Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 19, 2013, 03:23:54
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Glutenvrij kopen, koken/bakken en eten
| | |-+  Glutenvrij broodje bij de Hema
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 16 Omlaag Print
Auteur Topic: Glutenvrij broodje bij de Hema  (gelezen 7619 keer)
nynke79
Gold Member
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: april 19, 2012, 08:23:37 »

Ik heb hem zojuist van de 403e stem voorzien  duim omhoog

Glutenvrij sinds september 2010, categorie 'extreem gevoelig'.
Bren
Gold Member

« Antwoord #16 Gepost op: april 19, 2012, 08:28:30 »

ook gestemd

Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit België
melto
Full Member

« Antwoord #17 Gepost op: april 19, 2012, 08:55:15 »

heb ook gestemd en om me heen ook mensen gevraagd te stemmen

dochter coeliakie sinds kort dus ben aan het rondkijken en sta open voor tips
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #18 Gepost op: april 19, 2012, 10:06:43 »

Ik wil niet zeuren maar ik vrees dat T. daar nooit een glutenvrij broodje zal gaan eten.
Het risico op besmetting bij zo'n HEMA vind ik nogal groot.

Ik heb wel gestemd hoor maar ik speel maar even advocaat van de duivel.

Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
Renate48
Gold Member

« Antwoord #19 Gepost op: april 19, 2012, 10:35:49 »

ik ook net.

Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose
en nu na 2 1/2 jaar dieet nog Marsh 2 en dat valt zwaar tegen
Lirio
Gold Member

« Antwoord #20 Gepost op: april 19, 2012, 10:51:02 »

Ik wil niet zeuren maar ik vrees dat T. daar nooit een glutenvrij broodje zal gaan eten.
Het risico op besmetting bij zo'n HEMA vind ik nogal groot.

Ik heb wel gestemd hoor maar ik speel maar even advocaat van de duivel.
Je bent me eigenlijk net voor. Want ik heb dezelfde gedachte.
Hoewel ik wel laatst bij bagels en beans een gv bagel heb gegeten en dat goed is gegaan. Daar was ik ook huiverig over.
Maar daar hebben ze ook een protocol erbij.
Dat vind ik toch wat anders dan dat ze zo achter de balie een gv broodje voor me gaan smeren.

Bakkerbart, hoe kijk jij hier tegenaan? Stel er zouden bij jullie in de winkel glutenvrije broodjes komen die je met beleg naar keuze kunt bestellen.

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"
Bren
Gold Member

« Antwoord #21 Gepost op: april 19, 2012, 11:03:45 »

hangt er van af hoe het protocol is in de winkel hé.
Als ze het uit aparte afgesloten bak nemen en op bord/plank weg van de rest snijden en dan beleggen met iets dat uit een nieuwe pak komt is er geen probleem.
Als ze het tussen de rest beleggen en dingen nemen uit toonbank waar de andere broodjes boven gehangen hebben, zal het niet lukken.

Als ze echt GV willen aanbieden zullen ze protocol goed moeten opstellen en uitleggen aan hun personeel. Is ook de enige manier op het product te laten slagen, anders wil niemand het eten en is het weggegooide moeite.

Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit België
mama
Newbie
*

« Antwoord #22 Gepost op: april 19, 2012, 11:52:29 »

stem 519 staat er ook op. de rest van de broodjes mogen blij zijn als ze een paar stemmen hebben. mag het gezondste broodje winnen, de glutenvrije !!!
Zeeuwse Mama
Full Member

« Antwoord #23 Gepost op: april 19, 2012, 14:42:16 »

Gaat goed, je staat volgens mij al in de top 10!!!
 lachen

Mama van 2 jongens.
De oudste van 3 jaar heeft coeliakie en is sinds juli 2011 glutenvrij.
Adreg50
Gold Member

Lachen is gezond

« Antwoord #24 Gepost op: april 19, 2012, 15:16:26 »

stem 519 staat er ook op. de rest van de broodjes mogen blij zijn als ze een paar stemmen hebben. mag het gezondste broodje winnen, de glutenvrije !!!

precies er liggen al 6 glutenvrije broodjes op de plank, ik stem op allemaal. duim omhoog

Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.
glutenvrije mama
Full Member

« Antwoord #25 Gepost op: april 19, 2012, 18:34:15 »

in mijn blog heb ik inderdaad ook geschreven dat het mij niet echt om dit specifieke broodje gaat. Het gaat mij om de bewustwording van het gv dieet. Het is dit weekend Coeliakie dag!

