Auteur Topic: Belastingaangifte 2011  (gelezen 96425 keer)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:Belastingaangifte 2011
« Reactie #30 Gepost op: februari 11, 2012, 14:09:22 »
Voor julllie is dat per kind 1450 (gv icm lv) + 50 (kippeneiwitvrij) toch?
gv + lv valt onder mdl aandoeningen en kev valt onder overig voedselovergevoeligheid.
Of zou je geen verklaring krijgen dat ze gv + lv moeten eten?
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Angela76

• Gold Member
« Reactie #31 Gepost op: februari 12, 2012, 21:24:49 »
van de drempel en de logica daarvan (of het ontbreken ervan) begrijp ik ook niet veel, maar denk het niet zo zeer perse met de ziektekosten te maken heeft (die je af kunt trekken) maar het de logica van het gehele belastingsysteem, want voor alle aftrekposten zijn toch drempels??

los van de drempels ben ik het helemaal met je eens Lirio dat het maar een raar idee is dat je je eigen medicijn moet bekostigen, want een glutenvrij dieet is sec gezien niets meer en niets meer een therapie of medicijn tegen een ziekte. Als je er een pilletje voor kon slikken op dokters voorschrift, betaalde er geen cent voor, maar nu dt behandeling dieet is ipv pillen zou je het zelf moeten betalen. Een standaard vergoeding voor iedere Nederlander met een officiele diagnose zou daarom denk ik meer voor de hand liggen dan een belastingaftrek. En dan is het ook nog een ziekte waar je niets aan kunt doen dat je het hebt (bedoel het helpt niet om bijv te stoppen met roken, meer sporten, gezonder eten etc).

Nou daar zit mijn frustratie nu ook. Leuk dat ik een bestwel leuk bedragje terug krijg van de belasting. En ik moet eten dus alles vergoed is ook weer onzin. Maar het dieet is wel HET medicijn voor een gezond lichaam. Het is net of je door medisch nederland niet serieus wordt genomen.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #32 Gepost op: februari 15, 2012, 10:54:18 »
Voor julllie is dat per kind 1450 (gv icm lv) + 50 (kippeneiwitvrij) toch?
gv + lv valt onder mdl aandoeningen en kev valt onder overig voedselovergevoeligheid.
Of zou je geen verklaring krijgen dat ze gv + lv moeten eten?

1450 per kind ( die +50 ging ik niet van uit, omdat ik ergens heb gelezen dat je het duurste mag declaren... maar optellen stond er niet bij.... de verklaring heb ik al ;-) ... )

dus 2900 euro.... + verhoging specifieke zorgkosten:

Verhoging voor 2011

Bent u jonger dan 65 jaar? Dan is de verhoging 40%. Daarnaast mag het drempelinkomen over 2011 niet hoger zijn dan Ä 33.485. Hebt u het hele jaar een fiscale partner, dan gaat het om het drempelinkomen van u en uw fiscale partner samen. Is het gezamenlijke drempelinkomen hoger dan Ä 33.485? Dan mag u de verhoging niet toepassen.

dus 2900 + 1160 = 4060 euro...

maar zucht, was het maar waar dat we daar een heel jaar alle extra kosten van konden betalen MAAR ik klaag niet hoor... lig op mn knieen te wachten op de bevestigingsbrief..... hopelijk zijn ze met prinsjesdag lojaal en zit het volgend jaar ook nog in het pakket!
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2012, 14:14:51 »
wij voeren alleen de dieŽten van de meisjes in....

eigenlijk denk ik ( sorry ) dat we tonnen kunnen besparen met heel nederland als iedereen zn dieet / ziekte ook echt moet inschrijven met bewijs..... vorig jaar heb ik dezelfde declaratie gedaan en t doktersvoorschrift ligt nog net zo in huis....

ben benieuwd hoeveel foute types eens een poging wagen om iets aan te vinden en te duimen dat er niks gecontroleerd word....

trouwens ik zorg wel dat ik voor de aanvraag de "bewijzen" van de dokter e.d. in huis heb..... anders voel ik me zo zenuwachtig de hele tijd.... stom he....

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2012, 14:18:17 »
Nemen jullie wel vervoerskosten mee Sabrien en Astrid? Kan me voorstellen dat jullie flink wat kilometers maken voor de gezondheid en dan tikt dat lekker aan.

gv sinds 12 juni 2008

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #35 Gepost op: februari 15, 2012, 14:21:10 »
ja maar die krijgen we dan weer bij de zorgverzekering.... dus hoef dat in ons geval niet meer bij de belasting te declareren..... we hebben een vervoersmachtiging

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #36 Gepost op: februari 15, 2012, 14:58:20 »
Ach ja het is bijna weer zover, de belastingdienst we hebben alles nog niet binnen dus nog even wachten met de opgave. Ben wel erg benieuwd, wat we terug krijgen......
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: februari 15, 2012, 15:57:27 »
Ik moet ook nog 1 jaaropgave binnenkrijgen, maar ga denk ik wel alvast ons belastingmannetje (via de FNV gratis) bellen voor een afspraak.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #38 Gepost op: februari 15, 2012, 16:09:01 »
Ach ja het is bijna weer zover, de belastingdienst we hebben alles nog niet binnen dus nog even wachten met de opgave. Ben wel erg benieuwd, wat we terug krijgen......
Daar ben ik ook altijd heel benieuwd naar. Of dat je bij moet betalen, grrrr. Ik wacht tot de automatisch ingevulde versie klaar staat. Scheelt toch altijd weer inklopwerk.
vervoerskosten is voor ons niet van belang ziekenhuis is kortbij  ;)
Oh, jammer... Ik hou vervoerskosten minutieus bij, iedere euro die ik niet aan de fiscus hoef af te dragen is er een.
gv sinds 12 juni 2008

Lirio

• Gold Member
« Reactie #39 Gepost op: februari 15, 2012, 21:44:19 »
Als je wacht tot 1 maart hoef je het niet meer zelf in te vullen. De belastingdienst vult sinds vorig jaar alles voor je in, dus al je inkomsten en je koophuis etc.
Dan hoef je het alleen maar te checken en zelfs de aftrekposten in te vullen.
Heel makkelijk dus ik zou zeker wachten tot 1 maart.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

wallie

• Gold Member
« Reactie #40 Gepost op: februari 15, 2012, 21:47:03 »
is eigenlijk zonde van al dat werk dus

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #41 Gepost op: februari 15, 2012, 22:19:25 »
1450 per kind ( die +50 ging ik niet van uit, omdat ik ergens heb gelezen dat je het duurste mag declaren... maar optellen stond er niet bij.... de verklaring heb ik al ;-) ... )
..

Nee, je mag in dit geval allebei de dieten opvoeren omdat ze onder een apart onderdeel vallen (nl. 1 onder mdl klachten en de ander onder overig-voedselovergevoeligheid.).
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

PUKKIE

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: februari 16, 2012, 07:12:56 »
Als je wacht tot 1 maart hoef je het niet meer zelf in te vullen. De belastingdienst vult sinds vorig jaar alles voor je in, dus al je inkomsten en je koophuis etc.
Dan hoef je het alleen maar te checken en zelfs de aftrekposten in te vullen.
Heel makkelijk dus ik zou zeker wachten tot 1 maart.
Hoe zit dan dan als er grote veranderingen zijn geweest...in mijn geval van een koophuis naar een huurhuis?

Lirio

• Gold Member
« Reactie #43 Gepost op: februari 16, 2012, 08:42:02 »
Als het goed is, is dat meegenomen, voor de periode dat je nog in het koophuis woonde moet er gewoon het koophuis op staan. En voor daarna geen koophuis meer. Huurhuis geef je niet op.
Wel heel goed checken dus!
Ik ben vorig jaar van baan veranderd, dus ben erg benieuwd of dat goed voor ingevuld is.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

wallie

• Gold Member
« Reactie #44 Gepost op: februari 16, 2012, 09:50:19 »
Als het goed is, is dat meegenomen, voor de periode dat je nog in het koophuis woonde moet er gewoon het koophuis op staan. En voor daarna geen koophuis meer. Huurhuis geef je niet op.
Wel heel goed checken dus!
Ik ben vorig jaar van baan veranderd, dus ben erg benieuwd of dat goed voor ingevuld is.

mij man is 2 jaar geleden tussentijds van baan veranderd, en moesten toen verleden jaar bijna 700 euro terugbetalen  :<