Geef de moed niet op! Ik heb ook heel wat gummibroodjes weggegooid. Maar ik bak nu mijn brood volgens het recept van Lieske van het forum en dat gaat hartstikke goed. Ik gebruik Schar B en bak het in het meest knullige campingoventje met onder en bovenwarmte en ik krijg lekkere broden. Mijn 2 kinderen van 3 en 5 zijn kritisch publiek en dit vinden zij tot nu toe het lekkerste brood.
500 Gr. Schar B
10 Gr. Droge gist
10 Gr. Fiberhusk
7 Gr. Zout
50 Gr. Vloeibare boter
400 ml bubbelwater (Spa Marie Henriëtte), even handwarm maken in de magnetron
150 ml magere yoghurt
Alle droge ingrediënten goed mengen, boter erbij, dan de yoghurt en dan pas het water en dat goed mixen voor 5 min. De boel in een ingevet blik storten, de bovenkant met een natte lepel glad maken, ingevet huishoudfolie erover (krijg je niet zo'n vieze theedoek

) dan de theedoek er omheen en dat laten rijzen tot het boven het blik uitkomt. Folie eraf halen. Daarna voor 35 min in de oven. Meestal zet ik de laatste 10 min alleen de onderwarmte aan.
Als de baktijd voorbij is even laten afkoelen, uit het blik halen en in een schone theedoek wikkelen. Op een rooster plaatsen en een plastic zak eroverheen doen zodat het vocht binnenblijft en je brood niet uitdroogt.
Het brood vult goed!