Auteur Topic: Naar de huisarts met zoon  (gelezen 1210 keer)

@nnelies

• Jr. Member
  • **
Naar de huisarts met zoon
« Gepost op: februari 21, 2012, 11:16:32 »
Mijn zoon (nu bijna 18) is als baby een zorgenkindje geweest. Eczeem, spugen, vel over been.
En nu is hij ondertussen een flinke vent van 1.80 meter en (schrik niet) 56 kilo.
De laatste dagen klaagde hij over duizeligheid. En omdat zijn bloeddruk wel vaker te laag is maakte ik even een afspraak bij de huisarts om te laten meten.

En ja hoor: een andere arts dan onze vertrouwde arts. Bloeddruk inderdaad laag. En ze vond zoon inderdaad wel mager. Op mijn vraag of er een verband kon zitten tussen de voedingstoestand en de bloeddruk antwoordde ze ontkennend. De duizeligheid zou veroorzaakt worden door zijn middenoor...
Er kwamen wel prompt heel wat vragen naar zijn welbevinden thuis, op school en vriendschappen.

Ik heb er toch een bloedtest uit weten te slepen. Met de nadruk op het kijken naar een lactose-intolerantie (dat heeft m als baby parten gespeeld) Ún naar coeliakie.
Maar ik heb niet het idee dat ik erg serieus genomen werd...
(En van dat laatste word ik altijd een beetje narrig. Mijn eigen huisarts weet dat. Deze (nog) niet)

Overigens wil zoonlief niet getest worden op coeliakie, "want ik heb geen zin in dat dieet".
Maar goed: hij is nog geen 18  :D
Coeliakie geconstateerd in 2012

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:Naar de huisarts met zoon
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2012, 11:21:26 »
Mijn zoon (nu bijna 18) is als baby een zorgenkindje geweest. Eczeem, spugen, vel over been.
En nu is hij ondertussen een flinke vent van 1.80 meter en (schrik niet) 56 kilo.
De laatste dagen klaagde hij over duizeligheid. En omdat zijn bloeddruk wel vaker te laag is maakte ik even een afspraak bij de huisarts om te laten meten.

En ja hoor: een andere arts dan onze vertrouwde arts. Bloeddruk inderdaad laag. En ze vond zoon inderdaad wel mager. Op mijn vraag of er een verband kon zitten tussen de voedingstoestand en de bloeddruk antwoordde ze ontkennend. De duizeligheid zou veroorzaakt worden door zijn middenoor...
Er kwamen wel prompt heel wat vragen naar zijn welbevinden thuis, op school en vriendschappen.

Ik heb er toch een bloedtest uit weten te slepen. Met de nadruk op het kijken naar een lactose-intolerantie (dat heeft m als baby parten gespeeld) Ún naar coeliakie.
Maar ik heb niet het idee dat ik erg serieus genomen werd...
(En van dat laatste word ik altijd een beetje narrig. Mijn eigen huisarts weet dat. Deze (nog) niet)

Overigens wil zoonlief niet getest worden op coeliakie, "want ik heb geen zin in dat dieet".
Maar goed: hij is nog geen 18  :D

Van dat gewicht schrik je wel ja,jammer dat hij nog niet wil.
ik zou deze huisarts mijn narrigheid wel ff duidelijk maken hoor  :<
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Bren

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • basket white star
Re:Naar de huisarts met zoon
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2012, 11:54:03 »
Ik vind het goed dat je bloedtest gevraagd hebt, want het gewicht is inderdaad wel laag.
Ookal heeft hij geen zin in het dieet, als het zo is dan moet hij wel. Hij zal dan wel merken dat hij zich snel beter voelt. Als je natuurlijk iemand van 18 kan verplichten zich aan iets te houden en zo de voordelen in te zien.

Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŰