Auteur Topic: hamburgerrecept.  (gelezen 1693 keer)

lizet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
hamburgerrecept.
« Gepost op: april 23, 2012, 16:32:43 »
Ben geen fan van half-om-half gehakt, maar voor de hamburgers gebruik ik het wel, dan zijn ze niet zo droog.

500 half-om-half gehakt, 1 grote rode ui, 2 eidooiers, paneermeel (niet teveel. Begin met een beetje er kan altijd nog wat bij), 1/2 tl chilipoeder, 1 tl Dijonmosterd, 2 tl grove mosterd, 1tl oregano en een 1/2 tl komijnpoeder.

Rode ui, mosterd, eidooiers, kruiden in de keukenmachine doen en tot moes malane. Door gehakt gooien, daarbij zout en paneermeel toevoegen. Kneden maar. Af en toe even proeven en naar smaak nog wat kruiden en/of zout toevoegen. Burgers draaien, mijn gehakt is vrij "nat". Ik gooi er gelijk 2 in de vriezer, die bak ik later in de week, de rest gaat de pan in. Erbij gebakken uiringen, plakkies tomaat en wat sla, zelf gemaakt cocktail of knoflooksausje en eten maar!

Soez, wil jij m erin zetten? Volgens mij kan ik dat niet.
Alvast bedankt

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:hamburgerrecept.
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2012, 19:57:22 »
 :o  Waarom zou jij dat niet kunnen  :?
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2012, 20:39:00 »
Lizet kan de inhoudsopgave niet bijwerken en ik wel. Tenminste, ik neem aan dat ze dat bedoelt. :lol:
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

lizet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: april 24, 2012, 09:44:20 »
KLopt, Soez. Bedankt voor het plaatsen.