Auteur Topic: Wat denken jullie coeliakie? ( kindje van 22 maanden)  (gelezen 1148 keer)

hariboog

• Newbie
  • *
Wat denken jullie coeliakie? ( kindje van 22 maanden)
« Gepost op: augustus 23, 2012, 22:47:37 »
Hallo allemaal,

Mijn jongste dochter Benthe heeft al vanaf haar geboorte hevig gereageerd op voedsel. Om een lang verhaal wat korter te maken is er koemelallergie geconstateerd ( welke inmiddels over is) en dachten ze aan voedselallergie. Coeliakie was met 7 maanden uitgesloten. Maar het rare is dat ze haar toen geprikt hadden hiervoor, toen ze al zeker vier weken geen vast voedsel ( brood ed) gegeten had, bovendien spuugde ze veel en at ze heel weinig in die tijd.

Een hele poos lang ging het beter met haar ( ze at geen glutenproducten) tot er een tarweprovocatie gedaan werd. Eerder reageerde ze met koorts. Direct toen ze haar eerste hapje kreeg, veranderde haar gedrag en naar mate de dag vorderde, zag ik een wit, moe, hangerig kind. Dit is geen allergische reactie en dus moest ik met brood e.d beginnen.
Nu weer is het een heel hangerig, moe meisje, wit, chagerijnig en heeft een ongelofelijke opgezette buik, soms zo erg dat haar navel uitpuilt. Ze heeft of heel veel stinkende ontlasing of juist last van obstipatie en huilt erg veel en zegt veel auw...

Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik glutenvrije producten aangeboden, ik had al vrij snel mijn eigen enthousiaste kleine meisje terug. Maar omdat je officieel niet zelf mag dokteren, ben ik weer teruggegaan naar normaal voedsel en dat vind ik vreselijk omdat ik weet hoe ze reageert.
Ze heeft idd weer alle klachten zoals hierboven beschreven en slaapt ook nu niet meer door s  nachts, gilt en huilt dan en is ook weer koortserig. ( dat is ze ook heel vaak, zeker 1 keer in de week)

Wat denken jullie? Zou het coeliakie kunnen zijn?

Over twee weken moet ik weer naar het ziekenhuis en wil eigenlijk eisen dat ze nog eens goed naar haar kijken, want zo kan het niet.

Benthe is nu bijna twee jaar en is 77 cm lang en net 10 kg. Niet echt groot en zwaar maar zeker niet te.

Groetjes van een mama die het even niet meer weet

petraw

• Gold Member
Re:Wat denken jullie coeliakie? ( kindje van 22 maanden)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2012, 23:45:18 »
Welkom op het forum, Hariboog!
Als ik je verhaal zo lees, dan zou het me niet verbazen als je dochter Benthe coeliakie zou hebben. De artsen in het ziekenhuis zouden zeker nog een keer goed naar moeten kijken, opnieuw bloedonderzoek zou al een begin van duidelijkheid kunnen geven.
Sterkte en succes!