Auteur Topic: broodmixen  (gelezen 7462 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
broodmixen
« Gepost op: mei 28, 2012, 19:10:23 »
haj,

onze dochters eten lactose, ei en glutenvrij...... nu bak ik vrij vaak schar brood gewoon volgens de verpakking.... maar nu eens mijn vraag ( we willen wel eens iets anders testen ) welke broodmixen ( en dan vooral de recepten ) zijn geschikt voor mijn dochters EN in de oven??

qua ingrediŽnten mogen ze haast alle mixen wel hebben, maar dan is er in de bereiding steevast iets wat ze weer niet mogen....  :(
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

Bren

• Gold Member
    • basket white star
Re:broodmixen
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2012, 16:34:24 »
Ik zal vanavond of morgen eens ons gewoon brood in de oven bakken en resultaat bekijken. Normaal altijd in BBM. Is zonder ei, normaal gebruik ik vloeibare boter maar als die op is ook wel eens olijfolie en is ook goed dan.
Als ik het tegen donderdag nog niet gedaan heb, trek je maar eens aan mijn oren want ben nogal vergeetachtig ;-)
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

Angela76

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2012, 20:15:25 »
de mixen van conzensa? of zit daar ei in? ze zijn wel lactose vrij. Wacht ik spiek even.

Ja ik heb hier conzensa wit en meergranen. Ze kunnen allebei. Dan zal de bruine variant ook mogen denk ik. 1kg pakken bij jumbo. In nijverdal 5 kg zakken bij scala.

Ik voeg nooit melk en ei aan mijn brood toe. Dus als je de aanwijzing op de verpakking volgt dan zijn ze geschikt voor je meisjes.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2012, 22:25:05 »
dank jullie wel!!!

ja ik zoek een keer iets anders dan "normaal" eigenlijk.... daarbij ik persoonlijk vind dat je bij de mixen van schar zulke stroeve tanden krijgt... een beetje het mondgevoel van "is dit nog wel goed?"

Annikka

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2012, 08:06:34 »
dank jullie wel!!!

ja ik zoek een keer iets anders dan "normaal" eigenlijk.... daarbij ik persoonlijk vind dat je bij de mixen van schar zulke stroeve tanden krijgt... een beetje het mondgevoel van "is dit nog wel goed?"

Dat komt van al dat zetmeel. Voor mij is glutenvrij brood meestal te stoppend en ik eet het nog maar zelden.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tineke de groot

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2012, 10:16:16 »
Ik bak nu vaak vezelbroodmix van Finax, is melkvrij, dus ook lactosevrij, wel een heel donker maar erg lekker brood
Succe

Renate48

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2012, 10:30:08 »
Ik bak nu vaak vezelbroodmix van Finax, is melkvrij, dus ook lactosevrij, wel een heel donker maar erg lekker brood
Succe

Heb het nu niet in huis maar ik vraag me af of het twz is.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2012, 11:09:51 »

Heb het nu niet in huis maar ik vraag me af of het twz is.

Helaas zit hier tarwezetmeel in.
http://www.glutenvrijemarkt.com/product_info.php?products_id=1153
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2012, 11:27:15 »
 :( jammer!! vanmiddag nog maar 3 schar broden bakken en rustig verder zoeken en.kijken wanneer ik in nijverdal ben bij scala;-)

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2012, 12:40:01 »
bij mijn mix zit er blijkbaar melkpoeder in. Zal je dus ook niet kunnen helpen jammergenoeg.

even gezocht: mama is zeer te spreken over de meergranen van aveve en deze is tarwe, lactose, melkeiwit en ei-vrij http://www.avevewinkels.be/nl/thuisbakken/brood-bakken/glutenvrij
Ga zelf binnenkort eens achter de witte variant daarvan, maar heb deze winkel niet in onze buurt
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2012, 12:40:54 »
en is het recept daarvan ook vrij van ....  :?

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2012, 12:43:07 »
denk het wel: http://www.dibro.be/BENL/Recepten/NoRiskWit/tabid/8307/language/nl-BE/Default.aspx
Staat een sterretje bij voor lactosevrij bij de recepten en de meergranen is zonder melk.

Groetjes uit BelgiŽ

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2012, 12:50:03 »
toch eens kijken bij de scala of ze er ook kleine zakjes verkopen :-) ... t is het proberen waard :-) ....

staan er al 2 op mijn lijstje nu~!!!

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2012, 12:55:21 »
denk het wel: http://www.dibro.be/BENL/Recepten/NoRiskWit/tabid/8307/language/nl-BE/Default.aspx
Staat een sterretje bij voor lactosevrij bij de recepten en de meergranen is zonder melk.

Ik gebruik sinds enige tijd 'no-risk' van AVEVE en ben er heel tevreden over.  Ik neem het witte en voeg er zelf granen en zaden toe naar wens.  Gezien ik heel gevoelig ben beperk ik liefst te grote risico's.  De bruine mix probeerde ik, maar vind het niet zo lekker. ;-)
Dit brood is m.i. het beste/lekkerste in zijn soort en lijkt heel hard op normaal brood en ik doe er nooit melk of ei in :-)

Het is tevens een mix die zich gemakkelijk laat combineren om te variŽren.  Ik bakte sandwiches, chocoladebroodjes, meng met teffmeel, boekweitmeel,...
Voor de sandwiches nam ik amandelmelk en amandelpasta als ei- en melkvervanger.
Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2012, 12:59:58 »
volgende keer ik om diepvries dingen voor Marek ga, toch eens meebrengen. Daar in de buurt is er een winkel die ze verkoopt.

iveeke, staan die receptjes van sandwich enzo in het receptenarchief?
Groetjes uit BelgiŽ