proberen. Via de link hierboven kom ik wel op de website maar krijg ik geen verkooppunten te zien, via de website van Soezie wel.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: mei 31, 2012, 21:34:47 »
k ben benieuwd bren!!! hoe doe jij choco erdoor dan??? ikv ind heel veel hageltjes zo chemisch smaken als je het warm hebt gemaakt

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #26 Gepost op: juni 01, 2012, 08:51:28 »
De melen van Soezie/Aveve wil ik graag nog een keertje proberen. Via de link hierboven kom ik wel op de website maar krijg ik geen verkooppunten te zien, via de website van Soezie wel.
Is de belgische link. Heb even geprobeerd om eerst NL aan te klikken maar dan inderdaad foutmelding bij verkooppunten. Mss even opvragen bij het contactformulier?

k ben benieuwd bren!!! hoe doe jij choco erdoor dan??? ikv ind heel veel hageltjes zo chemisch smaken als je het warm hebt gemaakt
Smaakte heerlijk. De eerste hap had ik uit stukje zonder chocolade en was echt gewoon een meergranenbrood (had mama ook al gezecht, had het ooit eens op resstaurant gekregen en direct gevraagd waar ze die bakmix gehaald hadden).
En dan de stukjes met chocolade zijn mooi zoet.
Ik heb bij aveve chocoladedruppels gekocht waar op de verpakking stond voor warme bereidingen. Ik heb het net iets te vroeg gesneden want de stukjes chocolade waren nog beetje zacht en mijn snijmachine zag er lief uit nadien ;)
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #27 Gepost op: juni 20, 2012, 12:35:41 »
Astrid, gisteren heb ik de witte no-risk gebruikt en is zeer goed gelukt. Basisrecept is met melk, maar staat dat je het ook door water kan vervangen. Heb er wel maar half zoveel zout ingedaan als er op stond, maar is kwestie van smaak denkik. Doe dat ook bij de schar-B
Groetjes uit BelgiŽ

toos

• Full Member
  • Place Personal Text Here
« Reactie #28 Gepost op: juni 20, 2012, 13:28:02 »
De melen van Soezie hadden ze eerst hier bij de Boerenbond maar die zijn hier uit het asortiement gehaald omdat er te weinig vraag naar was en bij mij lukte die ook altijd goed en was nog best lekker(smaken verschillen)vond ik zo maar ik koop het nogwel eens als ik weer in Belgie kom wij wonen maar 20 km van de grens dus dat is het probleem niet
Groetjes