Auteur Topic: "onzichtbare" gluten  (gelezen 4910 keer)

fish

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:"onzichtbare" gluten
« Reactie #15 Gepost op: april 10, 2012, 22:45:06 »

Binnenkort zijn beide zoontjes jarig, om het relaxed te houden wordt het een glutenvrije verjaardag  :ja: :ja: :ja:
Dat moet je zeker doen, dan wordt het voor je kleintje veilig en voor jou een stuk leuker.
Ik moet zeggen, op feestjes en bijeenkomsten bij mij thuis komt er ook geen gluut in huis, iedereen krijgt glutenvrij en dat is nog nooit een punt geweest, op mijn eigen verjaardag wil ik al helemaal niet moeten opletten op rondvliegende gluten, dat moet ik al op alle andere bijeenkomsten dus .......... en dan met zo'n hummeltje, dat moet toch iedereen snappen.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: april 13, 2012, 11:12:06 »
alleen desinfecteren met handgel is dus ook niet Voldoende!!!!

Hier is het andersom. Ik eet gv en mijn kinderen niet. Ik hielp ze met eten altijd met een vork. Ik heb nu nog als we iets eten wat ik niet mag en ik help de jongste een extra bestek op tafel voor haar eten. Ze is 2 en haar hele bestek eet mee.  ;) Ik eet gewoon bij de rest aan tafel. De kinderen weten heel goed dat mijn eten niet aangeraakt mag. Ook niet per ongeluk. (bewaak ik als een rotweiler. (W)af, (w)af!  :roll:) En dat gaat super goed. Te zien aan mijn antistoffen.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #17 Gepost op: april 13, 2012, 12:15:35 »
Ik heb ook het omgekeerde probleem. En helaas (en heel normaal  ;)): mijn dochter van net 1 weet nog niet dat ze mijn brood niet mag aanraken. Soms moet ik het dan ook weggooien... Want zelfs de vogels eten het niet  :D!

Maar ondertussen heb ik ook mijn weg hierin gevonden:
Als mijn man ook thuis is, smeert hij als het brood met gluten.
Als hij niet thuis is, smeer ik boterhammen voor we aan tafel gaan: Eerst mijn brood, daarna voor de meisjes. Dan was ik mijn handen heel goed en gaan we aan tafel. Als 1 van hen hulp nodig heeft, hanteer ik het systeem van 1 schone hand, 1 vieze hand. En soms gebruik ik bestek voor mijn eigen brood.
Jongste heeft een schort van de Ikea aan, dat ook haar kleren beschermt. En ze mogen pas van tafel als handen en gezicht met een nat doekje zijn schoon gemaakt.
Tjonge, wat kinkt dat omslachtig. En het gaat ondertussen zo automatisch!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl