Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 19, 2013, 02:37:48
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Coeliakie bij kinderen
| | |-+  Excursie naar de molen
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Excursie naar de molen  (gelezen 776 keer)
Sabrien
Gold Member
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: februari 13, 2013, 10:15:59 »

Ik had mijn zoon en dochter ook niet mee laten gaan hoor, in zo'n molen is het gewoon een en al gluten  knipoog
Al blijf ik die dilemma's wel moeilijk vinden, alleen al dat ze dan gewoon niet mee kunnen en de vraag dan waarom een molen  vraag
Heb in de zomer ook dat dilemma met mijn oudste dochter die niet tegen gras en bomen kan, tripje naar de speeltuin, kinderboerderij, picknicken... alles komt aan bod voor de zomervakantie,.... blijft lastig!  knipoog

Coeliakie vastgesteld 02-2008. Bij zoontje Darion is op 24-09-2010 coeliakie [ Marsh 3a ] vastgesteld. Dochtertje Araya 03-08-2012 coeliakie [ marsh 2 ] vastgesteld.  Bij Danae is in mei 2012 koemelkallergie en kippeneiwit overgevoeligheid vast gesteld.
Angela76
Gold Member

« Antwoord #16 Gepost op: februari 13, 2013, 10:38:57 »

Ik ga wel met mijn kinderen mee naar de kinderboerderij. Nooit last gehad, Mirte wel met haar astma, dus we zullen er niet vaak meer naar toe gaan. Maar ik vindt het wel wat anders dan een oude molen waar het meel nog in de voegen zit. Ik ga ook wel naar de bakker. Mijn gezin moet toch brood eten.

Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #17 Gepost op: februari 13, 2013, 11:11:11 »

Ik ga wel met mijn kinderen mee naar de kinderboerderij. Nooit last gehad, Mirte wel met haar astma, dus we zullen er niet vaak meer naar toe gaan. Maar ik vindt het wel wat anders dan een oude molen waar het meel nog in de voegen zit. Ik ga ook wel naar de bakker. Mijn gezin moet toch brood eten.
Dat ben ik het helemaal mee eens.

Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
Sabrien
Gold Member

« Antwoord #18 Gepost op: februari 13, 2013, 11:41:16 »

Ik laat Danae wel meegaan met uitjes via school, maar ze heeft wel dikke ogen als ze terug komt en ze kan er behoorlijk ziek van zijn.
We hebben afgelopen weekend lopen rommelen met haar eten, meteen weer last van ogen, buikpijn, maandag toch school geprobeerd maar werd gebeld en kon dr weer ophalen maandag en dinsdag is ze goed ziek geweest door eten/hooikoorts combi, vandaag knapt ze voor het eerst weer wat op.
Vind dus een speeltuin voor haar net zo'n ramp als een molenbezoekje voor de tweeling  knipoog vandaar dat ik het lastige dilemma's vind.
Molen is pertinent not done, net wat jij zegt er zit nog meel tussen de voegen... bij Danae is het wat lastiger met name voorjaar, zomer tot en met eind september  knipoog

Coeliakie vastgesteld 02-2008. Bij zoontje Darion is op 24-09-2010 coeliakie [ Marsh 3a ] vastgesteld. Dochtertje Araya 03-08-2012 coeliakie [ marsh 2 ] vastgesteld.  Bij Danae is in mei 2012 koemelkallergie en kippeneiwit overgevoeligheid vast gesteld.
Angela76
Gold Member

« Antwoord #19 Gepost op: februari 13, 2013, 13:35:52 »

Precies wat ik bedoelde. Mirte kan ook niet goed naar een kinderboerderij. De boerencamping waar we dit jaar voor de 2e keer naar toe gaan gaf vorig jaar geen problemen (net na de ziekenhuisopname voor een astma aanval) Dus het zit hem bij haar w.s. daar in de knaagdieren, die zijn er op de boerencamping niet.

Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!
Veldson
Gold Member

« Antwoord #20 Gepost op: februari 13, 2013, 15:38:20 »

Jelle is laatst ook met zn klas meegeweest naar de molen. Ik ben zelf meegegaan om te kijken of het kon.
Ik vond het met het stuiven wel meevallen, de molen draaide niet en het was regenachtig weer, dus we zijn gewoon meegegaan naar binnen. Na de tijd goed gezicht en handen gewassen en nergens last van gehad...
De volgende dag kregen de kids op school pannenkoeken van het meel van de molen. Aan Jelle had ik glutenvrije pannenkoeken meegegeven. Zo kon hij met alles gewoon meedoen. smile

moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte