Auteur Topic: Info voor de supergevoeligen deel 2  (gelezen 31003 keer)

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Info voor de supergevoeligen deel 2
« Reactie #45 Gepost op: maart 13, 2012, 18:58:40 »
Ja ik zelf ook. Ik reageer op iets(weet niet wat) en dus moet ik wel wachten totdat ik me beter voel. Als je het voor mij lukt kan je het dan laten weten?

Ik heb dit nog gehoord dus daar kan je ook rekening mee houden

Het externe lab hanteert een norm van 5 mg/Kg. Volgorde is (behalve als het echt niet anders kan) zodanig dat de chocolade met allergenen als laatste wordt gedraaid. Daarna is er dan tijd om schoon te maken en te spoelen, voordat met een nieuwe productierun begonnen wordt. De chocolade waar we extra aandacht aan schoonmaak besteden, is de soort melk/wit omdat de wit in dezelfde hopper (voorraadbak met roerwerk boven afvulmachine) gedraaid wordt. Alle andere soorten op basis van melk en puur chocolade worden vanuit andere hoppers gedraaid, dus daarbij is het risico op kruisbesmetting dan ook kleiner.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #46 Gepost op: maart 16, 2012, 07:39:03 »
Ik heb net antwoord gekregen van Kraft over Toblerone, en adit gaat ove alle producten dus ook de Cote d'or en weet ik wat nog meer

it has been a long standing policy for all Kraft and Nabisco products to list ingredients that contain gluten on the ingredient statement. For labeling purposes, Kraft includes Wheat, Barley, Oats or Rye as sources of gluten. Our packages identify gluten by listing these common sources. Other grains that contain gluten are: Triticale, Spelt, Kamut, Mir or Farina, and if these grains are included in our products, they will also be labeled.

However you should know that we do not guarantee that our products are gluten-free because we sometimes purchase flavoring, color or spice ingredients from suppliers who do not list every possible source of gluten beyond what is required by law.

For Kraft-branded products that contain vinegar, information from our vinegar suppliers assures us that the vinegar we use in our products is gluten free. All vinegar is distilled and through the distilling process protein gluten is removed.

Ik denk dan toch dat ik maar weh blijf van kraft want droste doet er meer aan en één keer begluut is voor mij al een keer te veel

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #47 Gepost op: maart 16, 2012, 13:54:45 »
Nog even over azijn: omdat gewone azijn sporen van gluten kan bevatten (volgens info van DINC), gebruik ik wijnazijn of balsamico-azijn.

Maar ik neem niet aan dat er azijn in chocola komt?  :?
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #48 Gepost op: maart 16, 2012, 13:56:20 »
Alle andere soorten op basis van melk en puur chocolade worden vanuit andere hoppers gedraaid, dus daarbij is het risico op kruisbesmetting dan ook kleiner. [/i]

Dan ga ik eerst de melk maar eens testen. ;)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #49 Gepost op: maart 16, 2012, 14:19:50 »
Nog even over azijn: omdat gewone azijn sporen van gluten kan bevatten (volgens info van DINC), gebruik ik wijnazijn of balsamico-azijn.

Maar ik neem niet aan dat er azijn in chocola komt?  :?

Nee ik vond dat ook een beetje raar. verder zijden ze dat als ik verder vragen had moest ik het aan mijn diëtist vragen :roll:

Ik heb vandaag alle cote d'or(nieuwe) terug kunnen brengen en ik denk dan toch dat ik maar bij droste blijf dan
tine, heeft  azijn van rietsuiker dan ook gluten?of sporen..enz? :?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #50 Gepost op: maart 16, 2012, 20:13:15 »
Azijn van rietsuiker? Het moet niet gekker worden, ach, ik kijk nergens meer vreemd van op  :z. Rietsuiker is niet een schoon product, weet ik uit mails van Natasja, ik heb er zelf weinig ervaring mee.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #51 Gepost op: maart 18, 2012, 08:09:59 »
Wat ik er over heb gevonden zegt nee, maar wat is jullie ervaring, kan je begluut worden van prikken(vitamine B, Ijzer, D...)?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #52 Gepost op: maart 19, 2012, 11:33:41 »
Dat weet ik niet.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #53 Gepost op: maart 22, 2012, 15:13:41 »
welke tandpasta is goed?
zijn de gewone albert heijn rijstwafels(blauw pakje, conder zout) met een glutenvrij logo glutenvrij?

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #54 Gepost op: maart 22, 2012, 15:26:12 »
nog een vraagje :D
ik heb gelezen dat parodontax goed is, de gewone?
en vitaminepillen? zijn de hema vitamine pilletjes goed? en zijn er glutenvrij vitamine c pilletjes en ijzer?

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #55 Gepost op: april 14, 2012, 16:32:32 »
iemand ervaring met lidl chocolade van fin carre?

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #56 Gepost op: april 14, 2012, 20:38:40 »
nog een vraagje :D
ik heb gelezen dat parodontax goed is, de gewone?

deze is zeer goed maar heeft geen lekkere muntsmaak zoasl meesten gewoon zijn. Smaakt erg zout, maar je tanden zijn nadien wel goed gepoetst. Merk je vooral als je na paar maand terug een andere gebruikt.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit België

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #57 Gepost op: april 14, 2012, 21:55:00 »
deze is zeer goed maar heeft geen lekkere muntsmaak zoasl meesten gewoon zijn. Smaakt erg zout, maar je tanden zijn nadien wel goed gepoetst. Merk je vooral als je na paar maand terug een andere gebruikt.

Goed om te weten dat het goed poetst, ik heb hem nu voor een week en de smaak is wel iets om aan te wennen :P

petraw

• Gold Member
« Reactie #58 Gepost op: april 14, 2012, 22:22:53 »
Er komt bij Paradontax de herinnering bij mij boven dat ik zo'n 25 jaar geleden bij een vriendin ging logeren waarvan ik deze tandpasta een keer mocht gebruiken. Ik weet nog dat zij vreselijk gelachen heeft om mijn eerste reactie op de sterke smaak ervan!  :D

Kees Jan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #59 Gepost op: december 13, 2012, 23:24:38 »
foutje