Auteur Topic: hypo actieve schild klier en koemlk en glutene allergeen  (gelezen 2392 keer)

nel411

• Newbie
  • *
hypo actieve schild klier en koemlk en glutene allergeen
« Gepost op: mei 17, 2012, 13:16:04 »
hallo sind afgelopen woensdag heb ik naast de divers ziektes ook gluten er bij gekregen. :(
ben mijn hele leven al zwaar lijvig en heb hier door hogebloed druk gehad en lactose intolerantie en nu ook de ziekte van graves is een hieper functie van schildklier. :( dit heb ik nu al 3 jaar inmiddels. en redelijk stabiel.
en nu sinds woensdag ook gluten vrij. :oo: want af vallen deed ik niet. en aan komen eigelijk ook niet. :oo:
maar had wel veel klachten van mijn lever en darmen. en soms ook mijn maag. :duimlaag:

ben in middels aan het bakken met lupinemeel. maar als je het deeg klaar maakt lijkt het wel gewone cake meel zo vloeibaar wordt dit.
heb het brood inmiddels gebakken maar het brood is super klein te noemen.
en ook niet echt gaar.
jaren geleden heeft mijn man ook share gebruikt en dat ging toen wel goed was ook echt kneedbaar deeg. dit niet wat kunnen we hier mee doen.
meer bloem gebruiken
of hoort dit zo. wie weet er raad mee.

Jelly

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:hypo actieve schild klier en koemlk en glutene allergeen
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2012, 14:23:18 »
Mijn deeg is ook vrij slap. Maar deze week heb ik voor het eerst een brood gebakken die goed rees en helemaal ook niet inzakte.  Zie het bericht van de wonderpan.
Dat is ook de reden dat ik mijn bbm weg heb gedaan. Voorheen bakte ik altijd 2 broden in de rumtopf, dat ging ook heel goed.
Ik bak voornamelijk met 2 soorten teffmeel, licht en donker doorelkaar.
In de wonderpan bakte ik glutenvrij/lactose vrij bruin met teff.
jelly

Bren

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • basket white star
Re:hypo actieve schild klier en koemlk en glutene allergeen
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2012, 09:36:10 »
mijn deeg is ook heel slap en plakkerig, maar word wel altijd een heel mooi brood. Zowel in oven als in BBM.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