Het is mijn droom dat je bij de Hema een glutenvrij, voorverpakt broodje koopt dat je in de lunchcorner zelf belegt. Zie glutenvrijemama.blogspot.com 

Mijn zoon (oktober 2005) heeft coeliakie, mijn moeder trouwens ook. Bij zoon diagnose en gv dieet sinds februari 2008, moeder diagnose en dieet vanaf 2009.
Ik schrijf een weblog: glutenvrijemama.blogspot.com
ElseN
Sr. Member

« Antwoord #26 Gepost op: april 19, 2012, 18:47:50 »

Ik heb ook gestemd! Ik ga er vanuit dat er met het verkopen van gv broodjes ook een streng protocol zal moeten zijn. Zelf zou ik zo'n kant en klaar belegd broodje niet snel kopen, omdat ik het meeste beleg niet mag hebben....
tine
Gold Member

Nulglutendieet

« Antwoord #27 Gepost op: april 19, 2012, 21:37:02 »

Ik wil het graag apart verpakt, zoals de glutenvrije chocoladebollen van de Vlaaienbakker. Maar ik wil het ook opgewarmd (zoals bij Bagels en Beans dat ging goed bij mij, o, wonder.) Ik denk dat het praktischer zou zijn als de HEMA in het restaurant glutenvrije taart ging verkopen.... hoeft niet opgewarmd... hoewel, warme appeltaart... duim omhoog hopelijk worden ze wakker bij de hema.

En met de nieuwe wetgeving eind 2014 moet de hema toch overal de ingredienten bij zetten. Kunnen ze meteen nadenken over glutenvrij!

Even off-topic: in Amerika worden nu al meer glutenvrije producten verkocht dan er coeliakiepatienten zijn. Dat zal vast wel hierheen waaien. In Amerika willen mensen geen TARWE meer eten. Dat komt door het boek van een cardioloog dr. William Davis met de titel "Wheat Belly" die staat bovenaan de bestsellerslist, er is ook een blog van www.wheatbellyblog.com. Hij kwam van zijn diabetes af door geen tarwe meer te eten en adviseert dat nu aan al zijn patienten. Goed tegen overgewicht en hoge bloedsuiker, reuma, en tal van andere klachten. De tarwe-industrie is zich rot geschrokken en begint een tegenoffensief door "whole grain' te promoten. Voor het eerst in de geschiedenenis is de omzet van tarwe met 4% gedaald, dat lijkt niet zoveel, maar is een enorme hoeveelheid op zo'n groot land. De glutenvrije markt in Amerika spint er garen bij: jaarlijks stijgt de omzet met 15%. Pikant detail is dat de cardioloog glutenvrije producten helemaal niet aanraadt, die zijn net zo verraderlijk als tarwe, meent hij. Maar met zijn toegestane producten kom je niet zo ver: amandelmeel, kastanjemeel, lijnzaad, kokos...

Tom (13) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten, door besmetting, door MDG (maltodextrine, dextrose en glucose van tarwe) en door additieven. Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.
Zeeuwse Mama
Full Member

« Antwoord #28 Gepost op: april 19, 2012, 21:43:32 »

Ik vind het een geweldig idee, zo'n verpakt broodje!

Mama van 2 jongens.
De oudste van 3 jaar heeft coeliakie en is sinds juli 2011 glutenvrij.
Adreg50
Gold Member

Lachen is gezond

« Antwoord #29 Gepost op: april 20, 2012, 08:57:56 »

in mijn blog heb ik inderdaad ook geschreven dat het mij niet echt om dit specifieke broodje gaat. Het gaat mij om de bewustwording van het gv dieet. Het is dit weekend Coeliakie dag!

Het is mijn droom dat je bij de Hema een glutenvrij, voorverpakt broodje koopt dat je in de lunchcorner zelf belegt. Zie glutenvrijemama.blogspot.com 
Ik heb het gelezen, heb je overal neergezet, en aangemeld, hoe meer mensen het lezen en stemmen des te beter, niets is sneller dan Internet  :duimop:je staat ook al op de site van de NCV ;-)

Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 16 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte