Auteur Topic: Producten van Lee's  (gelezen 1179 keer)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Producten van Lee's
« Gepost op: april 16, 2012, 11:26:59 »
Naar aanleiding van een opmerking over gv kiploempia's van Lee's in het topic Chips van de Lidl heb ik eens geinformeerd bij Lee's welke producten gluten- en tarwevrij zijn.

Hun antwoord:

Uw tweede vraag was welke producten glutenvrij en tarwevrij zijn. Helaas zijn bijna al onze producten gemaakt van tarwe. Alleen Lo mai kai (kleefrijst pakketje) bevat geen tarwe.

Ook Sin Chok kuen bevat van zichzelf geen tarwe ,maar toch wil ik dit product nog niet met alle zekerheid aanbieden, vanwege onderstaande reden:

Wij nemen allergenen in onze producten namelijk erg serieus. Vandaar dat wij een onderzoek zijn gestart naar mogelijke allergenen in onze producten, omdat dit product in dezelfde ruimte wordt geproduceerd als producten die wel tarwe bevatten. Ondanks dat het risico erg klein is (vanwege onze strikte processen tijdens het produceren) willen wij er ook zeker van zijn dat de allergenen niet via andere wegen onze andere producten kan gaan bereiken.

We voelen ons zeer bezwaard dat wij momenteel niet veel dim sum producten aan u kunnen aanbieden. Hiervoor onze welgemeende excuses. Wel zullen wij uw bericht als feedback gebruiken om in de toekomst ook Dim Sum te kunnen aanbieden die perfect kan aansluiten aan de eetgewoonten van onze consumenten.

Mijn eerste vraag was overigens waar ik het spul hier kopen kon maar dat vind ik nu niet zo interessant meer. Ik maak de kiploempia's maar weer gewoon zelf dan is er geen kans op besmetting.  :lol:

Die Sin Chok Kuen staan overigens ook hier: (onderste rij, 1e product)
http://www.leesinternational.nl/verpakkingen.html
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Adreg50

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Lachen is gezond
Re:Producten van Lee's
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2012, 12:22:49 »
Fijn dat je het gevraagd hebt, hoef ik ze ook niet te laten bestellen, wel jammer van de loempia's :(
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.