Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 19, 2013, 14:15:47
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Glutenvrij kopen, koken/bakken en eten
| | |-+  brood met kleffe streep
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: brood met kleffe streep  (gelezen 1681 keer)
Lieske
Gold Member
Geslacht: Vrouw

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

« Antwoord #30 Gepost op: maart 29, 2012, 19:09:38 »

ik wish joe very veel luck  grijns   duim omhoog

Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.
Brootje
Newbie
*

« Antwoord #31 Gepost op: maart 30, 2012, 16:11:57 »

Hij was goed gelukt, maar in een vlaag van onoplettendheid heb ik volgens mij iets teveel zout erin gedaan. Hij is vreselijk zout  duim omlaag ik heb zo'n simpele streepjesweegschaal en die zijn niet heel nauwkeurig. Dus morgen maar een digitale versie kopen. Dit brood komt dus helaas in de kliko terecht.

Ik wilde de yoghurt ook gebruiken in een Finax bruinbroodmix, maar dit rees helemaal niet. Tegen beter weten in, toch geprobeerd te bakken, maar dat werd natuurlijk niets.

Morgen maar weer wat pakken B mix inslaan.
Lieske
Gold Member

« Antwoord #32 Gepost op: maart 30, 2012, 19:04:51 »

jammer maar volhouden hé en je hebt idd een digitale weegschaal nodig.

Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.
ing
Gold Member

« Antwoord #33 Gepost op: maart 31, 2012, 11:08:59 »

Lieske, laat jij je brood maar 15 minuten rijzen en dan buiten de oven? Bij mij werkt dat echt niet, dan is er nog niks gerezen! Ik doe het in de oven op 40 graden en dan een uur.
Bij mijn ouders gaat het goed met brood bakken in de oven, maar in mijn eigen combi-magnetron minder. Brood ziet er dan mooi uit, maar nadat het uit de oven komt, zakt het helemaal in verdrietig
Ik gebruik kleine zakjes gist en fiberhusk.

Mijn ouders hebben ook een combi-magnetron, maar dit is wel een luxere variant zeg maar. Mijn oven is overigens nog niet oud (1,5 jaar ofzo).

Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!
petraw
Gold Member

« Antwoord #34 Gepost op: maart 31, 2012, 11:41:14 »

Hij was goed gelukt, maar in een vlaag van onoplettendheid heb ik volgens mij iets teveel zout erin gedaan. Hij is vreselijk zout  duim omlaag ik heb zo'n simpele streepjesweegschaal en die zijn niet heel nauwkeurig. Dus morgen maar een digitale versie kopen. Dit brood komt dus helaas in de kliko terecht.
Zoiets is mij ook eens overkomen met onze streepjesweegschaal verdrietig  Inmiddels voor een vriendelijk prijsje bij de Action een digitale weegschaal gekocht en nu lijk ik de hoeveelheden iets meer onder controle te hebben knipoog
Lieske
Gold Member

« Antwoord #35 Gepost op: maart 31, 2012, 13:27:28 »

Lieske, laat jij je brood maar 15 minuten rijzen en dan buiten de oven? Bij mij werkt dat echt niet, dan is er nog niks gerezen! Ik doe het in de oven op 40 graden en dan een uur.
Bij mijn ouders gaat het goed met brood bakken in de oven, maar in mijn eigen combi-magnetron minder. Brood ziet er dan mooi uit, maar nadat het uit de oven komt, zakt het helemaal in verdrietig
Ik gebruik kleine zakjes gist en fiberhusk.

Mijn ouders hebben ook een combi-magnetron, maar dit is wel een luxere variant zeg maar. Mijn oven is overigens nog niet oud (1,5 jaar ofzo).

Hoeveel gist gebruik jij ?

ing
Gold Member

« Antwoord #36 Gepost op: maart 31, 2012, 13:31:07 »

1 zo'n zakje van dr oetker op 350 gram meel.

Maar het rare is gewoon dat ik het bij mn ouders niet heb en hier wel, misschien ligt het toch aan de magnetron dan.

