Waar heb je gegeten? Ik woon er vrij dichtbij en wil ook wel eens in Valkenburg uit eten

De eerste avond aten we bij Grand Café Tres Luxx, gevonden via Livaad. Sjiek, en lekker! Het broodje vooral was volledig glutenvrij: Ook mijn man moest glutenvrij mee eten

.
Daarna kregen we een tussendoortje, speciaal gemaakte toostjes van het glutenvrije brood. Ik had als hoofdgerecht lam, niet met de normaal bijgeleverde tijmsaus, maar met een rode wijnsaus. Toen hadden we geen ruimte meer voor het toetje, dus dat werd koffie met.
De tweede avond stapten we op goed geluk Brasserie Komma binnen. We waren vroeg en konden daarom uitgebreid met de kok/eigenaar spreken. Hij wilde graag een glutenvrije maaltijd voor mij maken, maar moest hier en daar wel even geholpen worden. Maar met dat kleine beetje hulp, kreeg ik een heerlijke maaltijd! En een heel gezellig tentje, de eigenaar komt uit Groningen, uit het dorp naast het dorp van mijn oma.
Nu heb ik hem de horeca-richtlijnen van NCV gestuurd, zodat hij de volgende keer (nog) beter voorbereid is.