Net brood eruit gehaald en het krimpt gewoon in een terwijl ik er naar sta te kijken. Eerst was het nog vlak/recht aan de zijkant en nu zit er een kromming naar binnen in verdrietig

Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!
Ly
Newbie
*

« Antwoord #37 Gepost op: maart 31, 2012, 22:54:23 »

klef brood, betonbrood, ingezakt brood, niet gerezen brood, niet te eten brood... ja heeeeel herkenbaar! Toen heb ik het broodbakken maar een tijdje gelaten voor wat het is... echter nu ik van baan ben verandert en wel zelf mijn eigen brood mee moet brengen (was voorheen heel luxe, het brood werd bij een bakker voor mij besteld) toch maar weer aan het bakken geslagen.

Ik heb 2 bbm's. Een  hele kleine voor een brood van 250 gram meel en een grote voor 500 gram meel.
Eerst doe ik lauwwarm water in een maatbeker, daar los ik een eetlepel honing in op daar voeg ik vervolgens de gist aan toe (een kickstart zeg maar), dan even goed roeren, een scheutje olie en dat giet ik in het bbm-bakblik. Dan zet ik het programma aan en terwijl het apparaat begint te draaien voeg ik het meel, een eetlepel bakpoeder (uit een potje, van de reformwinkel) en wat zout toe.
Het rijzen ging de één na laatste keer iets te enthousiast, de klep van de bbm ging er zowaar van open staan  lachen

Ik gebruik nu schar-B mix en dat pak/recept adviseert het gewone programma van circa 3 uur. Het brood wordt dan echt superzacht, net een 'gewoon' wit brood  smile Als ik een korter programma gebruik dan lijkt het wel oliebollenbrood, net plastic plakjes  oeps

Verder las ik ergens op het forum een tijdje terug dat je gist koel, droog en donker moet bewaren en ook niet te lang moet bewaren. Proefondervindelijk ben ik het daar wel mee eens  knipoog
Brootje
Newbie
*

« Antwoord #38 Gepost op: april 02, 2012, 19:20:57 »

blij blij blij Ze lukken weer de broden! Nu ff beter opletten met wegen en dan komt het helemaal goed. Met dank aan mijn moeder's simpele camping oventje (met onder en boven warmte) een lekker wit broodje voor de kids van Schar B, volgens het recept van Lieske. Het recept kan ik inmiddels dromen  slapen

Ik doe nu steeds nog ongeveer 10 min extra de onderwarmte aan en dan krijg ik ook een lekker gebakken broodje aan de onderkant. Geen kleffe streep meer aan de onderkant.

Dus Lieske:  bloem

Voorlopig hou ik het bij dit recept en ga later wel weer eens experimenteren naar een bruiner broodje.
Lieske
Gold Member

« Antwoord #39 Gepost op: april 02, 2012, 22:24:13 »

blij blij blij Ze lukken weer de broden! Nu ff beter opletten met wegen en dan komt het helemaal goed. Met dank aan mijn moeder's simpele camping oventje (met onder en boven warmte) een lekker wit broodje voor de kids van Schar B, volgens het recept van Lieske. Het recept kan ik inmiddels dromen  slapen

Ik doe nu steeds nog ongeveer 10 min extra de onderwarmte aan en dan krijg ik ook een lekker gebakken broodje aan de onderkant. Geen kleffe streep meer aan de onderkant.

Dus Lieske:  bloem

Voorlopig hou ik het bij dit recept en ga later wel weer eens experimenteren naar een bruiner broodje.

Ik ben blij dat het nu lukt  duim omhoog

hansmiranda
Jr. Member
**

« Antwoord #40 Gepost op: april 07, 2012, 14:40:09 »

En ik heb ook geen kleffe strepen meer. Ik heb toch maar een nieuwe BBM gekocht.
En ik heb vanaf het eerste brood een mooi gerezen brood gehad.
Hoera!! Dochterlief gaf me het grootste compliment die zei: Lekker brood mamma.

Miranda
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte